Welkom in de keuken!

De favoriete kookboeken en recepten van onze bezoekers.

Re: Welkom in de keuken!

Berichtdoor ClaudiaNanette » di aug 30, 2011 15:02

Er is ook zoveel te zien hier er zijn zoveel topics, dus :oops: je vooral niet B33tle. Het is ook geen erg druk bezocht topic.
Raar want we hebben het wel vaak over eten vooral Glenn. :shock:
Er zijn geen geldige redenen om liefdeloos te handelen

http://www.alephmassage.nl
ClaudiaNanette
De Vliegeraar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Daniëlle » zo maart 25, 2012 12:50

Receptenmeldpunt
Onbekend maakt onbemind. Dat geldt voor mensen of dingen, maar ook voor keukens. Dat is best jammer. Op dit blog worden de Oost-Europese recepten van culi-schrijvers uit het hele land geplaatst. Voelt u zich vooral vrij om te reageren en uw eigen favoriete gerechten te vermelden: hoe meer lekkers, hoe meer vreugd.

http://www.receptenmeldpunt.blogspot.com/
Ik lees nu:
Daniëlle
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor chrisje » wo feb 18, 2015 15:02

We hebben een erg goeie groentenboer in onze buurt. De kinderen zijn al even enthousiast bezig met lekker en gezond en stuurden afgelopen week volgende mail:

Hallo daar,

De geur van versgebakken brood, ik vind dat geweldig. Gelukkig zijn we thuis met vijf en moet er dus elke dag wel wat brood gebakken worden.
Vandaag deed de geur van dat vers brood me dromen van gezond, kleurrijk broodbeleg… Mijn gedachten dwaalden af naar een paarse bietenhummus, oranje wortelpreparé en gele kikkererwtenhummus,… Ik begon er spontaan van te watertanden.

Je herinnert je misschien dag van de klant nog, toen Emma en ik enthousiast op ontdekkingstocht gingen naar vegetarisch broodbeleg. Nu doen we het samen met Peter en Peggy.

http://topfoodfacts.com/wp-content/uploads/2013/03/Hummus2.jpg

Het goede nieuws is dat deze vrolijke smeersels de komende 40 dagen onze koelkast zullen opfleuren in ‘t fruithof!
Waarom? Omdat ze zo verdomd lekker zijn! Maar ook omdat ze een geweldig gemakkelijk alternatief zijn voor dat schelletje hesp, salami of kippenwit. Niet dat we dat roze schelletje hesp nooit meer op onze boterham willen, integendeel. Wat we wel willen is 40 dagen lang MINDER vlees eten. Omdat dat goed is voor onze planeet, en ook wel voor ons zelf. ’t Fruithof doet mee aan de campagne DagenZonderVlees, door op een fijne manier een lekker alternatief te bieden.

Om jullie allemaal enthousiast te maken, laten we jullie morgen (zaterdag 14 februari) proeven van de Yummus!
Dat is de vrolijke hummus die Peter vol passie voor jullie zal maken, en dat 40 dagen lang.

Dus kom af, en laat je verrassen!

Lekkere Groeten,
Emma, Peggy, Peter en Jolien

PS: Op woensdag kan je telkens een volledig vegetarische maaltijd afhalen. Wie hierin geïnteresseerd is, mag gerust een mailtje sturen naar jolien.hens@tfruithof.be ! J
Deze week op het menu: linzengehaktballetjes met tomaten-champignonsaus en risotto. Smakelijk!

Waarom er niet op ingaan als ik afgelopen september al even enthousiast was over wat ze allemaal te bieden en te proeven hadden tijdens de dag van de klant? Vandaag heb ik de eerste schotel afgehaald en Manlief (niet eens zo'n gemakkelijke als het op eten aankomt) en ikzelf vonden het erg lekker. Voor 2 geen overdreven grote eters was de hoeveelheid perfect: de borden waren leeg (of toch bijna) zonder dat we opgeblazen zaten of met honger van tafel gingen.

Hier vinden jullie het recept: http://www.ezzulia.nl/forum/viewtopic.php?f=209&t=10754
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Onschuldige Magiër

Vorige

Keer terug naar Kookboeken en recepten