Waar komt toch die naam vandaan?

Waar komt die naam toch vandaan?

Berichtdoor Eric » za aug 18, 2007 13:15

remko schreef:
trisha schreef:Ik moet zeggen dat ik dankzij Ezzulia CZ eigenlijk helemaal vergeet te bezoeken.

Dat is niet zo verstandig, want op CZ vind je ook fantastische recensies van zo mogelijk nog prachtiger recensenten. Maar misschien ben ik niet geheel objectief ;)

Leuk verhaal, Eric. Ik vind het een prima naam hoor, J?rgen. Echter, ik verwees laatst een vriend naar deze site en hij verwonderde zich over de naam, omdat deze geen link met boeken leek te hebben (dus toch, al is het een dun linkje). Ik besloot dus direct eens navraag te doen ...

Het is ook moeilijk om een naam te verzinnen voor een site die niet alleen over thrillers gaat, maar ook over fantasy en literatuur. En - indien nodig - ook over andere onderwerpen. Daarnaast is de naam Ezzulia "vreemd" genoeg om het toch te onthouden en het zal zeker blijven hangen. Daarnaast is het - hoewel zonder echte betekenis - ook nog eens redelijk internationaal.
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Egwene » za aug 18, 2007 22:35

Hmm, dat heb ik dus ook al langer willen weten.

Lijkt me trouwens wel moeilijk als je naar een boekenforum zoekt met google! Heb ik eigenlijk nooit geprobeerd of je dan hier uitkomt!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Els B. » zo aug 19, 2007 10:57

Grappig, ik had ook al langer zo'n vaag idee dat ik wilde weten hoe de naam nu tot stand is gekomen. Is dus gewoon blijven hangen in Eric's denkraam en er opeens weer uit komen vallen ;) .
En inmiddels zo ingeburgerd dat we de naam niet snel meer zullen laten verdwijnen! Hij is nu van ons allemaal :mrgreen: .
Lees nu: Aleksandra - Lisa Weeda en Milkman - Anna Burns
Els B.
De Onschuldige Magiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicky » do sep 06, 2007 17:58

Eric schreef:
Minnie schreef:Maar (deze) Ezzulia blijft draaien! :D

Absoluut ! :D

Waarom ben je met die anderen gestopt en wat heeft deze Ezzulia dat je ermee door gaat?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor chrisje » vr sep 07, 2007 07:07

Dus toch een vrouwennaam! :lol: Mijn man vroeg er eens naar en ik gokte zo'n beetje lachend dat het wel een of andere exotische Julia zou zijn... :lol:
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Grote Legende

Berichtdoor Eric » za sep 26, 2009 13:45

Nicky schreef:
Eric schreef:
Minnie schreef:Maar (deze) Ezzulia blijft draaien! :D

Absoluut ! :D

Waarom ben je met die anderen gestopt en wat heeft deze Ezzulia dat je ermee door gaat?

Laat ik deze vraag ruim twee jaar later toch maar eens beantwoorden. Ik heb er lang genoeg over na kunnen denken.... :)

Spanning & Thrillers ben ik mee gestopt omdat ik dat helemaal alleen deed en het gewoon teveel werk werd. Daarnaast raakte ik op een gegeven moment de inlogcodes bij Compuserve kwijt en begon Sander met Crimezone. En toen ben ik uiteindelijk daarvoor recensies gaan schrijven.

Het forum van Ezzulia ben ik begonnen omdat ik nieuwsgierig was hoe het werkte. Ik kwam uiteraard op het forum van Crimezone, waar toen klachten kwamen over de vele mensen die off-topic berichten gingen schrijven. Ik heb toen het Crimezone Café bedacht en dat was vanaf het begin een enorm succes. Daardoor ben ik Ezzulia begonnen om gewoon eens te kijken of ik dat zelf ook kon opzetten. Vooral omdat het mij leuk leek om een forum te maken waar lezers en auteurs elkaar konden ontmoeten. Daar was Crimezone niet voor gemaakt en toen wilde het forum ook niet echt van de grond komen. Ik had daar wat andere ideeën over en vandaar de start van het Ezzulia forum.

Eerlijk gezegd heb ik in de eerste drie jaar héél vaak willen stoppen. Het is dat Linda steeds heel boos werd als ik daarover begon en ik daardoor steeds weer besloot het nog een paar maanden aan te zien. Ook Paul Goeken heeft mij een paar keer weten te overtuigen om vooral door te gaan. Ruim twee jaar geleden heb ik toen besloten om het serieus aan te pakken en ben ik samen met Kim Moelands de website begonnen. Al snel kwamen Gerd Boeren en Jürgen Joosten ook naar Ezzulia en bleek het vooral in de eerste zes maanden een enorm voordeel dat wij heel veel auteurs op het forum hadden. Hierdoor ontstond de reeks Kort & Krachtig waarin veel Nederlandse thrillerauteurs hebben meegedaan en waarvan er ook meer dan 50 in dagblad SPITS terecht zijn gekomen. Het heeft ons voorzichtig 'op de kaart' gezet en inmiddels zijn wij het grootste boekenforum van Nederland en Vlaanderen en is ook de website één van de allergrootste. En hebben wij in twee jaar tijd bijna 300 interviews gedaan met zowel beginnende- als (inter)nationaal gevestigde auteurs.

Inmiddels is stoppen met Ezzulia niet echt meer bespreekbaar.
Paul en Linda zouden mij vermoorden...... ;)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Egwene » za sep 26, 2009 13:51

Dat mag ik toch hopen, Eric. Ik kan me een leven zonder EZ niet meer voorstellen.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene

Berichtdoor trisha » za sep 26, 2009 14:24

Nee Eric, ik denk dat je dan in de Benelux even voorlopig niet meer veilig bent.

Ik moet zeggen dat als ik EZ een tijdje niet heb bezocht ik onrustig word.
Ben altijd wel benieuwd naar iedereen en naar ervaringen met bepaalde boeken.
De auteurs, maar ook (mede)lezers dragen hier zeker aan bij.

Ik ben blij dat vooral JIJ door hebt gezet, ook al is het met hulp van de mensen om je heen.
Jij bent toch degene die de uiteindelijke beslissing neemt.

Eric ik dank je hier hartelijk voor.
trisha
De Gouden Nar

Berichtdoor Nicky » za sep 26, 2009 14:25

Eric schreef:Inmiddels is stoppen met Ezzulia niet echt meer bespreekbaar.... ;)

Maar het moet ook wel behapbaar blijven voor de mensen die ermee werken
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor letterknecht » za sep 26, 2009 22:21

Nicky schreef:
Eric schreef:Inmiddels is stoppen met Ezzulia niet echt meer bespreekbaar.... ;)

Dat is dus de keerzijde van de populariteit. Ik kan me voorstellen dat het je ego enorm streelt als je site en het forum goed bezocht worden. Maar het schept tegelijkertijd wel de verplichting om de zaak up to date en in de lucht te houden. Je kunt bij wijze van spreken haast niet op vakantie gaan. En het blijft toch liefdewerk oud papier...
Dat iemand kan glimlachen en toch een schurk zijn!
letterknecht
De Historicus

Berichtdoor Egwene » za sep 26, 2009 22:32

letterknecht schreef:
Nicky schreef:

Dat is dus de keerzijde van de populariteit. Ik kan me voorstellen dat het je ego enorm streelt als je site en het forum goed bezocht worden. Maar het schept tegelijkertijd wel de verplichting om de zaak up to date en in de lucht te houden. Je kunt bij wijze van spreken haast niet op vakantie gaan. En het blijft toch liefdewerk oud papier...

Daar kan je dan weer admins en mods voor aantrekken, die het werk met evenveel liefde doen. En niet aan alles hoeft een prijskaartje te hangen.
Egwene leest van alles!

Egwene

Berichtdoor Eric » za sep 26, 2009 22:37

Het heeft wat mij betreft weinig tot niets met ego te maken. Het is gewoon leuk om te doen en om te zien wat het allemaal kan gaan worden. Ego komt denk ik meer om de hoek kijken als je iets helemaal alleen doet en dat is bij Ezzulia niet het geval.

Up to date..... ook niet echt een must. Wij hebben geen database zoals op Crimezone. Met auteurs en alle boeken die ze geschreven hebben. Dat móet je inderdaad up to date houden. Wij plaatsen interviews met auteurs die wij graag willen doen en lezen voornamelijk de boeken die wij willen lezen. Niemand tikt ons op de vingers als wij iets niet lezen of een persbericht niet plaatsen.

Heb jij toch ook, Peter? Je kan moeilijk álles lezen.

Vakantie is inderdaad wel lastig, vooral omdat binnen het systeem van Ezzulia alleen ik artikelen en interviews kan plaatsen. En het is inderdaad liefdewerk oud papier, hoewel ik wél nauwelijks nog boeken hoef te kopen. En dat is toch ook wel wat waard.... ;)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor lenie » za sep 26, 2009 22:40

Eric schreef:. En het is inderdaad liefdewerk oud papier, hoewel ik wél nauwelijks nog boeken hoef te kopen. En dat is toch ook wel wat waard.... ;)

Belangrijk is wel dat je genoeg vrije tijd overhoud om ze allemaal te lezen!
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Eric » za sep 26, 2009 22:42

Lezen? Wie heeft het nou weer over lezen????? :mrgreen:
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor letterknecht » za sep 26, 2009 22:53

Ik heb het ook niet over prijskaartjes. Zie mijn vorige opmerking vooral niet als een pleidooi om 'commercieel te gaan'. Hoewel iedere initiatiefnemer van welke site dan ook dat natuurlijk zelf moet bepalen
Dat iemand kan glimlachen en toch een schurk zijn!
letterknecht
De Historicus

VorigeVolgende

Keer terug naar De Geschiedenis van Ezzulia