Registreren op het forum

Lukt iets niet? Heb je een idee voor een nieuwe toepassing? Laat het hier weten.

Re: Registreren op het forum

Berichtdoor Peter Motte » ma apr 25, 2022 22:11

Jaren geleden heb ik zelf hier een forum gemaakt, en nu blijkt dat het nog werkt:
https://strips.actieforum.com/
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Sluipschutter
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Eric » di apr 26, 2022 12:58

Peter Motte schreef:Hoeveel geld heeft hij er dan in geïnvesteerd? PhpBB, de forumsoftware, is gratis.
Tijd is wat anders, maar het is al een hele tijd niet meer bijgewerk.
En wat heeft hij aan die investeringen, als hij het "laat hangen"?
Mijn probleem is o.a. dat ik op mijn verzendlijst detijdlijn@scarlet.be en op mijn blog(s) reclame maak voor Ezzulia, vooral voor de leesuitdagingen, maar dat het een slag in het water is als de inschrijvingen geblokkeerd zijn.
Bovendien weet ik dat zulke zaken regelmatig nieuwe deelnemers moeten krijgen, want anders droogt het in ongeveer vijf jaar tijd op.

Ezzulia is dusdanig groot (qua berichten) dat je vanwege de database een duur abonnement nodig hebt bij welke provider dan ook. Het forum is nog in de lucht vanwege de gebruikers die er redelijk vanaf het begin opzitten en ik het idee heb dat die het nog altijd fijn vinden om elkaar op Ezzulia te ontmoeten. Bijwerken van de software kan makkelijk, maar vanwege het formaat van de database raak je dan 60% van de berichten kwijt. Volgens de makers van de software is daar weinig aan te doen. Ik denk dat de gebruikers van het eerste uur die oude berichten niet graag kwijtraken.

Het opdrogen van het forum, zoals jij het noemt, is onzin. Het bestaat al zo'n twintig jaar.
Als jij graag een eigen forum wilt beginnen: ga je gang. Maak er zelf een en ga daar reclame voor maken. Daar hoef je hier geen zieltjes voor te winnen.
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Peter Motte » di apr 26, 2022 14:18

Eric schreef:Ezzulia is dusdanig groot (qua berichten) dat je vanwege de database een duur abonnement nodig hebt bij welke provider dan ook..

Hmm....

Eric schreef:Het forum is nog in de lucht vanwege de gebruikers die er redelijk vanaf het begin opzitten en ik het idee heb dat die het nog altijd fijn vinden om elkaar op Ezzulia te ontmoeten.

Zeker weten.
Overigens ben ik ook al zowat 12 jaar lid.

Eric schreef:Bijwerken van de software kan makkelijk, maar vanwege het formaat van de database raak je dan 60% van de berichten kwijt. Volgens de makers van de software is daar weinig aan te doen. Ik denk dat de gebruikers van het eerste uur die oude berichten niet graag kwijtraken.

Da's inderdaad een probleem.

Eric schreef:Het opdrogen van het forum, zoals jij het noemt, is onzin. Het bestaat al zo'n twintig jaar.
Als jij graag een eigen forum wilt beginnen: ga je gang. Maak er zelf een en ga daar reclame voor maken. Daar hoef je hier geen zieltjes voor te winnen.

Het is zeker niet mijn bedoeling om onder de duiven van Ezzulia te schieten.
Ik blijf ook liever hier dan een ander forum te moeten opzetten.

Het grootste probleem is volgens mij dat er geen nieuwelingen lijken bij te kunnen komen.
Momenteel is de situatie dat ik elders reclame maak voor Ezzulia, niet omgekeerd.

De vraag is dus vooral: hoe zit het met nieuwe inschrijvingen?
Als ik elders mensen vraag om naar hier te komen, en zij kunnen zich niet inschrijven...
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Sluipschutter

Berichtdoor Peter Motte » di apr 26, 2022 16:41

Eric schreef:Ezzulia is dusdanig groot (qua berichten) dat je vanwege de database een duur abonnement nodig hebt bij welke provider dan ook.

Dat doe mij me afvragen: is er een maximum aan die database? Kunnen we ooit vollopen?
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Sluipschutter

Vorige

Keer terug naar Vragen (en antwoorden) over het forum