Jelmer Soes

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Jelmer Soes

Berichtdoor An'drei » za dec 03, 2016 13:54

Lichaam van licht

Afbeelding

‘Dit ben ik. Een lijf van vlees en botten, een lichaam van licht. Pixel voor pixel opgebouwd en blootgegeven. Ik kan niet doen alsof ik iemand anders ben, en ook niet zomaar veranderen. Ik kan je alleen beloven dat ik dit, mijn verhaal zoals het echt was, altijd zal blijven vertellen.’

Na de middelbare school gaat Jonas in Utrecht studeren. Hij vindt een kamer, leert het studentenleven kennen en krijgt zelfs een vriendin. Maar hij gaat ook steeds meer tijd besteden aan gamen. Hij wordt alsmaar beter in het spelen van The Rift, een MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), en voelt zich in de virtuele wereld meer thuis dan in de echte. Hij verwaarloost zijn studie, vermijdt zijn ouders en liegt tegen iedereen om hem heen om maar door te kunnen gamen. Steeds sterker krijgt Jonas het gevoel dat hij alleen in The Rift echt zichzelf kan zijn – als hij niet Jonas is, maar Sanoj.

Lichaam van licht verschijnt begin 2017 in de Slash-serie van Querido Kinderboeken. Slash-boeken zijn boeken geschreven op basis van het waargebeurde levensverhaal van een bijzondere jongere. De schrijver en de jongere werken samen, de een als ‘verteller’, de ander als schrijver. Beide namen staan op het omslag, met een grote Slash ertussen. Edward van de Vendel startte de Slash-serie bij Querido in 2008 met het boek De Gelukvinder.

Nederlands
Em Querido's Uitgeverij Kinderboek
4 januari 2017
An'drei
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Jelmer Soes

Berichtdoor Nicky » ma dec 12, 2016 11:56

Ik vind het toch een heel moeilijk gegeven: Dat je je zo kunt verliezen in een virtueel spel
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken