Natasza Tardio

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Natasza Tardio

Berichtdoor Eric » vr nov 25, 2011 13:30

Moordvrienden
Auteur: Natasza Tardio
Uitgeverij Pimento
ISBN: 978 90 499 2536 9
Paperback
Leeftijd: 14+
Prijs: € 16,95
Verschijnt: maart 2012

Afbeelding

De vijftienjarige Finn Kimmel schiet een leraar en drie leerlingen op zijn school dood en pleegt daarna zelfmoord. Zijn beste vriend, de veertienjarige Milo Bauers, was erbij, maar het lijkt erop dat hij niet aan deze schietpartij heeft meegewerkt. Toch wordt hij door de politie opgepakt en meegenomen naar het bureau.

Langzaam maar zeker komen er gruwelijke feiten naar boven. Finn zou ook iets te maken hebben met de moord op de vijfjarige Daniël Bootsma. Hoe kan het toch dat een ogenschijnlijk normale jongen als Milo bevriend raakte met een jongen die zich ontpopte als massamoordenaar? Lukt het de politie alle feiten boven tafel te krijgen? Of wordt er iets verzwegen?

Moordvrienden is een verontrustende young adult thriller die de lezer tot de laatste pagina zal vasthouden. Nog niet eerder is zo indringend geschreven over de donkere kanten van een gekwelde puberziel in de eenentwintigste eeuw.

"Dit is geen boek dat zich opzij laat leggen, de drang om door te lezen en te ontdekken hoe het verder gaat is allesoverheersend."
- Judith Visser

"Briljant en verontrustend. Dit boek biedt een indringende blik in de donkere kanten van een jongvolwassene."
- Daniel Depp, auteur van Loser's Town

Zie ook: http://www.ezzulia.nl/nieuws/moordvrienden.html

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon) en Test (Mirjam Mous)
Eric
Heer van Chaos

Re: Natasza Tardio

Berichtdoor Eric » di maart 13, 2012 16:02

Interview van Kim Moelands met Natasza Tardio
Zie: http://www.ezzulia.nl/interviews/nataszatardio.html
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » di nov 06, 2012 19:30

Genomineerd voor Beste Young Adult Thriller 2012
MOORDVRIENDEN van NATASZA TARDIO

Afbeelding

Moordvrienden, de spannende young adult-­‐thriller van de Purmerendse Natasza Tardio, is door Crimezone genomineerd voor 'Beste Young Adult Thriller 2012'. Moordvrienden staat samen met nog vijf andere titels op de shortlist 'Nederlandstalig'. Stemmen kan nog tot en met 10 november op:

http://www.crimezone.nl/yaverkiezing/

Over Moordvrienden:
De vijftienjarige Finn Kimmel schiet een leraar en drie leerlingen op zijn school dood en pleegt daarna zelfmoord. Zijn beste vriend, Milo Bauers, is erbij, maar het lijkt erop dat hij er niets mee te maken heeft. Toch wordt hij opgepakt en meegenomen naar het politiebureau. Langzaam maar zeker komen er steeds meer gruwelijke feiten aan het licht. Heeft Finn ook iets te maken met een eerder gepleegde moord op een kleuter? En hoe kan het dat een normale jongen als Milo bevriend raakte met Finn? Lukt het de politie om alle feiten boven tafel te krijgen of wordt er iets verzwegen?

De uit Purmerend afkomstige Natasza Tardio schreef een spannende psychologische thriller dat actueler is dan ooit na de schietpartijen in Utøya (Noorwegen), Alphen aan den Rijn en Luik (België). Natasza Tardio heeft een enorme drive voor schrijven, literatuur en
journalistiek. Moordvrienden is haar eerste young adult-roman.

Wat vinden de bezoekers van Ezzulia van Moordvrienden?
Moordvrienden was onlangs het discussieboek in de Ezzulia Leesclub en ontving daar lovende kritieken.
Zie: viewtopic.php?f=46&t=9414 voor de beoordelingen.
Zie: viewtopic.php?f=46&t=9389 voor de discussie.

Ik zeg: STEMMEN ! :D :P =D>
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » wo nov 07, 2012 12:07

Heb ik al gedaan.
Fijn voor je Natasza, die nominatie
Het is een ontzettend goed boek en waard om de prijs te winnen.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor GUYD » wo nov 07, 2012 13:20

Mijn stem is ondertussen al wel even overgemaakt : Natasza voor de winst! :D Ze verdient het.
GUYD
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Natasza Tardio » wo nov 07, 2012 22:45

Ik was mijn inloggevens kwijt, maar dankzij Eric lukt het weer om in te loggen :-)

Heel erg bedankt voor de stemmen. :-)

xNatasza
MOORDVRIENDEN van Natasza Tardio is uitgekozen als kerntitel voor de 'Jonge Jury 2014'.
Natasza Tardio
Auteur

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken