Nicky schreef:Eric schreef:Minnie schreef:Maar (deze) Ezzulia blijft draaien!

Absoluut !

Waarom ben je met die anderen gestopt en wat heeft deze Ezzulia dat je ermee door gaat?
Laat ik deze vraag ruim twee jaar later toch maar eens beantwoorden. Ik heb er lang genoeg over na kunnen denken....

Spanning & Thrillers ben ik mee gestopt omdat ik dat helemaal alleen deed en het gewoon teveel werk werd. Daarnaast raakte ik op een gegeven moment de inlogcodes bij Compuserve kwijt en begon Sander met Crimezone. En toen ben ik uiteindelijk daarvoor recensies gaan schrijven.
Het forum van Ezzulia ben ik begonnen omdat ik nieuwsgierig was hoe het werkte. Ik kwam uiteraard op het forum van Crimezone, waar toen klachten kwamen over de vele mensen die off-topic berichten gingen schrijven. Ik heb toen het Crimezone Café bedacht en dat was vanaf het begin een enorm succes. Daardoor ben ik Ezzulia begonnen om gewoon eens te kijken of ik dat zelf ook kon opzetten. Vooral omdat het mij leuk leek om een forum te maken waar lezers en auteurs elkaar konden ontmoeten. Daar was Crimezone niet voor gemaakt en toen wilde het forum ook niet echt van de grond komen. Ik had daar wat andere ideeën over en vandaar de start van het Ezzulia forum.
Eerlijk gezegd heb ik in de eerste drie jaar héél vaak willen stoppen. Het is dat Linda steeds heel boos werd als ik daarover begon en ik daardoor steeds weer besloot het nog een paar maanden aan te zien. Ook Paul Goeken heeft mij een paar keer weten te overtuigen om vooral door te gaan. Ruim twee jaar geleden heb ik toen besloten om het serieus aan te pakken en ben ik samen met Kim Moelands de website begonnen. Al snel kwamen Gerd Boeren en Jürgen Joosten ook naar Ezzulia en bleek het vooral in de eerste zes maanden een enorm voordeel dat wij heel veel auteurs op het forum hadden. Hierdoor ontstond de reeks Kort & Krachtig waarin veel Nederlandse thrillerauteurs hebben meegedaan en waarvan er ook meer dan 50 in dagblad SPITS terecht zijn gekomen. Het heeft ons voorzichtig 'op de kaart' gezet en inmiddels zijn wij het grootste boekenforum van Nederland en Vlaanderen en is ook de website één van de allergrootste. En hebben wij in twee jaar tijd bijna 300 interviews gedaan met zowel beginnende- als (inter)nationaal gevestigde auteurs.
Inmiddels is stoppen met Ezzulia niet echt meer bespreekbaar.
Paul en Linda zouden mij vermoorden......