Nico De Braeckeleer

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Nico De Braeckeleer

Berichtdoor Eric » do feb 24, 2011 18:58

VampierVirus
Auteur: Nico De Braeckeleer
Uitgeverij Kramat
ISBN: 978 90 795 5242 9
Gebonden
Leeftijd: 9+
Prijs; € 12,95
Verschenen: februari 2011

Afbeelding

Zó angstaanjagend en gruwelijk dat je dit griezelverhaal het beste kunt lezen als er iemand in de buurt is... zolang het maar geen vampier is!

De twaalfjarige Ilian is blind geboren. Als er een bron wordt ontdekt die volgens sommigen genezende krachten bezit, drinkt Ilian ervan. Hij hoopt eindelijk te kunnen zien. Maar na het drinken van het bronwater verandert Ilian stilaan in een monster van de nacht... een vampier. En hij is niet de enige. Het VampierVirus eist het ene na het andere slachtoffer.
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Ziburan » vr maart 11, 2011 12:57

Een lekker vlot lezend vampieren verhaal.
Leuk gedaan!
Fantasy:
Thirza Meta: Maanhoedster (Zeríans vloek deel 3)
Exemplaar bestellen? http://www.thirza-meta.be
Ziburan
Kleine Bij
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Nico De Braeckeleer

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo feb 19, 2017 11:58

'Dodenwereld' #1 'Necropolis' - Lotte Troonbeeckx, Tom Vermeyen en Nico De Braeckeleer, - 2016

Afbeelding

Necropolis. Dodenstad. Begraafplaats. Een plaats waar de doden rusten. Maar als een gemuteerd virus over heel de wereld mensen verandert in levende doden, krijgt het woord een heel andere, lugubere betekenis. In slechts enkele uren tijd nemen de zombies de wereld over. De mensen die het overleven vluchten om te ontkomen aan de ondoden. Ook de veertienjarige Eli en zijn zusje Ilna slaan op de vlucht. In een verbeten poging om de zombieplaag te overleven, verenigen ze zich met Maxim en Tabitha.

"Necropolis" is het huiveringwekkende, spraakmakende eerste deel van de Dodenwereld-zombietrilogie, geschreven door drie auteurs die gebeten zijn door het zombiegenre. Een spannende mix van horror, suspense en mysterie waarin tieners de strijd aangaan om te overleven en mens(elijk) te blijven in een wereld waar de dood heerst. Zet je schrap voor een leeservaring die je nooit meer vergeet!

Gepubliceerd 2016; Pagina’s 194; Uitgeverij Kramat

'Dodenwereld' #2 'Necrofobie' - Lotte Troonbeeckx, Tom Vermeyen en Nico De Braeckeleer - 2016

Afbeelding

Necrofobie. Angst voor de dood. Maar wie zou er niet bang zijn voor de dood in een wereld waarin een gemuteerd virus miljoenen mensen heeft veranderd in levende doden? De veertienjarige Eli en zijn zusje Ilna proberen samen met hun lotgenoten Maxim en Tabitha te overleven in deze apocalyptische wereld. Maar hoe komt het dat zoveel mensen van de ene op de andere dag gestorven zijn om daarna te herrijzen als zielloze zombies? Eli, Ilna, Maxim en Tabitha gaan op zoek naar de waarheid, vastberaden om zich door niets of niemand te laten stoppen...

Gepubliceerd 2016; Pagina’s 270; Uitgeverij Kramat

'Dodenwereld' #3 slot 'Necrotopia' - Lotte Troonbeeckx, Tom Vermeyen en Nico De Braeckeleer - 2017

Afbeelding

Necrotopia. De perfecte wereld... voor de doden. Zombies dolen rond op de wereld en blijven het virus verspreiden. De veertienjarige Eli en zijn zusje Ilna proberen samen met hun lotgenoten te overleven in deze apocalyptische wereld. Wanneer ze een geheime boodschap onderscheppen, beseffen ze dat er misschien een plaats is waar ze wel nog veilig zijn voor de levende doden. Eli en zijn vrienden gaan op zoek naar deze plek. Maar bestaat die wel? Of is het maar een gerucht, in het leven geroepen door mensen die hopen dat er meer is dan alleen maar deze uitzichtloze dodenwereld...

Publicatiedatum 12 apr 2017; Pagina’s ?; Uitgeverij Kramat
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Nicky » zo feb 19, 2017 12:08

heeft iemand de eerste twee al gelezen?
Het verhaal lijkt me wel wat
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Minnie » zo feb 19, 2017 13:23

Hier ben ik ook benieuwd naar.
De andere boeken die ik van Nico gelezen heb vond ik goed. Dus ik verwacht dat deze ook wel goed zullen zijn.
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Nicky » ma feb 20, 2017 11:33

ja ik lees zijn boeken ook graag
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken