Legpuzzels

Games, Sport & Computers

Legpuzzels

Berichtdoor Sauv » ma okt 25, 2021 16:27

Zijn er ook Ezzulianen die aan legpuzzels doen? :) Sinds februari vorig jaar ben ik helemaal weg van puzzelen, iets wat me ook fijn bezig heeft gehouden toen de coronalockdowns kwamen. Ook erg makkelijk te combineren met een podcast of luisterboek!

Ik vind het ontzettend ontspannend om te doen, en er zijn zoveel puzzels met prachtige afbeeldingen. :D Ik hoor graag van jullie!

Ik ben zelf momenteel met deze puzzel bezig:

https://eeboo.com/products/otters-1000-piece-puzzle
Sauv
De Gouden Nar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Legpuzzels

Berichtdoor chrisje » ma okt 25, 2021 17:22

Vorige winter zijn mijn man en ik begonnen een puzzel te leggen van 1000 stuks, die al ruim 5 jaar ongeopend in de kast lag. Mijn man puzzelde altijd als we bij zijn moeder op bezoek gingen en tegen dat we weg gingen was dat mens haar amusement weg. Dus dacht ik: OK, koop ik er hem eentje.

Vorige winter dus die doos onder het stof uit gehaald en ja hoor: we waren vertrokken voor een paar uren plezier. Zo zelfs, dat we vergaten aan het avondeten te denken. Intussen heb ik er nog een stuk of 4 bij gekocht. Daar zullen we binnenkort eens aan beginnen, want het voetbal begint me wat tegen te steken en verder is er niks dat me boeit op tv. Lezen staat op 1, maar dat doe je alleen, dus puzzelen is best wel leuk als je eens samen aan iets wil bezig zijn.
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Grote Legende

Berichtdoor Sauv » ma okt 25, 2021 21:01

chrisje schreef:Vorige winter zijn mijn man en ik begonnen een puzzel te leggen van 1000 stuks, die al ruim 5 jaar ongeopend in de kast lag. Mijn man puzzelde altijd als we bij zijn moeder op bezoek gingen en tegen dat we weg gingen was dat mens haar amusement weg. Dus dacht ik: OK, koop ik er hem eentje.

Vorige winter dus die doos onder het stof uit gehaald en ja hoor: we waren vertrokken voor een paar uren plezier. Zo zelfs, dat we vergaten aan het avondeten te denken. Intussen heb ik er nog een stuk of 4 bij gekocht. Daar zullen we binnenkort eens aan beginnen, want het voetbal begint me wat tegen te steken en verder is er niks dat me boeit op tv. Lezen staat op 1, maar dat doe je alleen, dus puzzelen is best wel leuk als je eens samen aan iets wil bezig zijn.

Wat leuk, chrisje! Ik kan de tijd ook helemaal vergeten wanneer ik aan het puzzelen bent (net als met lezen :D ). Mijn vriend houdt helaas niet van puzzelen, maar ik vind het niet erg om het alleen te doen.
Sauv
De Gouden Nar

Berichtdoor Comicbookpro » di okt 26, 2021 02:24

Ik heb twee stevige tassen vol met dozen puzzels. Er is geen ruimte meer in mijn nieuwe huis om te kunnen puzzelen, dus eigenlijk wil ik er wel van af. Anders bewaar ik het alleen maar in de schuur. Heel veel puzzels van die cartoontekenaar , de meeste zijn heel lastig door de vele karakters die er overvloedig op staan.
Tenminste , ik kan ze nu niet vinden in huis, dus staan ze allebei ongetwijfeld in de schuur.
5995 blz gelezen dit jaar

John Flanagan - De grijze jager 1 - De Ruïnes van Gorlan
Comicbookpro
Kentucky Killer

Berichtdoor AnneliesJ » di okt 26, 2021 14:44

Ik ben verslaafd aan de Wasgij puzzels.
Reading gives us someplace to go when we have to stay where we are.
AnneliesJ
De Grote Legende

Berichtdoor Minnie » do sep 29, 2022 19:20

Ikzelf heb weinig met puzzelen. Maar mijn vader is er gek op. Die legt er elke week wel 1tje van 1000 stukken.
Elke puzzel wordt dan netjes op een houten paneeltje geplakt en dan bij hem thuis opgehangen.
Ondertussen heeft hij er zoveel dat hij op bestelling werkt en voor buren en vrienden puzzelt. :shock:
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Berichtdoor motormuis » vr sep 30, 2022 19:41

Ik heb nog een Jan van Haasteren puzzel liggen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Minnie » vr sep 30, 2022 19:57

Die vind ik zo druk. :shock:
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Berichtdoor lien1806 » vr sep 30, 2022 20:16

Jan Van Haasteren vind ik leuk!
De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met houten puzzels voor volwassenen. Ze hebben meestal tussen de 100 en 200 stukjes, zijn in de vorm van een dier (dus geen rechthoekige puzzels) en de stukjes zijn heel grillig van vorm en allemaal verschillend. De gemakkelijkere kun je op een uurtje leggen, de moeilijkere kosten je enkele uurtjes. Wat ik er leuk aan vind, is dat je ze in 1 keer kunt leggen, ipv dat je er verschillende dagen of weken aan zit. Unidragon heeft hele mooie, erg goede kwaliteit maar daardoor ook prijzig. Van Crafthub heb ik er ook, die zijn goedkoper en daardoor kwalitatief wat minder, maar ik vond ze toch nog erg leuk. Vooral omdat de stukjes zo klein zijn, daardoor zijn ze heel uitdagend!
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor motormuis » za okt 01, 2022 11:13

Klinkt heel leuk Lien.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Comicbookpro » vr dec 30, 2022 16:38

Het legpuzzelen weer opgepakt , zoals jullie misschien al begrepen ( zie topic aangeschaft in 2022)
En beleef er tot dusver veel plezier aan.
De jan van haasteren puzzels zijn inderdaad te druk dus ben op stadstaferelen of dergelijke legpuzzels overgestapt.

Mijn Christmas in York - puzzel is nog niet ver , maar ik verwacht het ook niet in een maand uit te krijgen. En dat geeft ook niet.

Nieuwe hobby voor 2023 :duim:

Comicbookpro
Kentucky Killer

Berichtdoor Nicky » za dec 31, 2022 09:32

Ik vind die Christmas in York wel heel erg leuk
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Comicbookpro » za dec 31, 2022 10:32

Ja ik ook, veel herkenbare stukjes waardoor de puzzel makkelijker in elkaar valt.

De puzzel die ik er na ga doen (Chris Ortega- the storyteller ) heeft een meer gelijk ge egaliseerd kleurenvlak op bv de rok na en nog een stukje ...aanzienlijk moeilijker vermoed ik.

Comicbookpro
Kentucky Killer

Berichtdoor Comicbookpro » vr jan 06, 2023 05:10

Wegens ruimtegebrek heb ik het plan opgevat om een puzzelrol-mat aan te schaffen voor maximaal 3000 stukjes. Hoe ik het ga uitrollen om te gebruiken tijdens het puzzelen is me nu nog niet duidelijk en gaat vermoedelijk niet makkelijk zijn.
Waarschijnlijk zal ik dan op de grond aan de slag moeten. Mijn eettafel is net groot genoeg voor een 1500 puzzel.

Dit alles , omdat ik een grotere puzzel wil hebben (dus 2000 of 3000 stukjes ) maar groter dan 3000 is me net te veel , dat gaat nergens passen.... [-(

Comicbookpro
Kentucky Killer

Berichtdoor Nicky » vr jan 06, 2023 11:08

Ooit ook zo'n ding aangeschaft maar ook snel weer afgeschaft
Nicky
De Onnavolgbare

Volgende

Keer terug naar Computer, Sport & Spel