Helen Vreeswijk

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Helen Vreeswijk

Berichtdoor Eric » di jul 21, 2009 11:29

Loverboys
Auteur: Helen Vreeswijk
Uitgeverij Manteau Jeugd
ISBN 978 90 223 1893 5
Paperback
Prijs 16,95

Afbeelding

Mo is knap, spannend en een beetje mysterieus. Mo is een loverboy, hij is doelbewust op zoek naar jonge meisjes die zich niet goed in hun vel voelen en niet al te stevig in de schoenen staan. Mo overlaadt hen met cadeaus en doet alles om de meisjes naar de zin te maken. Ze worden allebei smoorverliefd op hem en dat is precies wat hij wil. Hij speelt de twee vriendinnen tegen elkaar uit, maar de meiden willen hem niet teleurstellen en zeker niet verliezen. Om te bewijzen dat ze van hem houden, gaan ze ver. Veel te ver. Door toedoen van Mo komen ze in de prostitutie terecht. Dan volgt een barre strijd om te ontsnappen aan zijn terreur.

Op de website staat een recensie van Theo-Henk Streng.
Zie: http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs ... rboys.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Marlies Verhelst » za aug 01, 2009 20:15

Helen Vreeswijk kwam vorig jaar op de school waar ik werk. Het was een geweldige avond!

Zij schrijft boeken die jongeren erg aanspreken. Ik heb twee van haar boeken gelezen. Ik raad ze echt aan. Ze zijn heel geschikt voor de middenbouw: jongeren van een jaar of 14. Die vallen vaak tussen jeugdliteratuur en volwassenliteratuur in. Voor 3 en 4 vmbo zijn de boeken ook heel geschikt. Ze spreken deze jongeren bijzonder aan.
Marlies Verhelst
Auteur

Berichtdoor Twinkle20 » do aug 27, 2009 14:47

Ja, ik kreeg als tip van een collega om haar boeken in te slaan in mijn winkel. Ik heb er toen ook een leesexemplaar bij gekregen en ik was helemaal om. Goede en ook vooral mooie boeken voor 13+, want dat is soms best een lastige categorie. Een verhaal met een duidelijke boodschap!
Twinkle20
De Nachtwandelaar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Dee-e » za sep 05, 2009 21:37

Ik ben in De stalker bezig en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe erg goed vindt. Helen zet het verhaal erg overtuigend neer, vooral door niet alleen over het slachtoffer te schrijven, maar ook de dader aan het woord te laten. Dit maakt het niet alleen dat je ook in de belevingswereld van de dader stapt, maar ook het verhaal spannender wordt.

Als alle boeken van Helen Vreeswijk zo zijn, kan ik ze ten zeerste aanbevelen!
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Twinkle20 » zo sep 06, 2009 17:53

Ik heb zelf Eerwraak gelezen. Inderdaad, ze zet het verhaal goed neer. Zoals zij het beschrijft, kan ik ook geloven dat het 'in het echt' gebeurt.
Twinkle20
De Nachtwandelaar

Berichtdoor Dee-e » vr sep 11, 2009 15:17

Ik heb twee dagen terug De stalker van Helen Vreeswijk uitgelezen. Ik vond het een erg mooi, ontroerend, spannend en intrigerend verhaal. Je hoort vaak over stalkers, maar dan heb je niet het flauwste benul hoe ze een leven kunnen beïnvloeden. Helen heeft dit prachtig weten te verwoorden. En ik vond de ontknoping toch redelijk verrassend. Ik had het ergens wel verwacht, maar kon bepaalde punten niet lijmen, dus ik heb toch tot het laatste moment niet geweten wie de dader was.. :4:
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Dee-e » zo sep 27, 2009 14:16

Ik heb vannacht Overdosis van Helen Vreeswijk uitgelezen. Weer een super goed boek van deze schrijfster. Ze weet maatschappelijk onderwerpen op een hele aangrijpende manier te verwoorden. In dit boek krijgen we te maken met een drugsdealer en een groepje jongeren die interesse in de drugs krijgen. Er gebeuren heel veel dingen waar van je je voor kunt stellen dat ze echt gebeurd zijn. En dat iemand zo'n misbruik maakt van de situatie. Ik kon alles erg goed voor me halen en vond het erg realistisch. Al had ik wel medelijden met de drugsdealer/maker op het einde. Ik mocht hem best wel, ik vond hem niet als crimineel overkomen. Maar ik denk ook niet dat iedere drugsdealer alleen maar dingen doet die onredelijk zijn.. En het einde begreep ik niet. Als iemand hem ook gelezen heeft, I need help! :5:
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor harleydavidson » wo nov 04, 2009 12:40

Ja de stalker is ook een goed en spannend boek. Het is echt geschikt voor leerlingen van de middelbare school! Persoonlijk vond ik het ook echt spannend en je weet niet wie de stalker is tot op het allerlaatst. Het is ook wel leerzaam voor de kinderen...maar ik denk dat je zo'n boek niet te vroeg moet aanraden.
harleydavidson
De Bezoeker

Berichtdoor anneke2465 » wo nov 11, 2009 20:09

Ik heb de pocket Loverboys van Helen Vreeswijk vandaag uitgelezen.
Ik vond het boek heel intrigerend, het las als een trein, ik kon het echt niet wegleggen. Het is wel wat beangstigend om te weten dat er zo'n mensen rondlopen die het gemunt hebben op jonge meisjes.
anneke2465
Kleine Bij

Berichtdoor eroenskie » vr nov 13, 2009 13:27

ik heb de stalker gelezen, vond ik erg goed. In mijn entousasme ben ik meteen het eerste beste boek wat ik van haar kon vinden gaan lezen. Dat was chatroom.

Nou, ik ben volgens mij bij blz 50 afgehaakt. Het hield niet mijn aandacht! Sinds die teleurstelling heb ik nooit meer wat van Helen Vreeswijk gelezen. Zonde eigelijk, want De stalker vond ik erg goed!
eroenskie
De Bezoeker

Berichtdoor Maria » za nov 14, 2009 17:43

Zit er in de boeken van Helen Vreeswijk een volgorde? Of kunnen ze kriskras door elkaar gelezen worden?
Afbeelding
Maria
De Bliksemdief

Berichtdoor Dee-e » za nov 14, 2009 18:21

Je kunt ze kriskras door elkaar lezen, Maria.
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Maria » za nov 14, 2009 18:33

Dank je wel Dee-e :)
Afbeelding
Maria
De Bliksemdief

Berichtdoor anneke2465 » ma nov 16, 2009 18:31

Maria schreef:Zit er in de boeken van Helen Vreeswijk een volgorde? Of kunnen ze kriskras door elkaar gelezen worden?

Loverboys is een aanrader, Maria !
De andere heb ik nog niet gelezen.
anneke2465
Kleine Bij

Berichtdoor eroenskie » di nov 17, 2009 19:39

Net 'Loveboys' uit. Vond het een erg goed boek. Het eind vond ik 'iets' te snel allemaal gaan. De ene bladzijde was het nog verschrikkelijk spannend en een bladzijde daarna was het boek uit. Maar goed verder was hij erg goed!
eroenskie
De Bezoeker

Volgende

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken