Alexandra Penrhyn Lowe

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Alexandra Penrhyn Lowe

Berichtdoor Nicky » za apr 21, 2012 21:23

Alexandra Penrhyn Lowe (Heemskerk, 17 september 1974) is schrijver van boeken en scenario's, waaronder Het Huis Anubis, VRijland en de nieuwe boekenserie De Laatste Wachter.

IK heb het eerste deel van de laatste wachterserie: sevenster gelezen. Het is een heerlijk yaffie en zeker niet kinderachtig maar soms zelf behoorlijk heftig. Een echte aanrader.
Nicky
De Onnavolgbare

Alexandra Penrhyn Lowe

Berichtdoor Eric » zo mei 06, 2012 21:47

Sevenster
Auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
Serie: De laatste Wachter
Eerste deel
Uitgeverij A.W. Bruna
ISBN: 978 94 005 0102 7
Paperback
Prijs: € 18,95
Verschenen: april 2012

Afbeelding

Eveline heeft maar één zorg deze zomer: een echt leuke jongen vinden met wie ze voor het eerst kan zoenen. Maar dan roept ze geesten op tijdens een feestje – tegen de waarschuwing van haar pleegmoeder in – en nu ziet ze plotseling dingen die andere mensen niet zien.

Doodsbang dat ze bezeten is door een kwade geest, probeert ze een manier te vinden om alles terug te draaien. Maar dan hoort ze van een waarzegster dat ze de eeuwenoude gave van De Wachters heeft – een gave die was afgeschermd, maar nu is wakker gemaakt. Een gave waardoor ze geesten en demonen kan zien.

En zij zien haar ook.
Eveline heeft maar één zorg deze zomer: in leven blijven.

Alexandra Penrhyn Lowe (1974) werkte na haar studie geschiedenis en journalistiek als redacteur voor televisie en tijdschriften en schreef de boeken en de dialogen van de tv-serie Het Huis Anubis. Ze schreef bovendien mee aan de scenario’s voor de beide Anubis-films, nam de dialogen van de laatste K3-film voor haar rekening én was een van de schrijvers die aan de wieg stond van de jeugdserie Vrijland.

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Re: Alexandra Penrhyn Lowe

Berichtdoor nightvamp » ma jun 18, 2012 11:32

Natuurlijk kennen de meeste mensen deze schrijfster al van de succesvolle serie: Het huis Anubis. Ook dit boek is speciaal voor de young-adult al is dit boek naar mijn mening wat volwassener geschreven dan de voorgaande serie. Penrhyn Lowe weet al snel sympathie te kweken voor de personages omdat ze zeer dicht aansluiten bij de belevingswereld van jongeren van dezelfde leeftijd als Eveline. Dat zorgt er eigenlijk al meteen voor dat je het verhaal ingezogen wordt. Ik vond het echt een ijzersterk boek, omdat er zeer weinig boeken van nederlandse schrijvers zijn met dit thema. Ook vond ik de beschrijvingen die dit boek gaf van de gave van Eveline zeer duidelijk en beeldend waardoor het boek echt alleen maar spannender wordt. Het enige minpuntje aan dit boek is het (bijna) einde. Het eindigd wat meer in de fantasy sfeer en paste niet helemaal bij de rest van dit boek, maar laat je dit niet afschrikken, hij is echt het lezen waard.
nightvamp
De Leerling
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicky » vr nov 23, 2012 13:37

persbericht

Sevenster wint Crimezone Young Adult Thriller Award 2012

Wij zijn heel trots dat Sevenster van Alexandra Penrhyn Lowe door Crimezone is verkozen tot beste Nederlandstalige Young Adult Thriller van het Jaar 2012. Deze thrillerprijs voor spannende jeugdboeken werd dit jaar voor de tweede keer uitgereikt door thrillerwebsite Crimezone.nl. De prijsuitreiking vond gisteravond plaats bij boekhandel Paagman in Den Haag.

In Sevenster heeft Eveline maar één zorg: een echt leuke jongen vinden met wie ze voor het eerst kan zoenen. Maar dan roept ze geesten op tijdens een feestje – en nu ziet ze plotseling dingen die andere mensen niet zien. Ze blijkt de eeuwenoude gave van de Wachters te hebben – een gave die was afgeschermd, maar nu is wakker gemaakt. Een gave waardoor ze geesten en demonen kan zien. En zij zien haar ook. Eveline heeft maar één zorg deze zomer: in leven blijven.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Minnie » za nov 24, 2012 13:01

Klinkt wel goed!
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Dimitri » wo jan 02, 2013 09:02

Klinkt te meisjes-achtig..
Leest nu: Eragon - Christopher Paolini
Dimitri
De Nachtwandelaar

Berichtdoor An'drei » za maart 14, 2015 11:48

Alexandra Penrhyn Lowe is een Nederlandse schrijfster van boeken en scenario's. Zij studeerde geschiedenis en journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna werkte ze als redacteur voor televisie en tijdschriften. Lowe is de auteur achter de immens populaire boeken bij de televisieserie Het huis Anubis. Van deze boeken werden in totaal maar liefst 1 miljoen exemplaren verkocht.

De Laatste Wachter / 2 Wolfsbloed

Afbeelding

Samenvatting
Eveline loopt gevaar nu de Broeders van Belial weten dat ze bestaat; voor haar eigen veiligheid moet ze haar oude leven achter zich laten. Weg van Cleo. Weg van Azer. Ze wordt door andere Wachters meegenomen naar Parijs, waar ze wordt ingewijd in het genootschap van De Levende Beenderen en waar ze haar krachten leert gebruiken.

Maar ze voelt zich verscheurd: kiest ze voor zichzelf of moet ze op zoek gaan naar haar moeder, die op een foto staat met de Broeders van Belial? Als in de krochten van de romantische lichtstad een duivelse strijd ontbrandt tussen goed en kwaad, blijkt meer dan ooit dat ze, ver weg van haar vrienden, geheel op zichzelf is aangewezen. Wie kan ze echt vertrouwen? Tijdens een confrontatie met haar grootste vijand wordt Eveline voor een levensgevaarlijk dilemma gesteld.

Productspecificaties
Nederlands
336 pagina's
A.W. Bruna Uitgevers
17 maart 2015 (uitgesteld, zou eerst december 2014 zijn)
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » zo maart 15, 2015 11:53

ik lees haar boeken graag dus deze gaat ook weer op de noggraagtelezenboeken
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » do jul 14, 2016 16:27

De Laatste Wachter'#3 'Nachtrijder' - Alexandra Penrhyn Lowe - 2016

Afbeelding

Met het openen van de Rode Poort heeft Eveline een vernietigende kracht losgelaten: een horde demonen – de Wilde Jacht – trekt over de aarde en zaait dood en verderf. Geen Wachter is meer veilig. Verteerd door schuldgevoel zoekt Eveline samen met de overgebleven Wachters en Cleo naar een oplossing. Maar de Wilde Jacht wordt elke dag sterker en moordt doelgericht de laatst overbleven Wachters uit. Al is Eveline nu ingewijd als volwaardig Wachter en beschikt ze eindelijk over de dodelijke kracht om terug te vechten, alleen een levensgroot offer lijkt de demonen te kunnen stoppen, voordat de nacht voor altijd zal neerdalen over Evelines wereld.

Publicatiedatum 1 nov 2016; Pagina's 336; A.W. Bruna Uitgevers
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor mar10e » do jul 14, 2016 20:56

Deel 1 en 2 met plezier gelezen, dus deze gaat zeker gelezen worden :D
mar10e
De Uitverkorene

Berichtdoor laura b » vr jul 15, 2016 09:25

Lijkt me leuk. Deel 1 en 2 heb ik op mijn e reader staan.
Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd
laura b
De Historicus

Berichtdoor An'drei » vr jul 15, 2016 18:15

Een twijfelgevalletje. Eerst de recensies even doornemen.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » zo jul 17, 2016 17:32

2 en nu ook 3 moet ik nog lezen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » zo jul 17, 2016 19:27

Ik haak af

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken