Lydia van Houten

Jeugdboeken uit Nederland en Vlaanderen.

Lydia van Houten

Berichtdoor An'drei » ma jul 27, 2015 13:49

Teken van Drie en de Codex Vectus

Afbeelding

Elena krijgt een geheimzinnig boek in handen en gebruikt een spreuk waardoor 'de drie' in een andere tijdlijn terecht komen. Vanaf dat moment worden ze geconfronteerd met wezens die er allemaal op uit zijn om de magische boeken in bezit te krijgen.

William en zijn twee buurmeisjes zijn doodnormale tieners, maar raken door toeval verzeild in een onbekende wereld. Als William een geheimzinnige glazen bol vindt, raakt hij bezeten door een kwaadaardige macht, op zoek naar het "Boek der Schepping" waarin spreuken staan om leven te scheppen of te vernietigen.

Terwijl Charlotte en Elena elkaar uit het oog verliezen, ontmoeten ze allerlei vreemde wezens.
Het blijkt dat de drie kinderen een geheim geboortemerk: het teken van III hebben waardoor ze de nieuwe bewaarders van het geheimzinnige boek zijn. Gelukkig kunnen ze William bevrijden, maar dat is nog maar het begin van de strijd om het boek.

Teken van Drie en de Codex beschermers

Afbeelding

Tweede deel van de trilogie: 'Teken van Drie' waarin de tweeling Elena en Charlotte, samen met hun buurjongen William spannende avonturen beleven in parallelle werelden en wisselende tijdlijnen.

De drie boekbeschermers: William en de tweeling Charlotte en Elena worden in dit tweede deel van "het teken van drie" door Theresa en Ro McFindlay opgeleid tot boekbewakers. Tenminste, dat lijkt zo.
Als blijkt dat William zichzelf niet is, en Charlotte zich tegen Elena verzet staat Elena er op gegeven moment helemaal alleen voor. De zoektocht naar een missende Codex is begonnen.

Onderweg leert Elena nieuwe vrienden kennen. Luxis en de wereldvreemde professor Lupus, staan haar bij. Ook Bia blijkt een betrouwbare partner maar is het genoeg om te winnen van hun aartsvijand Zafor?

De Codex beschermers is het spannende en sprookjesachtige tweede deel in de trilogie om kennis en macht. De strijd tussen goed en kwaad is nog maar net begonnen...

Teken van Drie en de Stella Maris

Afbeelding

Derde en laatste deel van de trilogie: 'Teken van Drie' waarin de tweeling Elena en Charlotte, samen met hun buurjongen William spannende avonturen beleven in parallelle werelden en wisselende tijdlijnen.

In dit derde deel verliezen de drie magische boekbeschermers, hun kracht door een list van Theresa McFindlay. Theresa doet Elena een voorstel waar ze moeilijk nee op kan zeggen. Als blijkt dat de levensgevaarlijke tovenaar Zafor door Theresa is teruggehaald lijkt alle hoop verloren. Dan krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Maar is het genoeg om te winnen van Zafor en de inmiddels onoverwinnelijke Theresa en haar leger?

Nederlands
156 pagina's
Brave New Books
maart 2015
An'drei
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Lydia van Houten

Berichtdoor Nicky » ma jul 27, 2015 17:19

lijkt me wel weer wat
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » ma jul 27, 2015 23:36

Even niet.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » wo maart 22, 2017 13:13

De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Nicky » ma apr 03, 2017 10:07

ik wil ze wel samenvoegen als ik weet waaronder
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma apr 03, 2017 11:34

Nicky, het gaat hier om twee verschillende genres en horen gelet op de genre gerichte indeling van dit forum apart te blijven.
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Nicky » ma apr 03, 2017 16:01

is ook goed
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Jeugdboeken