Nick Brok

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Luisterboek in productie

Berichtdoor nbrok » do apr 07, 2011 06:25

Hallo allemaal,

Van de drakenmeester wordt er op dit moment een luisterboek gemaakt. Dit boek omvat bijna 8 uur gesproken audio en zal voor de visueel gehandicapten onder ons op daisy-rom worden uitgebracht en voor de anderen op een DVD met illustraties en de muziek die ik bij dit boek heb gemaakt. De muziek wordt a.s. zaterdag ( 9 april ) opgenomen en in de komende maanden wordt het boek ingesproken door Christel Vogels. Deze vrouw heeft veel voorleeservaringen en dat is ook duidelijk te horen. Zij is ook zelf actief op het (Engels)talige fantasy toneel en derhalve ook vaak te zien bij de verschillende fantasy festivals.
Ook dit boek zal voor kinderen ouder dan 12 jaar geschikt zijn.
Ik hoop hiermee kinderen met dyslexie een groot plezier te doen.

Zoals jullie nu wel begrijpen ben ik voorlopig druk bezig en moet straks alle losse opgenomen hoofdstukken gaan monteren tot een DVD/Daisy-rom.

Ook mijn nieuwste boek vordert goed en ik ben nog steeds op zoek naar proeflezers voor dit boek. :!:
Nick Brok, schrijver jeugdboeken 12+ SF&Fantasy
De drakenmeester (2009)
Narataija de priesteres (2012)
Het avontuur van Amara en Jeroen (2020)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Egwene » do apr 07, 2011 20:49

Veel succes, Nick! Dat klinkt allemaal erg goed.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Update

Berichtdoor nbrok » wo mei 04, 2011 06:36

Hallo allemaal,

Het luisterboek vordert en er is inmiddels een nieuwe onafhankelijke recensie uit Belgie over mijn boek "De Drakenmeester" gekomen.
I.v.m. copyright wil ik je verwijzen naar mijn site of die van mijn uitgever.
Hier vind je de recensie op mijn eigen site: http://nick.nbrok.org/lezersrecensies.html
Hieruit blijkt dat de Biblion mijn boek totaal verkeerd heeft begrepen.
Binnenkort hoop ik mijn nieuwste boek klaar te hebben: Narataija de priesteres. Op dit moment ligt het bij een goede redactrice en die zal met een hoop adviezen en voorstellen komen.

Even voor Eric: ik schrijf boeken voor kinderen vanaf 12 jaar. Wat is het beste hier onder de Nederlandse meesters blijven of bij de kinderboeken? Mede omdat mijn boeken oorspronkelijk in het Nederlands zijn geschreven? :? :)
Laatst bijgewerkt door nbrok op za mei 07, 2011 06:15, in totaal 1 keer bewerkt.
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Judy » vr mei 06, 2011 21:09

Nick er zit een fout in je link. Het is http neem ik aan en niet htp. Nu krijg ik namelijk een blanco pagina te zien.
Judy
Shannara
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor nbrok » za mei 07, 2011 06:16

Judy schreef:Nick er zit een fout in je link. Het is http neem ik aan en niet htp. Nu krijg ik namelijk een blanco pagina te zien.

Bedankt, inmiddels verbeterd. :oops:
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Re: Nick Brok

Berichtdoor nbrok » wo aug 03, 2011 09:56

Hallo allemaal,

Het drakenmeesterproject wordt afgerond met een luisterboekversie van mijn boek di manidriaga, de drakenmeester.
Het is een gereviseerde versie van het boek. Er is wat redactie overheen gegaan om het boek prettiger te kunnen voorlezen en er zijn enkele fouten uitgehaald.
Het luisterboek zal op een DVD of, indien mogelijk, op een CD als ROM versie worden uitgegeven met de hoofdstukken in MP3 formaat. Het muzikaal thema "De Drakenmeester" zal samen met de tekeningen uit het boek ook op de cd of dvd worden geplaatst.
Eindelijk is hiermee het project drakenmeester tot een einde gekomen! :duim: :cheer:
Zoals het tot dusver ernaar uitziet zal dit in eigen beheer worden uitgebracht.
Inmiddels is het project Narataija de priesteres gestart en ligt het manuscript bij de redactie.
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor nbrok » za apr 07, 2012 11:13

Hoi Mensen,

Het is al een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. :oops:
Ik heb nu wel wat nieuws te vertellen. Mijn derde jeugdboek is bijna klaar en we hopen het volgend jaar uit te kunnen geven in verschillende vormen. De titel is: Narataija de priesteres en de zeven Relieken van Gaia.
Het luisterboek zal onder eigen beheer onder mijn eigen label Avboek worden uitgegeven. De opnames zullen nu beter en vooral professioneler zijn.
Het boek zelf wordt dit keer niet geillustreerd maar wel van een zeer mooie kaftafbeelding worden voorzien. Het zal zowel als e-boek als gedrukt boek uit worden gebracht.
Zoals al mijn boeken is dit boek bestemd voor kinderen vanaf 12 jaar.
Ik ben nog op zoek naar kinderen uit de doelgroep om het boek te recenseren, zij kunnen het boek al lezen voordat het is uitgegeven en een gratis exemplaar krijgen. :lezen:
Belangstellenden kunnen een PM naar me toe sturen.
Laatst bijgewerkt door nbrok op zo apr 15, 2012 10:00, in totaal 1 keer bewerkt.
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor nbrok » wo apr 11, 2012 09:36

Beste mensen,
Dit is het plaatje dat op de voorkant van mijn nieuwste SF en Fantasy jeugdboek zal worden gebruikt.
http://nick.nbrok.org/plaatjes/narataijavoorplaatklein.jpg
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Fedor » wo apr 11, 2012 09:38

Ziet er mooi uit!
Afbeelding Het Slechte Pad van Robert Galbraith
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor nbrok » za aug 11, 2012 10:47

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn we bezig met het luisterboek Narataija de priesteres: de Zeven Relieken van Gaia en hebben nog stijl en grammatica fouten gevonden. Dit vertraagt de uitgave van het gedrukte exemplaar, maar we hebben nu genoeg tijd voor de afwerking. Inmiddels zijn de kaarttekeningen af. Het zijn een soort satellietopnames geworden, deze passen prima bij de technologische ontwikkeling van de Miadara. Ook wordt er gewerkt aan een 3d model van het ruimteschip de Maratowa.
Het is een spannend en erg leuk jeugdboek geworden en op mijn web-site kun je de flap-teksten al lezen. :duim:
Ik ben nog steeds op zoek naar jeugd vanaf 12 jaar om het boek te recenseren. :lezen2:
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor nbrok » za sep 01, 2012 10:36

Het boek Narataija de priesteres is nu klaar en zal begin oktober uitkomen. Op de Elffantasy fair in Arcen op 16 september 2012 kan men al een proefdruk van het boek inzien en nog veel meer. :mrgreen:
Ik organiseer ook een wedstrijd waarmee men een gratis download van het luisterboek kan winnen. :duim:
Hier is de afbeelding van de boekomslag.
http://nick.nbrok.org/plaatjes/boekcovernarataijalr.jpg
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Dimitri » vr sep 21, 2012 22:05

Mooi. :)
Leest nu: Eragon - Christopher Paolini
Dimitri
De Nachtwandelaar

Berichtdoor nbrok » do jun 13, 2013 06:26

Het is al weer een hele tijd geleden, maar het is nu zover: het luisterboek Narataiaja de priesteres: de Zeven Relieken van Gaia is vanaf vandaag bij mij al verkrijgbaar en binnenkort ook bij luisterrijk. Het heeft een heel lange tijd geduurd in verband met technische problemen, die uiteindelijk opgelost zijn. Het boek is professioneel voorgelezen door Maria van den Braak. Het ISBN van dit boek dat als MP3 download te verkrijgen is, is 978-90-807028-5-1. De prijs is 10 euro exclusief BTW (12,10 incl BTW).
Omdat ikzelf geen ondernemer ben mag ik het boek ook direct verkopen voor 10 euro.

De problemen omtrent dit project was de oorzaak dat ik me niet meer zo vaak meldde op dit forum. Ik ben ook bezig met allerlei nieuwe projecten, doch schrijven ligt even op een zijspoor. :D
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor nbrok » ma nov 30, 2020 08:47

Hallo Allemaal,

Het is al een hele tijd geleden dat jullie wat van mij hoorden. :o
Mijn boeken zijn al enige tijd in de vorm van luisterboeken bijna overal te beluisteren en worden goed beluisterd als je rekening houdt met het feit dat ik niet zo bekend ben. Inmiddels heb ik een nieuwe uitgever en mijn eerste boek is opnieuw verschenen als e-boek en gaat verschijnen als luisterboek. Het betreft een volledig herschreven versie van Amara's ervaringen de uitverkorene. De nieuwe titel is Het avontuur van Amara en Jeroen de uitverkorene. Het was de bedoeling dit als een soort van jubileum uitgave zelf uit te brengen, maar de kosten waren te hoog. Toen ik met mijn luisterboeken gedwongen werd naar CB te gaan heb ik dankzij de hulp van de Koninklijke Bibliotheek een gunstige cluster uitgever gevonden. Deze man heeft ook een eigen uitgeverij en wilde mijn eerste boek in de huidige vorm ook uitgeven. Deze uitgever heet clustereffect en zijn luisterboeken vallen onder de naam luistereffect. (Misschien ook een idee voor collega (amateur) schrijvers). Het e-boek (ISBN 9789462175495) is reeds verkrijgbaar en de produktie van het luisterboek is in volle gang. Als je wilt weten waarmee mijn schrijfhobby is begonnen, koop of download via een abonnement het e-boek of als het luisterboek uit is bij de luisterbieb. :lezen2:
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Peter Motte » ma nov 30, 2020 14:10

Leuk, een schrijver onder ons. Dat hebben we niet veel.
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Vliegeraar

VorigeVolgende

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken