nieuwe ideeën

Lukt iets niet? Heb je een idee voor een nieuwe toepassing? Laat het hier weten.

Re: nieuwe ideeën

Berichtdoor honingbol » wo apr 30, 2014 18:09

@Sauv: maar of er ook meer dan 14 actievelingen zijn... ;)
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Minnie » wo apr 30, 2014 18:29

honingbol schreef:Ik weet overigens niet of ik iedere maand mee zou willen doen. Ik leg mijzelf nooit doelen op qua lezen, dus dat wil ik hier ook niet mee doen. Ik vind het leuk samen te lezen, maar soms wil ik ook gewoon niet meedoen. Daarbij zou ik mij verplicht voelen mee te doen als er wel strafboeken komen. Als er door mij extra gelezen moet worden iedere maand denk ik dat ik snel verbannen word van het forum. ;)

Lezen moet leuk blijven he! Zeker nooit een verplichting. Waarom zou je je schuldig moeten voelen, zeker niet doen hoor! Dit zou een forum-challenge worden he. Dus voor het ganse forum. Niet iedereen is verplicht om mee te doen. Dit blijft iets vrijwilligs! Dus zeker niet denken dat we hiervoor iemand zouden verbannen. [-X
Op het andere forum probeer ik ook elke maand 1 boek toe te voegen, maar ik zou moeten nakijken of me dit altijd al gelukt is. Maar das gewoon omdat ik het leuk vind om mee te doen. Ik hou wel van uitdagingen. En zo heb ik al enkele boeken gelezen die al heel lang op mijn NTL stapel liggen, en dan nu toch eens aan de beurt komen. :D
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Minnie » wo apr 30, 2014 18:31

Zwaantje schreef:
Minnie schreef:
Zwaantje schreef:Duidelijk, en het lijkt me handig dat als meer mensen hetzelfde boek lezen er voor dat boek maar 1 topic geopend wordt anders is alles voor 1 boek zo verspreid, je kunt dan gelijk een discussie krijgen.
Of was dat zo niet de bedoeling?

Ik weet niet of de regel al vermeld is (maar dan heb ik erover gekeken), maar ik denk dat het de bedoeling is om 14 andere boeken te krijgen per maand, en dat elk boek maar 1 x per jaar voorkomt.

Als je vb. het thema 'Stephen King' hebt in mei, kan je het boek Ogen van vuur toevoegen. Maar als het thema in juni 'vuur' is, kan je Ogen van vuur niet opnieuw toevoegen want die heeft al een plaatsje gekregen.

Als die regel hier niet wordt toegepast begrijp ik dat, maar ik zou het maar raar vinden om 14 x hetzelfde boek per maand terug te vinden, dat lijkt me niet echt een challenge. ;)

Ik bedoelde met hetzelfde boek eigenlijk dat wanneer er 18 mensen meedoen en je maar 14 boeken hebt.

Sorry, ik had je verkeerd begrepen. :oops:
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Berichtdoor honingbol » wo apr 30, 2014 18:43

Minnie schreef: En zo heb ik al enkele boeken gelezen die al heel lang op mijn NTL stapel liggen, en dan nu toch eens aan de beurt komen. :D

Dat is inderdaad wel een groot voordeel! Dat merk ik nu ook met slp's.
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Dee-e » wo apr 30, 2014 18:52

HB: we zien het wel. Wat Minnie zegt, totaal niet verplicht voelen. Chrisjes idee was top. We proberen het gewoon dit jaar. Als het niet werkt kunnen we er altijd nog mee stoppen. En al doende komen we wel tot onze regels en voorwaarden. En we zien wel. Niks geen verplichtingen. Gewoon lekker lezen en plezier hebben op het forum. Ik hoop eigenlijk ook dat het een reden is om naar het forum terug te komen voor leden die nu 'slapen'.
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Sauv » wo apr 30, 2014 19:16

honingbol schreef:@Sauv: maar of er ook meer dan 14 actievelingen zijn... ;)

Nou zeg, niet zo negatief! :P
Sauv
De Gouden Nar

Berichtdoor Sophie » wo apr 30, 2014 19:29

En als er wat minder mensen actief zijn, dan hebben we altijd nog wat hyper actieve erbij zitten waarbij we wellicht alsnog op 14 uitkomen!
Sophie
Kind van de Profetie

Berichtdoor Liepje » wo apr 30, 2014 21:00

Inderdaad ga ik mee met het idee van Chrisje, even uittesten voor de rest van dit jaar en kijken waar we tegenaan lopen.

Ik denk dat er niet zoveel subfora bij hoeven hoor. Eén zou toch ook genoeg moeten zijn? Dan een stenge moderator erop die erop toeziet dat alle topics op een uniforme manier geopend worden.

Bijv. subforum genaamd "forumchallenge"

Sticky topic:
* "Alles over de challenge 2014" : hier bespreken we: stand van zaken, reacties, evaluaties over challenge en haalbaarheid
* "boeken 2014 juni" Deze kan na de betreffende maand een gewoon topic worden en niet meer sticky. De nieuwe maand wordt dan weer sticky zodat die bovenaan staat.

Verder daaronder alle topics:
Alle topics moeten bijv. een titel hebben die er zo uitziet: "2014 juni challengeboek Stephen King - Ogen van vuur"

Moet er wel een strenge moderator op zitten (of 2) die dit kan en wil bijhouden en die toegang ook heeft om de aanpassingen te doen.

Of denk ik te makkelijk?
Liepje
De Zilvermagiër

Berichtdoor Sauv » wo apr 30, 2014 21:34

Dat was wat ik eerst ook dacht, Liepje. Al vind ik de indeling van Dee-e ook niet zo gek.

Als er maar een plekje komt! ;)
Sauv
De Gouden Nar

Berichtdoor Dee-e » wo apr 30, 2014 21:51

Vind ik ook goed, Liepje. Ik wil, als ik mag van Eric, wel die strenge mod zijn.
Ik hoop snel reactie van Eric te krijgen. Ik heb nooit zoveel geduld, haha.
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor lenie » wo apr 30, 2014 22:38

Dee-e schreef:Vind ik ook goed, Liepje. Ik wil, als ik mag van Eric, wel die strenge mod zijn.

@ Ik zal voor je duimen Dee-e, maar Eric heeft het momenteel erg druk, dus denk ik dat je toch geduld zal moeten hebben.
En even over een Sticky topic: Noch Nicky, noch ik kunnen nog iets Sticky maken, dat kan alleen Eric..
Maar ik hoop voor je dat Eric je permissies geeft om Mod. te worden. Ik zal duimen...
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor honingbol » wo apr 30, 2014 23:19

Sophie schreef:En als er wat minder mensen actief zijn, dan hebben we altijd nog wat hyper actieve erbij zitten waarbij we wellicht alsnog op 14 uitkomen!

Haha, dat is waar!

@Sauv: ok, sorry :oops: ;)
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Zwaantje » do mei 01, 2014 01:16

lenie schreef:
Dee-e schreef:Vind ik ook goed, Liepje. Ik wil, als ik mag van Eric, wel die strenge mod zijn.

@ Ik zal voor je duimen Dee-e, maar Eric heeft het momenteel erg druk, dus denk ik dat je toch geduld zal moeten hebben.
En even over een Sticky topic: Noch Nicky, noch ik kunnen nog iets Sticky maken, dat kan alleen Eric..
Maar ik hoop voor je dat Eric je permissies geeft om Mod. te worden. Ik zal duimen...

We kunnen misschien wel vast beginnen met ideeën over onderwerpen en de boeken er bij zoeken.
Zwaantje
De Gouden Nar

Berichtdoor Dee-e » do mei 01, 2014 10:44

Ik zelf al veel ideeën, maar kom maar op. Ik ga gewoon een lijstje bijhouden en elke maand er eentje 'trekken'.
Ik hoop dat we half mei live kunnen gaan.
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Zwaantje » do mei 01, 2014 11:50

Boeken over boeken, bibliotheken of boekwinkels.
Zwaantje
De Gouden Nar

VorigeVolgende

Keer terug naar Vragen (en antwoorden) over het forum