Aidan Chambers - Je moet dansen op mijn graf.

Recensies van thrillers, fantasy en literatuur.

Aidan Chambers - Je moet dansen op mijn graf.

Berichtdoor NOIR. » di feb 22, 2011 13:38

'Hoor eens,' zei Barry; hij kwam van het bed naar me toe en liet die gevaarlijke glimlach weer zien. 'Ik wil iets met je afspreken.'
'Oké,' zei ik. 'Ik neem elke gok één keer.'
'Wie van ons twee ook eerder doodgaat, de ander belooft dat hij op zijn graf zal dansen.'

Hal denkt dat zijn vriend Barry een geintje maakt, maar die is bloedserieus. En wat Hal nooit had verwacht is dat hij zich uiteindelijk gedwongen zal zijn op Barry's graf te dansen.
Zijn omgeving is geschokt door deze grafschennis: Hal zal zich moeten verantwoorden. In de stukken die hij voor de maatschappelijk werkster schrijft wordt stapje voor stapje onthuld wat voor ingewikkelde liefdesrelatie Barry en Hal hadden.

Waarom zou een 16-jarige jongen op het graf van zijn vriend dansen? Dat vroeg iedereen zich af. Het verhaal draait om de 16-jarige Hal en de 18-jarige Barry. Ze ontmoeten elkaar in de zomervakantie en zo begint een bijzondere vriendschap. Hal schrijft in een brief aan zijn maatschappelijke werker wat hem er toe heeft aangezet om op Barry’s graf te dansen. Stukje bij beetje kom je er achter wat er allemaal in de vakantie is gebeurd en hoe de vriendschap eindigde toen Barry een motorongeluk kreeg.
Je moet dansen op mijn graf is een grappig geschreven verhaal met veel droevige momenten. Het verhaal laat je doorlezen doordat de vriendschap tussen de twee jongens zó speciaal is.
Het boek is goed te lezen, maar er staan veel moeilijke woorden in en het lijkt soms alsof Hal veel ouder is dan 16 door de schrijfstijl.
Geschikt vanaf ongeveer 15 jaar.
Leest nu:
Geoffrey Huntington - (sorcress of the nightwing) Demon witch.
Nicci French - Tot het voorbij is.
NOIR.
De Reiziger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Keer terug naar Recensies