Ezzulia boost

Lukt iets niet? Heb je een idee voor een nieuwe toepassing? Laat het hier weten.

Re: Ezzulia boost

Berichtdoor Sophie » wo mei 18, 2016 11:03

Ik denk dat het wel een goed idee is om samenlees-mogelijkheden te vinden met andere Ezzulianen.
Sophie
Kind van de Profetie
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor mar10e » wo mei 18, 2016 11:12

Sophie schreef:Ik denk dat het wel een goed idee is om samenlees-mogelijkheden te vinden met andere Ezzulianen.

Mijn idee is dus iets te omslachtig/ingewikkeld, begrijp ik. ;)
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor Nicky » wo mei 18, 2016 11:59

ik ben altijd in voor een nieuw idee en we hebben weer een nieuwe afkorting: zbtls :rollen:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor mar10e » wo mei 18, 2016 12:05

Nicky schreef:en we hebben weer een nieuwe afkorting: zbtls :rollen:

:duim:
Sophie schreef:Toen kwam ik er dus achter dat ik vooral de discussies en reviews van boeken mis. Het praten over boeken (inhoudelijk) en daarmee ook de boekentips krijgen. Dus niet alleen maar lezen wat er op de achterkant staat want dat kan ik zelf ook op internet vinden of in de boekwinkel. Ik wil graag meningen van jullie weten over de boeken die jullie lezen. Ik merkte dat ik die nu elders begon te zoeken. Dat ik meer actief werd op Hebban en Goodreads, om daar reviews te lezen. En dat vind ik zo jammer.

Maar reviews zijn hier nu toch ook al te vinden (o.a. Lenie, Honingbol en Eric plaatsen die genoeg). Ik denk nog steeds dat je vooral de leesreviews/leeservaringen mist van die boeken die je zelf graag leest. Dat dat groepje lezers hier minder actief/kleiner geworden is. Echt hele diepgaande discussies over boeken is de laatste jaren naar mijn idee gelijk gebleven.
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor motormuis » wo mei 18, 2016 12:50

Ik mag best hand in eigen boezem steken. Ik lees veel meer boeken als waar ik iets over plaats.

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor mar10e » wo mei 18, 2016 13:29

Dat is toch niet zo erg MM. Je zal vast niet de enige zijn.
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor mar10e » wo mei 18, 2016 15:27

Sophie schreef:Maar naast een SLP, hoe krijgen we leden in het algemeen actiever? Hoe laten we leden het weer interessant vinden om mee te praten hier? Wat wordt er nu gemist dat het qua activiteit terugloopt?

Door alleen al het starten van dit topic denk ik dat dat wat activiteit al aardig gelukt is. :D
Het is vandaag behoorlijk bedrijvig te noemen op het forum! :duim:
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor honingbol » wo mei 18, 2016 15:51

Het actiever op elkaar reageren is al vaker aan bod gekomen, het gebeurd gewoon te weinig. Ik denk dat dat ook komt doordat er behoorlijk wat topics zijn, het is niet te doen om op alles te reageren. Dus reageer ik alleen op dingen die ik zelf lees/interessant vind/aansprekelijk vind en de rest laat ik dus eerlijk gezegd ook links liggen. Ik lees ook niet alles, dan zou ik volgens mij bijna een dagtaak aan het forum hebben! ;)

Wat reviews betreft. Ik schrijf ze (zoals Mar10e) al aangeeft zelf ook geregeld. Ze worden veel gelezen, maar er wordt weinig tot niet op gereageerd. Maakt mij verder niet uit, dat is nou eenmaal zoals het is.

Voor mijzelf vind ik de challenge (en de voor mij nieuw gevonden SLP) op dit moment genoeg. Ik denk niet dat ik aan nog een soortgelijk iets mee zou gaan doen. Misschien ook wel, maar op dit moment heb ik het idee dat het teveel gaat worden. En een challenge, een SLP, recensieboeken én dan ook nog weer iets nieuws dat 'moet' daar heb ik nu geen zin in.
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor An'drei » wo mei 18, 2016 17:48

De challengs, SLP, plaatsen van nieuw te verschijnen boeken en (intentie) om meer recensies te schrijven kost mij ook genoeg tijd maar als er nieuwe ideeën komen die ik leuk vind dan doe ik zeker wel mee.

Echter we hebben inderdaad een divers forum qua smaak van boeken dus ik reageer inderdaad minimaal op boeken van genres waar ik minder mee heb (maar ik lees ze zeker wel en vind het ook leuk om jullie mening over boeken te lezen). Aan de andere kant verwacht ik ook niet van de meesten dat ze veel reageren op mijn recensies/reviews van boeken waar jullie minder mee hebben, en dat is voor mij ook prima.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor motormuis » wo mei 18, 2016 18:45

Ik heb nu nog ruim 90 boektips te gaan, vanavond maar eens doen.

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Cato » wo mei 18, 2016 23:22

Er is een hoop gebeurd hier de afgelopen dagen!

Ik vind het ook jammer dat het forum niet meer zo actief is als vroeger, maar moet er wel bij zeggen dat ik daar zelf ook schuld aan heb. Ik lees de laatste tijd veel minder, ben blij wanneer ik aan 1 boek per maand kom, en hang hier ook veel minder rond dan vroeger.

Ik zie het daarom zelf niet zitten om aan allerlei projecten mee te doen, want ik ben al blij als ik überhaupt een boek lees. De challenge vind ik echter nog steeds een erg leuk initiatief, ook al heb ik de laatste keren zelf niks meer bij kunnen dragen.

Wat ik een beetje mis, zoals hierboven al aangegeven, is het reageren op elkaar. Maar wellicht is onze smaak daarvoor inderdaad te divers. Berichten over boeken/genres die ik niet ken/me niet aanspreken laat ik ook links liggen.
Ook zou ik het leuk vinden wanneer er iets uitgebreider over gelezen boeken zou worden gepost. Dit hoeft echt geen uitgebreide recensie te zijn, maar misschien wel iets meer dan "boek X is uit". Ik probeer zelf meestal in een paar zinnen te vertellen wat ik er van vond.

Nieuwe initiatieven zijn natuurlijk altijd welkom! We hadden trouwens ooit een draadje over de BTL, maar daarin werden eigenlijk voornamelijk foto's geplaatst. Wellicht kunnen we hier een nieuwe invulling aan geven :)
Almudena Grandes - De vijand van mijn vader :boek:
Cato
Kind van de Profetie

Berichtdoor An'drei » do mei 19, 2016 06:06

BTL ?
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Rob/Beldaran » do mei 19, 2016 06:26

De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor mar10e » do mei 19, 2016 08:03

Cato schreef:Nieuwe initiatieven zijn natuurlijk altijd welkom! We hadden trouwens ooit een draadje over de BTL, maar daarin werden eigenlijk voornamelijk foto's geplaatst. Wellicht kunnen we hier een nieuwe invulling aan geven :)

Lijkt me een goed plan. Ik vond dat altijd een van de leukere topics. Nu nog even bedenken hoe dat zou kunnen werken.
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor lenie » do mei 19, 2016 15:59

Ideeen heb ik niet... wel een vraag: Wie zou het missen als het donderdagavondcafé de deur voor goed sloot?
Soms heb ik het idee dat ik tegen mezelf zit te kletsen..
De tijd van vroeger, met Paul en diverse auteurs komt toch niet meer terug , helaas...
Graag jullie mening...
lenie
De Zwarte Engel

VorigeVolgende

Keer terug naar Vragen (en antwoorden) over het forum