Nick Brok

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Nick Brok

Berichtdoor nbrok » do feb 10, 2005 07:51

Op dit moment ben ik bezig met mijn nieuwste boek, De Drakenmeester.
Hiervoor ben ik nog steeds op zoek naar proeflezers in de leeftijd van 14 tot 25 jaar (De doelgroep voor dit boek).
Het manuscript is al door Rene Hoogendam gelezen en heeft me al voorzien van waardevolle tips die voor een groot deel al in het manuscript zijn verwerkt.De proeflezer doet dit op vrijwillige basis, het enige wat ik hem of haar kan aanbieden is een gratis exemplaar van het boek als het wordt uitgegeven. Hoe meer meningen ik krijg hoe beter ik het boek kan gaan maken.
Ik ben benieuwd onder welke categorie mijn boek het beste gerekend kan worden. Ik moet, als het boek wordt uitgegeven er een NUR code aan toewijzen. Deze code wordt door de bibliotheken gebruikt om te zien in welke categorie een boek valt.
De Drakenmeester zal door de Eindhovense fantasy tekenares Yvonne Campbell van illustraties worden voorzien. (Zij heeft ook de illustraties verzorgd in het boek Amara's ervaringen trilogie)
Kijk voor meer informatie ook op: http://www.nbrok.org/~nick/drakenmeester.html
Nick Brok, schrijver jeugdboeken 12+ SF&Fantasy
De drakenmeester (2009)
Narataija de priesteres (2012)
Het avontuur van Amara en Jeroen (2020)
nbrok
Auteur

Berichtdoor bianca » do feb 10, 2005 09:28

Alleen ik ben ouder dan 25 jaar.
bianca
De Witte Tijger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor nbrok » do feb 10, 2005 10:00

Dat de doelgroep tot 25 jaar is, wil natuurlijk NIET zeggen dat het voor mensen die ouder zijn niet leuk kan zijn.
Onder de mensen die mijn eerste boek gekocht hebben (Eigenlijk is de uitverkorene mijn eerste, maar dat deel is in de trilogie opgenomen. Ik zeg maar dat de trilogie mijn eerste ECHTE boek is :wink: ) zitten er veel die niet direct in de doelgroep zitten. Ik lees ook Harry Potter dat als een kinderboek wordt gezien.
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Eric » do feb 10, 2005 10:04

Ik vind het op zich wel een leuk idee, Nick. Heb je de sectie van De Ezzulia Leesclub al gezien? De discussie over het eerste boek (een uitgave van Luitingh) start op 15 maart. Vijf leden van het forum hebben van de uitgever een leesexemplaar gekregen. Maar vanaf vandaag is er al een discussie over een drietal andere onderwerpen in relatie tot het boek.

Zou ook voor jouw manuscript dus goed kunnen.
Zeg het maar?
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor nbrok » do feb 10, 2005 10:09

Mijn eerste boek is, kwa schrijfstijl nog niet zo heel erg goed. Dankzij de goede verhaallijn en de vele gebeurtenissen erin, vinden veel mensen het heel leuk om te lezen. Ik denk dat de ECHTE liefhebber van dit genre toch wel wat problemen zal ondervinden met mijn schrijfstijl die toentertijd nog in het begin van de ontwikkeling zat. Ik ben hierin erg bescheiden. :wink:

Het manuscript wil ik liever niet publiceren op Internet, misschien (net als bij mijn andere boek) de eerste twee hoofdstukken.
Men kan zich bij mij aanmelden als proeflezer en hierover in dit forum discussieren? ;)
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Eric » do feb 10, 2005 10:12

Het concept van De Leesclub is ook niet om te lezen via het forum. Bedoeling is dat vijf bezoekers die zich daarvoor opgeven het boek over de post toegezonden krijgen en het gaan lezen. Daarna volgt er een discussie over op het forum. Op die manier kan je het redelijk stroomlijnen: op datum X krijgt iedereen het boek en op datum XX moet iedereen het gelezen hebben en start de discussie.
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor nbrok » do feb 10, 2005 10:15

Eric schreef:Ik vind het op zich wel een leuk idee, Nick. Heb je de sectie van De Ezzulia Leesclub al gezien? De discussie over het eerste boek (een uitgave van Luitingh) start op 15 maart. Vijf leden van het forum hebben van de uitgever een leesexemplaar gekregen. Maar vanaf vandaag is er al een discussie over een drietal andere onderwerpen in relatie tot het boek.

Zou ook voor jouw manuscript dus goed kunnen.
Zeg het maar?

Ik vind het geen slecht idee, maar ik ben wel erg voorzichtig met manuscripten... Als het boek uit is vind ik het niet zo'n probleem meer..
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor nbrok » do feb 10, 2005 10:21

Eric schreef:Het concept van De Leesclub is ook niet om te lezen via het forum. Bedoeling is dat vijf bezoekers die zich daarvoor opgeven het boek over de post toegezonden krijgen en het gaan lezen. Daarna volgt er een discussie over op het forum. Op die manier kan je het redelijk stroomlijnen: op datum X krijgt iedereen het boek en op datum XX moet iedereen het gelezen hebben en start de discussie.

:wink: Dat heb je als we tegelijkertijd reageren op eenzelfde bericht :wink:

Naar vijf personen het manuscript opsturen lijkt me inderdaad wel een beter idee....
Als men de daalvouten en ztijlvouten nog wil vergeven kunnen we dit best wel eens gaan doen. Mijn manuscript gaat pas naar mijn eindredacteur, als ik het goed genoeg vind om het uit te geven. (Je weet dat ik onder eigen beheer uitgeef) Die haalt er de laatste taal en stijlfouten eruit.
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Berichtdoor Eric » do feb 10, 2005 10:23

Mooi...
Ik mail je wel later deze week om te kijken hoe wij dit het beste kunnen doen. Dan communiceren wij dat uiteindelijk weer via het forum.

Goed idee?
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor nbrok » do feb 10, 2005 10:27

Eric schreef:Mooi...
Ik mail je wel later deze week om te kijken hoe wij dit het beste kunnen doen. Dan communiceren wij dat uiteindelijk weer via het forum.

Goed idee?

Prima!
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Succes bij proeflezers

Berichtdoor nbrok » wo maart 30, 2005 07:53

Ik heb nu al een drietal proeflezers voor mijn boek en de reacties zijn erg leerzaam.
Zij halen voor mij de te snelle sprongen (overgangen) eruit en dingen die ze niet zo goed begrijpen, waar ik dus meer uitleg moet geven.

Eric: Ik hoor niets meer van je... (ik ben een aantal malen naar een andere server verhuisd en mail kan even niet afleverbaar zijn geweest)

Dankzij dit kleine groepje proeflezers lukt het me om "De Drakenmeester" erg goed te maken. Twee zaken zijn al zeer goed: Opbouw van het verhaal en de originaliteit. (Ik heb wel wat geleend uit andere verhalen.... :mrgreen: )
Ik hoop dat lezers van dit forum me ook willen helpen... als het boek uitkomt krijg je 'm GRATIS als je proeflezer bent! (Daar gaat mijn omzet :cry: )
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Re: Succes bij proeflezers

Berichtdoor Eric » wo maart 30, 2005 07:59

nbrok schreef:Eric: Ik hoor niets meer van je... (ik ben een aantal malen naar een andere server verhuisd en mail kan even niet afleverbaar zijn geweest)

Zal de mail nakijken en opnieuw versturen, Nick....
Eric
Heer van Chaos

Re: Succes bij proeflezers

Berichtdoor Nicky » wo maart 30, 2005 10:44

nbrok schreef:Ik heb nu al een drietal proeflezers voor mijn boek en de reacties zijn erg leerzaam.
Zij halen voor mij de te snelle sprongen (overgangen) eruit en dingen die ze niet zo goed begrijpen, waar ik dus meer uitleg moet geven.

Eric: Ik hoor niets meer van je... (ik ben een aantal malen naar een andere server verhuisd en mail kan even niet afleverbaar zijn geweest)

Dankzij dit kleine groepje proeflezers lukt het me om "De Drakenmeester" erg goed te maken. Twee zaken zijn al zeer goed: Opbouw van het verhaal en de originaliteit. (Ik heb wel wat geleend uit andere verhalen.... :mrgreen: )
Ik hoop dat lezers van dit forum me ook willen helpen... als het boek uitkomt krijg je 'm GRATIS als je proeflezer bent! (Daar gaat mijn omzet :cry: )

Ik ben erg benieuwd naar je boek, Nick
Ik heb nog nooit iets gelezen van een Nederlandse fantasy schrijver.
groetjes Nicky
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor EvelineS » wo maart 30, 2005 11:42

Ik zou wel graag willen proeflezen als je wilt, ik ben 20 jaar.
EvelineS
De Opvolger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor nbrok » do maart 31, 2005 08:00

EvelineS schreef:Ik zou wel graag willen proeflezen als je wilt, ik ben 20 jaar.

Als het goed is heb je mail van me.... :D
De drakenmeester (2009)
nbrok
Auteur

Volgende

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken