folie voor op reader

Heb je een e-reader? Of juist niet? Misschien overweeg je de aankoop?

folie voor op reader

Berichtdoor honingbol » zo aug 26, 2012 09:01

Alhoewel ik nog steeds helemaal blij ben met mijn Archos, leest hij toch niet zo heel erg prettig in de zon. Dat wist ik natuurlijk van te voren, dus het maakt op zich ook niet echt uit. Maar nu kwam ik op internet een recensie tegen van iemand die anti-reflex folie heeft gekocht bij een bedrijf en dit op zijn reader heeft geplakt. Deze persoon is er helemaal lyrisch over maar... het is de enige recensie die ik tegen kom! Voor hetzelfde geld werkt deze persoon bij het bedrijf ;) , dus vandaar mijn vraag aan jullie:

Heeft iemand ervaring met dit folie? Het kost niet de hele wereld, maar voor ik een miskoop heb zou ik toch graag wat meer horen van mensen die het ook gebruiken.
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Re: folie voor op reader

Berichtdoor motormuis » zo aug 26, 2012 11:47

Ik heb er nog nooit van gehoord.
Dan heeft de Archos toch een ander soort scherm dan de Kobo. Ik heb gister de hele dag in de volle zon (geen schaduw te vinden) zitten lezen en nergens last van.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor honingbol » zo aug 26, 2012 11:48

Klopt MM, Kobo heeft e-ink, Archos niet.
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor motormuis » zo aug 26, 2012 11:52

Aha dan is dat dus het verschil.
Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Jolijt » zo aug 26, 2012 12:28

Nee HB, hier ook geen ervaring. Ik vind de ipad ook niet lekker lezen in de volle zon (maar dat vind ik eigenlijk niks, ik wil altijd een zonnebril voor mijn zonnebril :? ). Tot nu toe los ik het op door luisterboeken of door op de iphone te lezen, die heeft er minder last van dan de ipad.
Toch denk ik erover om voor dat soort zaken weer een e-ink te nemen. Zeker geen sony, daar ben ik echt klaar mee. Maar wellicht een NOOK of een Kindle. Hij moet dan in ieder geval zo licht mogelijk zijn en een lekkere hoogte/breedte verhouding hebben (oo en niet te duur zijn... gunst wat heb ik veel te wensen!).
Ik hou het folie in de gaten, als ik zinnige dingen hoor of lees laat ik het weten!
Afbeelding
Jolijt
De Onschuldige Magiër
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor honingbol » zo aug 26, 2012 13:07

Dank je alvast Jolijt!

Ik moet bekennen dat ik ook zit te denken aan een e-ink reader voor in de zon, maar ik kan het nog niet helemaal verantwoorden voor mijzelf... Mijn vriend roept al een tijd dat ik er dan gewoon een moet kopen, maar het voelt zo overdreven omdat de mijne het nog prima doet.
Hij heeft trouwens wel een Sony en is er erg tevreden over. Nou leest hij niet zoveel als wij, dat kan schelen! ;) Waarom wil jij er nooit meer een?
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Jolijt » zo aug 26, 2012 15:01

honingbol schreef:Dank je alvast Jolijt!

Ik moet bekennen dat ik ook zit te denken aan een e-ink reader voor in de zon, maar ik kan het nog niet helemaal verantwoorden voor mijzelf... Mijn vriend roept al een tijd dat ik er dan gewoon een moet kopen, maar het voelt zo overdreven omdat de mijne het nog prima doet.
Hij heeft trouwens wel een Sony en is er erg tevreden over. Nou leest hij niet zoveel als wij, dat kan schelen! ;) Waarom wil jij er nooit meer een?

Ik heb de eerste 2 modellen gehad... de software is hopeloos en het formaat, nee de verhouding van de pagina moet ik eigenlijk zeggen...beviel me echt niet. Het laatste model is trouwens nog steeds te koop. We hebben ze verkocht via marktplaats; nieuwe eigenaar had gelukkig veel ervaring, want na het laden zat ie helemaal vast!! O, zei ie, dan moet dat en dat en dan doet ie het weer. We hebben 'm mee laten nemen en gezegd dat hij zijn geld terug kreeg als dat het niet was. Gelukkig kregen we de volgende dag een mailtje dat ie het deed. Er zijn dus mensen heel gelukkig mee... maar ik niet :?
Verder heb ik recent nog met een nieuwer model staan prutsen en ik vind 'm nog steeds zoooo traag! Wat anderen aanleren om 'alvast' om te slaan en zo door te lezen, dat lukt me dus echt niet in een huis vol. Het kan tussen de ene en de andere zin zomaar 5 minuten schelen voor ik bij het laatste woord ben :mrgreen:
Afbeelding
Jolijt
De Onschuldige Magiër

Berichtdoor Snowdrop » di aug 28, 2012 18:57

Geen ervaring mee.. De Kobo heeft e-ink in dat leest erg prettig in alle weersomstandigheden :duim:
Het lijkt mij een handige en gemakkelijke manier om dit probleem te verhelpen HB!
Op http://www.boekenz.nl plaats ik geregeld recensies, tips en nieuwtjes omdat lezen naast reizen en geschiedenis mijn grootste passie is.
Snowdrop
De Illusionist

Berichtdoor honingbol » di aug 28, 2012 19:15

@Jolijt: mijn vriend heeft de PRS-T1 en ik sta echt versteld hoe snel hij omslaat! Mijn Archos kan niet heel snel achter elkaar bladzijden omslaan (zeg maar 3 achter elkaar ofzo), maar die van hem wel...

@Snowdrop: ik heb op een ander forum al gehoord dat het niet zo heel veel toevoegt, dus ik denk niet dat ik het ga uitproberen. Het is maar 15 euro, maar als het niet echt werkt vind ik dat toch ook wel weer zonde van het geld. Als ik ooit wel voor een e-ink ga (kans wordt steeds groter :-- ) zit ik ook te denken aan die Kobo, daar lees ik alleen maar goede recensies over.
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor motormuis » di aug 28, 2012 20:42

De Kobo is een heerlijk en erg gebruiksvriendelijk apparaat.
Maar ook de Sony is niet verkeerd, maar wat lastiger in gebruik in combinatie met de computer.
Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Jolijt » di aug 28, 2012 21:24

honingbol schreef:@Jolijt: mijn vriend heeft de PRS-T1 en ik sta echt versteld hoe snel hij omslaat! Mijn Archos kan niet heel snel achter elkaar bladzijden omslaan (zeg maar 3 achter elkaar ofzo), maar die van hem wel...

@Snowdrop: ik heb op een ander forum al gehoord dat het niet zo heel veel toevoegt, dus ik denk niet dat ik het ga uitproberen. Het is maar 15 euro, maar als het niet echt werkt vind ik dat toch ook wel weer zonde van het geld. Als ik ooit wel voor een e-ink ga (kans wordt steeds groter :-- ) zit ik ook te denken aan die Kobo, daar lees ik alleen maar goede recensies over.

IPad en iPhone hebben daar geen last van... Sterker nog ..als je 'm vastpakt met je duim op het scherm... Ben je zo 20 bladzijden verder :rollen: (zeker ook niet altijd fijn...) Waarschijnlijk is het maar wat je gewend bent... De software van de sony is niiet aangepast hoorde ik van een vriendin en dat vond ik zo'n afknapper!! We zijn hier naast Apple ook Sony fans... Tv, zakelijke laptop... Maar de software van de reader vond ik (in combi met apple?) niks.

Ik zet in op de Nook glow... (wil echt wel in bed blijven lezen)
Afbeelding
Jolijt
De Onschuldige Magiër

Berichtdoor Hilma » wo jun 12, 2013 08:56

Ik ben een Sony E-reader en ik heb totaal geen problemen met het lezen in de zon. Ik zit vaak in de tuin of op het balkon te lezen en dat gaat uitstekend.
Hilma
De Bezoeker

Berichtdoor Jolijt » do aug 22, 2013 17:46

Nook Glow komt heel beroerd uit de recensies... er schijnen heel snel pixels uit het scherm te gaan waardoor het backlight hinderlijk wordt... en B&N schijnt niet erg coulant te zijn met omruilen. De exemplaren die het wel probleemloos doen hebben heel tevreden eigenaren...
Toch een Kindle Paperwhite dan maar???
Afbeelding
Jolijt
De Onschuldige Magiër

Berichtdoor Gea » do aug 22, 2013 20:05

De Kindle Paperwhite komt ook bij diverse testen, als beste ereader tevoorschijn. Ik geloof samen met de Sony. Mijn hubby (de computer nerd) leest dit altijd in diverse computer tijdschriften. :D
Afbeelding
Gea
De Laatste Leerling

Berichtdoor sbtwister » vr aug 23, 2013 07:38

Jolijt schreef:Nook Glow komt heel beroerd uit de recensies... er schijnen heel snel pixels uit het scherm te gaan waardoor het backlight hinderlijk wordt... en B&N schijnt niet erg coulant te zijn met omruilen. De exemplaren die het wel probleemloos doen hebben heel tevreden eigenaren...
Toch een Kindle Paperwhite dan maar???

Kijk eerst naar een kobo aura voor je belist :) voor een ereader toch vrij veel goede instellingen, meer dan sony in elk geval en ook nachtlicht :)
HD scherm! Dus letters zijn super-crisp op e-ink.
sbtwister
De Alchemist

Volgende

Keer terug naar Ja, ik heb een e-reader