Freelance/amateur-schrijvers hier?

Lukt iets niet? Heb je een idee voor een nieuwe toepassing? Laat het hier weten.

Freelance/amateur-schrijvers hier?

Berichtdoor Henrik » do nov 01, 2018 13:24

Hoi allemaal,

Ik ben hier dus nog een newbie en was benieuwd of hier toevallig ook freelance of vrijetijdsschrijvers zitten? Het lijkt me leuk om een beetje uit te wisselen qua werkwijze, inspiratie en tips, ook als zelfstandige creatieve ondernemers. Ik had in het café bijvoorbeeld al onderstaande vraag geplaatst, maar daar was verder niet zo op gereageerd, dus vroeg me af of hier überhaupt interesse in is? Ik ben in veel topics geinteresseerd, niet alleen van die droge praktische dingen, maar tips voor onderstaande zijn nog steeds welkom, ook als je géén freelancer bent, natuurlijk ;)

"Hé, stomme vraag hoor, maar weet iemand hier toevallig een goede drukker voor zakelijke huisstijl-producten, zoals visitekaartjes en briefpapier? Ik ben toch niet zo tevreden met mijn vorige leverancier (kwaliteit van drukwerk, levering, etc.) en zit even te dubben of ik niet eens een ander zal proberen... Een maatje van me kwam met saxoprint aan, omdat ik vaak wel van groene oplossingen houd en zij klimaatneutraal drukken, maar hij had er zelf nog nooit besteld. Kent iemand ze hier toevallig? Ik wil toch wel liever een aanbieder waarvan ik weet dat iemand er een positieve ervaring mee heeft gehad... Of heeft iemand andere tips uit eigen ervaring of via vrienden oid?"

Alvast bedankt!
Groet, Henrik
Henrik
De Bezoeker
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Freelance/amateur-schrijvers hier?

Berichtdoor Nicky » do nov 01, 2018 20:23

In de drukkerij wereld ben ik niet thuis. Dus kan ik niet helpen.
In de loop der jaren zijn er heel veel schrijvers langs en binnen gekomen maar momenteel dacht ik niet
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor lien1806 » do nov 01, 2018 20:49

Ik kan je met je beide vragen niet verder helpen jammer genoeg.
Wat je kan doen als je twijfels hebt over de betrouwbaarheid van een drukker, is op zoek gaan naar reviews op internet. Tik gewoon in google in '(naam drukker) betrouwbaar' en dan kom je meestal wel bij een reviewsite uit.
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor cinnetjuuh » zo jan 03, 2021 12:19

Ik ben sinds kort begonnen met zelf verhalen schrijven. Ik ben nog niet heel ver, omdat ik ook studeer.
Ik ben van plan om mijn boeken uit te geven bij 'Brave new Books' van bol.com
Boeken worden pas gedrukt als ze besteld worden, dus hierdoor geen hoge kosten. Moet verder wel veel zelf doen, zoals je eigen boek promoten etc.
Ik kan geen subforum vinden over het zelf schrijven van boeken, kijk ik niet goed?
cinnetjuuh
De Bezoeker

Berichtdoor Nicky » zo jan 03, 2021 13:26

Dat is er ooit wel geweest maar waar....
Geen flauw idee
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Julia » do jan 14, 2021 11:44

Leuk item Henrik!
Ik heb een boek geschreven, een historische roman De vrouw met de schelp is de titel en heb het zelf uitgegeven. Het is idd een gedoe wat marketing betreft zeker nu met de coronamaatregelen en zo.
Wat betreft je vraag over een drukker van kaartjes ed, ik ben best tevreden over Vistaprint. Je kunt het ook zelf proberen op Canva, maar als je een boek uitgeeft kun je het beter via een professional laten drukken dat staat beter.
Julia
De Bezoeker

Berichtdoor Comicbookpro » ma jan 25, 2021 10:07

Leuk onderwerp en maakt me zeer nieuwsgierig.
En uiteraard welkom Julia op deze Forum.
Henrik , ik ben niet echt een amateur Schrijver, maar eerder een amateur striptekenaar , dat is uiteraard een hele andere richting maar die hebben ook te maken met drukkers.

Toen ik pas nog keek voor Striptekenen vond ik er 1 in soest, eerlijkheidsgetrouwe moet ik wel zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb. Portie Faalangst noem ik het maar en ik schat ook mijn kansen niet heel hoog :lol:

Of die uiteraard geschikt voor je is , kan ik daarom ook niet zeggen.

Ik kan je alleen Nicky`s advies aanraden om het googlen , zo deed ik het ook.
Wellicht kan Julia je een hoop vertellen.

In ieder geval succes met zoeken! ik hoor graag of het je gelukt is
Hoe minder verplichtingen je jezelf stelt , hoe makkelijker het gaat.
Comicbookpro
Drakenmeester

Keer terug naar Vragen (en antwoorden) over het forum