Bernhard Hennen

Alle ruimte om met elkaar te discussiëren over fantasy en SF.

Bernhard Hennen

Berichtdoor Nicky » za jun 21, 2008 14:44

Bernhard Hennen: Elfenwinter

In Elfenwinter duikt de lezer in een adembenemend verhaal dat begint bij de laatste grote oorlog tussen trollen, mensen en elfen. Een avontuur met als belangrijkste ingredi?nten liefde, macht en vriendschap, en een bloedvete die de eeuwen overstijgt?
Het is de finale geschiedenis van een volk dat uit de Europese mythen en volksvertellingen niet meer weg te denken is ? een regelrechte aanrader voor elke lezer van In de ban van de ring.
Twee mooraanslagen heeft elfenvorstin Emerelle overleefd. Nu staat het lichtfeest voor de deur, waaraan alle elfenstammen gewoontegetrouw deelnemen. Ollowain, bevelhebber van de lijfwacht van de vorstin, raadt Emerelle ten stelligste af het lichtfeest bij te wonen. Hij is er namelijk van overtuigd dat de opdrachtgever van de moordaanslagen zich onder de feestgangers bevindt.
In zijn wanhoop verzeker Ollowin zich van de hulp van Silwyna, een elfenvrouw van de stam van de Maurawan. Zij heeft een geheimzinnig verleden, maar is uiterst trefzeker met de boog. Als een pijl de elfenvorstin op een haar na mist, heeft het er alles van weg dat Silwyna een dubbelrol speelt. Is dat zo? Voorlopig is alleen zeker dat de gebeurtenissen de wereld van mens, trol en elf met dramatische gevolgen voor alle volkeren op zijn kop zetten?

Verschijnt: september 2008
Uitvoering: paperback
Prijs: ? 19,95
Uitvoering: gebonden (beperkte oplage)
Prijs: ? 29,95
Oorspronkelijke titel: Elfenwinter
Genre: fantasy
Vertaling: Olga Groenewoud

Afbeelding
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Egwene » za jun 21, 2008 16:01

Dit is het vervolg op

De Elfen

Afbeelding

Beschrijving:
Onder het Elfenvolk ontstaat grote onrust als bekend wordt dat een van hun demonische aartsvijanden opnieuw van zich doet spreken. Maar het blijft bij een gerucht, zekerheid is er niet.
De Elfen Farodin en Nuramon worden door hun Elfenbroeders unaniem gekozen om op onderzoek uit te gaan. Op hun tocht krijgen ze onverwacht gezelschap van een mens, de woeste en barbaarse noorderling Mandred.
Geheel tegen de verwachtingen in raken Farodin en Nuramon van het rechte pad als ze vernemen dat hun beider grote liefde, de tovenares Noroelle, geslachtofferd is bij wijze van offer aan hun aartsrivaal en voor eeuwig naar een sombere parallelwereld is verbannen.
Farodin en Nuramon nemen zich voor haar te bevrijden en terug te halen naar de Elfenwereld, hoe hoog de prijs ook zal zijn.

Uitvoering: paperback
Prijs: ? 19,95
Oorspronkelijke titel: Die Elfen
Genre: fantasy
Vertaling: Olga Groenewoud
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Khukuri » za jun 21, 2008 20:49

Als het evengoed is als de elfen koop ik zeker elfenwinter. Alleen lijkt het erop dat het enkel over de elfen zelf gaat en niet meer de mensen en trollen betrekt, wat de elfen juist leuk maakte.
Khukuri
De Magiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Egwene » zo jun 22, 2008 12:30

Khukuri schreef:Als het evengoed is als de elfen koop ik zeker elfenwinter. Alleen lijkt het erop dat het enkel over de elfen zelf gaat en niet meer de mensen en trollen betrekt, wat de elfen juist leuk maakte.

Waar maak je dat uit op? Ik zie de woorden 'mensen' en 'trollen' zeker nog in de beschrijving van het boek staan.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene

Berichtdoor marianneke » za jul 05, 2008 15:30

Heb net gisteren De Elfen uitgelezen en vond het een goed boek. Het is een mooi en vooral meeslepend verhaal. Had steeds moeite om het weg te leggen en verheugde me er steeds op om weer verder te kunnen lezen. Ik kijk nu al uit naar Elfenwinter, nog maar een paar maandjes wachten.
Luistert naar:
Paulo Coelho - De beschermengel
marianneke
Kentucky Killer

Berichtdoor Khukuri » ma jul 07, 2008 23:02

Egwene schreef:
Khukuri schreef:Als het evengoed is als de elfen koop ik zeker elfenwinter. Alleen lijkt het erop dat het enkel over de elfen zelf gaat en niet meer de mensen en trollen betrekt, wat de elfen juist leuk maakte.

Waar maak je dat uit op? Ik zie de woorden 'mensen' en 'trollen' zeker nog in de beschrijving van het boek staan.

Ik bedoelde een hoofdpersonage
Khukuri
De Magiër

Berichtdoor Egwene » di jul 08, 2008 21:07

Ik zie daar ook nog wat namen staan die me zijn bijgebleven uit De Elfen:
Ollowain en Emmerelle!

En wie weet wie we nog meer tegenkomen. Ik ga gewoon voor de verrassing. ;)
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor Eric » za sep 20, 2008 13:31

Het tweede deel van Bernhard Hennen is inmiddels verschenen.
Zie: http://www.ezzulia.nl/fantasy/hennen/elfenwinter.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Melanie » za sep 20, 2008 14:05

'De Elfen' staat nog steeds op mijn verlanglijst om te kopen. Dan schaf ik ze misschien wel meteen allebei aan.
'Sometimes,' said Pooh, 'the smallest things take up the most room in your heart.'
Melanie
Kleine Bij

Berichtdoor Egwene » za sep 20, 2008 20:18

Eric schreef:Het tweede deel van Bernhard Hennen is inmiddels verschenen.
Zie: http://www.ezzulia.nl/fantasy/hennen/elfenwinter.html

Wow. Heerlijk nieuws. Even salaris afwachten!
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor Fedor » zo sep 21, 2008 12:55

Ik heb Elfenwinter afgelopen woensdag bij de boekwinkel besteld. Nu nog afwachten wanneer het boek binnen komt. Het eerste boek De elfen vond ik helemaal geweldig. :)
Afbeelding Koekoeksjong van Robert Galbraith
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Kettricken » vr okt 10, 2008 13:44

Inmiddels heb ik ook 'De Elfen' gelezen. Wat ik prettig vond, was dat het niet een standaard goed-kwaad verhaal was. Wel, en dat ligt misschien meer aan de keuze voor elfen als karakters, is dat ze inherent al z? veel kunnen en zo beheersd en perfect zijn, dat ze de neiging hebben wat 'saai' te worden. Pas later in het boek begon ik Nuramon en Farodin wat interessanter te vinden, en Noro?lle vond ik sowieso niet veel aan. Mandred was wat dat betreft toch meer een favoriet. Ik hou persoonlijk meer van personages die wat meer 'foutjes' in zich hebben.
Kijk op Goodreads wat ik lees!
Mijn weblog: http://kettricken123.blogspot.com
Kettricken
Kentucky Killer

Berichtdoor amarid » zo okt 19, 2008 11:45

Weet er iemand of 'de elfen' lijkt op 'de dwergen' van Markus Heitz?
Ik weet dat het verschillende schrijvers zijn, (waarsch ook heel andere schrijfstijl..), maar toch sta ik een beetje wantrouwig, aangezien het boek de dwergen me niet echt bevallen is... En het ligt niet aan de schrijver zelf want ritus vond ik dan wel een goed boek.
"When the snow falls and white winds blow, the lone wolf dies, but the pack survives."
amarid
De Opvolger

Berichtdoor Egwene » zo okt 19, 2008 12:06

Ik vond ze niet echt op elkaar lijken. De Elfen is wat minder rauw dan de Dwergen. Persoonlijk vond ik de Elfen een stuk beter.
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor amarid » zo okt 19, 2008 12:22

aha blij dat te horen...
misschien toch een poging wagen dan.
"When the snow falls and white winds blow, the lone wolf dies, but the pack survives."
amarid
De Opvolger

Volgende

Keer terug naar Fantasy & SF: Discussies