Bernhard Hennen

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Berichtdoor Steyn Brown » vr mei 20, 2011 11:25

Ik heb de eerste paar hoofdstukken gelezen en ik vind het, als beginnend fantasy-lezer, wel fijn dat er een mens bij betrokken is, die ook weinig van het Elfenvolk afweet. Zo kan je je toch goed inleven in deze wereld.

Verder moet ik telkens denken aan personages uit LOTR als een creatuur in het boek wordt beschreven. Zo zie ik Farodin en de Elfenkoningin goed voor me!
Steyn Brown
De Illusionist
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor arwen » vr mei 20, 2011 13:22

Die voorstelling had ik ook telken voor ogen Steyn :D
arwen
De Gouden Nar

Berichtdoor Steyn Brown » za mei 21, 2011 10:49

Het boek begint me nu langzamerhand te pakken, alhoewel ik er nog niet helemaal lekker in zit. De Elfenburcht zie ik voor me als de burcht uit LOTR.

En nu maken ze jacht op een demon, maar ze leggen niet echt uit wat dat precies voor wezen is. Hopelijk komt dat later nog.
Steyn Brown
De Illusionist

Berichtdoor Egwene » zo mei 22, 2011 19:49

Een demon is heel eng! :roll: :mrgreen:
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor [Dave] » zo mei 22, 2011 23:45

Wat het ook is, ik weet zeker dat je het zelf niet tegen zou willen komen :p

Ik heb gisteren De Elfen van Bernard Hennen bij De Slegte gekocht voor een leuk prijsje, dus binnenkort ga ik ook beginnen in deze serie. Ik ben erg benieuwd, want ik heb veel goeds erover gehoord..
www.FantasyWereld.nl - Voor alle FantasyFans
[Dave]
De Hobbit

Berichtdoor Steyn Brown » ma mei 23, 2011 11:14

Goede keuze Dave. Ik lees nu met veel plezier dit boek, moet ik toch eerlijk toegeven. Soms zijn er nog wat dingen onduidelijk, aangezien ik geen ervaren fantasy-lezer ben, maar deze worden altijd wel goed uitgelegd, zodat ik me er zelf een beeld bij kan vormen (vandaar de term fantasie, denk ik zomaar, hehe).

Ik ben inmiddels tegen de 150 bladzijdes en ben benieuwd waar het verhaal heengaat, al heb ik een klein vermoeden :mrgreen:
Steyn Brown
De Illusionist

Berichtdoor Ziburan » di mei 24, 2011 17:16

Ik heb het boek vorig jaar gelezen en vond dat het verhaal in veel minder woorden beter verteld had kunnen worden.
Zeker een derde had geschrpat kunnen worden vond ik.
Verder vond ik het erg lastig om me in te leven in de personages en deed ook langer over het boek dan normaal.
Heb het boek :3: gegeven.
Fantasy:
Thirza Meta: Maanhoedster (Zeríans vloek deel 3)
Exemplaar bestellen? http://www.thirza-meta.be
Ziburan
Kleine Bij

Berichtdoor Steyn Brown » do mei 26, 2011 14:19

Vind het tot nu toe zeker niet hinderlijk dat er zoveel beschreven wordt. Het geeft me een goede voorstelling van hoe het er daar uitziet. Enkel moet ik even wennen wat een devanthar nu precies is, maar dat zal vast en zeker snel worden uitgelegd.

Verder vind ik het grappig dat de mens wordt neergezet als een koppig, dom en vies personage, die het enkel van brute kracht moet hebben, haha.
Steyn Brown
De Illusionist

Berichtdoor Steyn Brown » wo jun 15, 2011 10:36

De Elfen is uit! Mijn eerste kennismaking, LOTR en HP laat ik buiten beschouwing, met het fantasy-genre: :5:!

Ik had niet gedacht dat fantasy me zo zou boeien als dit boek. Het bevat alles: mooie personages (waarvan Mandred mijn held is!), grootste avonturen en een ontroerend einde (had zelfs een brok in mijn keel, haha).

Waar ik op het begin nog weleens stuitte op wat onduidelijkheden, werd dit naarmate het boek vorderde steeds minder. Alles werd helder verklaard.

Telkens wanneer ik het boek opensloeg, dook in in mijn geheel in de avonturen van Farodin, Nuramon en Mandred. Ik ben echt met ze gaan meeleven en het einde vond ik dan ook tragisch.

Ik ben overtuigd; I love Fantasy. Nu al! De Elfen smaakt naar meer, veel meer!
Steyn Brown
De Illusionist

Berichtdoor Selenium » wo jun 15, 2011 12:38

Steyn Brown schreef: De Elfen is uit! Mijn eerste kennismaking, LOTR en HP laat ik buiten beschouwing, met het fantasy-genre: :5:!

Ik had niet gedacht dat fantasy me zo zou boeien als dit boek. Het bevat alles: mooie personages (waarvan Mandred mijn held is!), grootste avonturen en een ontroerend einde (had zelfs een brok in mijn keel, haha).

Waar ik op het begin nog weleens stuitte op wat onduidelijkheden, werd dit naarmate het boek vorderde steeds minder. Alles werd helder verklaard.

Telkens wanneer ik het boek opensloeg, dook in in mijn geheel in de avonturen van Farodin, Nuramon en Mandred. Ik ben echt met ze gaan meeleven en het einde vond ik dan ook tragisch.

Ik ben overtuigd; I love Fantasy. Nu al! De Elfen smaakt naar meer, veel meer!

Wat ontzettend leuk om te lezen dat het fantasy genre je zo aanspreekt! :D :D
En De Elven is inderdaad een prachtig verhaal! ^_^ Ik zag alle gebeurtenissen voor me als in een film.
Leest nu: Het dubbelleven van Lord John - Diana Gabaldon
"If you can dream it, you can do it"
Selenium
Grensgeval

Berichtdoor belgarath » wo jun 15, 2011 13:02

1 goed fantasyboek en je bent voor eeuwig aan het genre verknocht Steyn. Ik ben benieuwd naar je volgende boek.
belgarath
De Eerstverlorene

Berichtdoor Eric » wo jun 15, 2011 13:21

De meeste fantasyauteurs zijn mijns inziens geweldige vertellers en hun verhalen zitten soms dicht tegen de literatuur qua vertelkunst.

Wat is je kan aanraden (advies wat ik veel beginnende fantasylezers geef): begin aan De Boeken van de Zieners van Robin Hobb en je bent definitief verloren.... ;)
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Egwene » wo jun 15, 2011 21:31

Ik zit nu in het tweede deel van de Elfen Elfenwinter en die bevalt ook prima, Steyn.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Ziburan » do jun 16, 2011 10:38

Steyn Brown schreef:Telkens wanneer ik het boek opensloeg, dook in in mijn geheel in de avonturen van Farodin, Nuramon en Mandred. Ik ben echt met ze gaan meeleven en het einde vond ik dan ook tragisch
Ik vond zelf dat dit boek te lang duurde. Alles had makkelijk in 2/3 van het aantal woorden gekund.
Ook had ik moeite met het uit elkaar houden van Farodin en Nuramon.
Voor mij leken ze teveel op elkaar.
Ik heb het dan ook maar :3: gegeven.
Ik heb de andere 3 delen ook staan, maar het zal nog wel even duren voordat ik die ga lezen.
Fantasy:
Thirza Meta: Maanhoedster (Zeríans vloek deel 3)
Exemplaar bestellen? http://www.thirza-meta.be
Ziburan
Kleine Bij

Berichtdoor Steyn Brown » do jun 16, 2011 13:44

Er staan nu eerst 2 thrillers op de planning om gelezen te worden, maar daarna ben ik van plan om gelijk in deze serie door te pakken. Ik heb kortgeleden Elfenwinter al aangeschaft (helaas in de paperback-uitvoering), dus deze staat klaar!

Eric, bedankt voor je tip. Dit krijg ik van meerdere mensen te horen, inderdaad. Ze staan ook op de lijst van NTK-boeken. Echter denk ik dat het, zeker als 'beginner', niet handig is om 2 fantasy-series door elkaar te lezen, omdat ik dan in de war kan raken met de personages en werelden?

@Ziburan: aah, zo zie je maar weer dat meningen verschillen. Ik heb er totaal geen probleem mee om hen uit elkaar te houden; Farodin is de stoere krijger en wil dit ook uitstralen, zonder enige emotie te tonen aan de buitenwereld en Nuramon is een elf die zichzelf aan het ontdekken is en erachter komt dat hij eens een groots strijder was. Hij komt steeds meer tot zijn recht naarmate het verhaal vordert.

Over de lengte van het boek; ik vond het prachtig zo. Op een gegeven moment had ik wel het idee dat er teveel gebeurtenissen in 1 boek gestopt waren, maar uiteindelijk waren ze allemaal van belang voor het verhaal en vond ik elk avontuur een genot om te lezen!
Steyn Brown
De Illusionist

VorigeVolgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies