James Patterson & Maxine Paetro • Private

Recensies van thrillers, fantasy en literatuur.

James Patterson & Maxine Paetro • Private

Berichtdoor fel » wo dec 22, 2010 20:33

Titel: Private
Auteur: James Patterson & Maxine Paetro

Het zal je maar gebeuren: je hebt een hekel aan je vader maar na diens dood neem je wel zijn goedlopende zaak over. Het blijft heel goed lopen, veel zaken die niet regulier opgelost kunnen worden komen bij Private terecht. Ook van allerlei overheidsdiensten...
Gelijk na de overname is de confrontatie groot, Jack Morgan raakt al heel snel persoonlijk betrokken bij enkele grote zaken die lopende zijn. Dan wordt er nog een beroep gedaan op hem door oude kennissen van zijn vader... iets wat de hele natie zich niet voor kan stellen en waarmee heel erg veel geld gemoeid is.
Als dan ook nog eens in zijn directe omgeving mensen overlijden wil Jack alles op alles zetten om uit te vinden wat er gaande is. Of dat nou wel zo slim is...

Ik ben een echte Patterson-fan en vind deze thriller dus ook weer om te zoenen. Het enige nadeel vind ik het continue op en neer springen, de korte hoofdstukken. Daar ben ik nooit zo kapot van omdat je niet echt in het verhaal kan verdwijnen, het lijkt alsof je als duizendpoot door het boek heen moet wandelen terwijl je wel de rode draad vast wilt blijven houden. Een tegenvallertje maar het verhaal staat sterk en de lijn is ondanks het vele verspringen toch goed te volgen. Dus: ik wacht met spanning op de opvolger (aangezien Patterson met dit boek weer een nieuwe serie op schijnt te zetten, rondom het bedrijf PRIVATE) in de hoop dat het verspringen minder zal zijn.
fel
Roofdier
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Keer terug naar Recensies