Ezzulia boost

Lukt iets niet? Heb je een idee voor een nieuwe toepassing? Laat het hier weten.

Ezzulia boost

Berichtdoor Sophie » ma mei 16, 2016 08:47

Beste Ezzulianen,

Ik mis iets. En ik weet niet precies wat. Maar ik ben gaan zoeken en denk dat ik wil proberen actiever op Ezzulia te zijn en te proberen om nieuwe boeken discussies, samenleesprojecten, leeservaringen, boekentips (in alle genres, want And'rei is zeer actief in het plaatsen van nieuwe boeken, maar vaak niet in mijn genre, toch erg fijn en goed dat je dat doet hoor!!) en andere misschien vernieuwende topics.

Ik merk dat het hier steeds een beetje rustiger wordt in veel topics. Aan de challenge wordt heel actief meegedaan. Maar verder lijkt het steeds stiller te worden. Dat willen we toch niet??

Misschien is het slechts mijn beleving en ervaren jullie dit anders.

Wie wil er iets over kwijt? Merken jullie ook een steeds rustiger wordend forum op sommige punten? Missen jullie samenleesprojecten, discussies over boeken, leeservaringen enz.?
Sophie
Kind van de Profetie
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Ezzulia boost

Berichtdoor An'drei » ma mei 16, 2016 10:33

Ik lees het niet als negatieve kritiek hoor. Maar welke genre mis je dan, als ik vragen mag? Uiteraard staat het iedereen vrij om zelf boeken te plaatsen.

Het is inderdaad wat rustiger (tijd vh jaar?) en ik ben altijd vóór een wat levendigere forum. We hebben een drukbezochte challenge (al mag/kan er m.i. wat meer worden weggeschreven in de verschillende topics, nu staat er regelmatig alleen waar het boek over gaat en dat hij uit is). Verder hebben we een iets minder druk bezocht SLP (waar dus maar een paar mensen aan meedoen en ook niet iedereen echt actief volgens mij, ze lezen wel het boek maar discussiëren niet mee, hier kan nog wel het e.e.a verbeteren).

Helaas kun je niemand dwingen om actiever op het forum te zijn maar ik sta open voor nieuwe plannen om de boel weer wat op te schudden.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Sophie » ma mei 16, 2016 10:50

Dank je voor je reactie.

Ik bedoel het ook inderdaad zeker niet als kritiek, maar ik merkte aan mezelf dat ik hier minder actief was, maar wel op zoek was naar punten om over boeken te kunnen praten.
Ik mis het praten/discussiëren over een boek, leeservaringen, meningen over boeken.
De challenge is inderdaad druk (gelukkig), maar precies wat jij zegt mis ik daar vaak wat er van het boek gevonden wordt. Ik vind het fijn om dat wel te lezen. Dat kan mij dan weer inspireren en kan ik nieuwe ontdekkingen doen van boeken.

Juist wat je zegt: je kan niemand dwingen actiever te zijn hier. Daarom wilde ik ook graag weten wat jullie ervan vinden om hier een nieuwe frisse wind door te laten waaien, meer activiteit, discussies, reviews, leeservaringen enz. enz.
Als de meesten het wel ok vinden zoals het nu is, dan heeft het geen zin als ik mijn best ga doen het hier actiever te krijgen.

Jij bent dus in ieder geval alvast voor :-)
Sophie
Kind van de Profetie

Berichtdoor Nicky » ma mei 16, 2016 11:06

ik ook
helaas zit ik momenteel met slecht internet, maar meer beweging is altijd beter en als je ideeën hebt: spui ze maar en start wat
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor mar10e » ma mei 16, 2016 11:08

Hoewel ik nog niet zo lang echt actief meedoe op dit forum, kan ik me grotendeels vinden in jouw mening Sophie. Het is de laatste tijd inderdaad wat stilletjes. Waar dat aan ligt?
Eerlijk gezegd denk ik aan meerdere factoren. Veel leden die hier vroeger heel actief waren zijn afgehaakt dus het groepje is kleiner geworden. Daarnaast (wat An’drei hier al eerder aangaf) is de zomer in aantocht dus met die mooie dagen krijgen mensen het drukker (wordt er minder gelezen?) en hebben ze misschien minder zin om op het forum rond te hangen??
Wat ik mis is vooral de interactie. Ook als ik oude topics terugkijk werd er toen veel meer gereageerd op elkaar, maar misschien zie ik dit verkeerd. (Zelf moet ik me soms iets afremmen hierin, maar ik vind het wel zo aardig en leuk om terug te reageren).
Ik betwijfel eigenlijk of het opstarten van andere topics discussies aan gaat wakkeren. Dat wordt de laatste tijd al genoeg geprobeerd (met de challenges, reviews, SLP’s en Boek van de Week). Volgens mij lopen de leessmaken van het groepje actieve leden ook redelijk uiteen dus dan blijven reacties soms ook uit. Want waarom zou je reageren op een boek dat niet jouw smaak is?
Maar goed, ik ben zeker voor meer activiteit op het forum alleen zie ik niet zo 1,2,3 een oplossing.
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor Sophie » ma mei 16, 2016 11:46

Dank je voor je reactie Mar10e.
Ik denk niet dat het uitmaakt of je al lang of nog maar kort actief bent op het forum hoor! Je bent hier lid en dan mag je net zo goed je mening geven of aangeven wat je wel/niet ziet.

Ik ben het wel met je eens ook wat betreft het reageren op elkaar. Daar heb je zeker een punt. Dat is ook een belangrijk iets wat ik mis. Ik ben dit zelf de laatste tijd ook minder gaan doen, maar ik mis het wel. Eén van de redenen waarom ik het wil oppakken en hier activiteit weer wil krijgen.
Sophie
Kind van de Profetie

Berichtdoor An'drei » ma mei 16, 2016 13:04

Maar welke boeken (genre) mis je nu precies Sophie? Wellicht dat ik daar wat aan kan doen?

Verder zal ik wat meer reageren op boeken die buiten mijn comfort zone vallen, een beetje het goede voorbeeld geven ;)
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Sophie » ma mei 16, 2016 14:02

Ik mis vooral de romans. Jij bent volgens mij voornamelijk van thrillers (niks mis mee hoor, maar ik heb daar helemaal niks mee al heb ik wel een paar keer een goede poging gewaagd).

Ik ben zeker ook niet te beroerd om nieuwe boeken te plaatsen met alles erop en eraan.

Fijn dat je probeert meer te reageren, ook "buiten je comfort-zone"
Misschien als een aantal actiever worden met reageren dat dan ook balletjes gaan rollen en er hier meer gebeurt weer?
Sophie
Kind van de Profetie

Berichtdoor An'drei » ma mei 16, 2016 15:18

Ik plaats net zoveel romans als thrillers hoor (en alle fantasy maar dat is mijn genre dan ook). Volgens mij plaatst Mar10e ook veel romans. Er worden echter over het algemeen (helaas) veel meer thrillers uitgegeven dan welk andere genre dan ook in Nederland, die zullen wel beter verkopen denk ik.

Maar ik zal kijken of ik er nog meer kan vinden en plaatsen ;)
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor mar10e » ma mei 16, 2016 15:42

Ik lees vooral literatuur, (feelgood) romans, thrillers en YA (en jeugdboeken) en vooral van die eerste twee genres probeer ik inderdaad nieuw te verschijnen boeken te plaatsen (ook omdat ik weet dat An’drei daar vaak minder prioriteit aan geeft ;)).
Maar soms vraag ik me wel af of er juist bij die genres interesse voor is. Het zijn nou niet echt de topics waar veel mensen op reageren en waar echte discussies door ontstaan. Wat heel begrijpelijk is, want je gaat niet bij ieder boek reageren met "lijkt me een leuk boek". (Al hebben sommigen daar beduidend minder moeite mee en nee, ik noem geen namen 8-) ;)).
Kortom, het plaatsen van nieuwe boeken lijken me nou niet echt de topics die meer levendigheid teweeg brengen. Maar misschien zie ik dit helemaal verkeerd en denken anderen daar anders over.
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor An'drei » ma mei 16, 2016 16:28

Of "dit is niet voor mij" en nee ik noem ook geen namen :lol: (maar hoe je ook reageert, ik vind een reactie wel altijd leuker dan geen reactie).

Volgens mij is het het beste om zelf zoveel mogelijk te reageren en dan maar afwachten of anderen mee gaan doen. Zelf nieuwe initiatieven verzinnen mag ook altijd en dan zien we wel of het werkt (zoals de challenge) of minder goed uitpakt (zoals de donderdagavond café). Het blijft een kwestie van trial and error. En als het niet lukt dan gewoon weer wat nieuws verzinnen :D
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Sophie » ma mei 16, 2016 17:00

Ik heb een nieuw idee. Als ik straks weer m'n laptop heb, zal ik er een topic over maken. Kijken of het aanslaat.
Sophie
Kind van de Profetie

Berichtdoor mar10e » ma mei 16, 2016 17:12

An'drei schreef:Of "dit is niet voor mij" en nee ik noem ook geen namen :lol:

Jij snapt 'm. 8-)
En het is zeker goed om zo veel mogelijk te reageren (zolang het nuttig is ;)), maar soms voel je je ook wel eens genegeerd als je geen reactie terug krijgt of voel je je weer te aanwezig als je dat (te) vaak wil doen. Maar dat is een persoonlijk gevoel.
Sophie schreef:Ik heb een nieuw idee. Als ik straks weer m'n laptop heb, zal ik er een topic over maken. Kijken of het aanslaat.

Leuk Sophie! Ik ben benieuwd.:)
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor An'drei » ma mei 16, 2016 17:57

Sophie schreef:Ik heb een nieuw idee. Als ik straks weer m'n laptop heb, zal ik er een topic over maken. Kijken of het aanslaat.

Als je de SLP bedoelt die bestaat al (maar dat wil niet zeggen dat er niet meer tegelijkertijd mogen lopen). Ik hoop dat het aanslaat.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Sophie » ma mei 16, 2016 18:23

Wat nou als we een lijstje met punten/vragen opstellen die algemeen zijn en we per serie die we kiezen een topic maken en daar over die punten discussiëren?
Series zijn er zo'n beetje in elk genre denk ik wel. Te denken is aan:
- Zafon trilogie (waar nog ooit een 4e van zou komen)
- De selectie serie voor de YA lezers onder ons
- Shopaholics voor de chicklit fans
- Rad des Tijds voor de fantasy fans
enz. enz.

Daarbij kunnen punten besproken worden over verhaallijn, wel of niet voldoende diepgang, schrijfstijl, personages (wel/niet identificeren, wel/niet leuk enz.) veranderingen in situaties en personages in de loop van de serie.

Lijkt dat wat?

Ik weet niet, maar ik ben op zoek naar dingen die reacties/discussies kunnen geven waardoor het hier weer actiever wordt. Ik vind het leuk om verschillende meningen te horen over een boek. Te lezen hoe anderen een boek ervaren.
Sophie
Kind van de Profetie

Volgende

Keer terug naar Vragen (en antwoorden) over het forum