Toni Coppers

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Toni Coppers

Berichtdoor Eric » za mei 16, 2009 17:30

Engel
Auteur: Toni Coppers
Uitgeverij Manteau
ISBN: 978 90 223 2386 1
Paperback
Prijs: € 19.95

Afbeelding

Op zijn ronde door het Museum voor Schone Kunsten in Brussel ontdekt nachtwaker Alain Richaux tot zijn afgrijzen dat er onder een schilderij een beeldje van een engel ligt, badend in een plas bloed.
Inspecteur Liese Meerhout van de afdeling Kunstcriminaliteit ontvangt in de dagen na dit merkwaardige voorval verscheidene raadselachtige boodschappen. Is het een grappenmaker die haar op stang wil jagen of bevatten de briefjes aanwijzingen en tips?

Dan valt er een eerste dode. Een man is op de Zavel vermoord zoals de revolutionair Marat op het beroemde schilderij van David: doodgestoken in zijn bad. En de klok voor het tweede slachtoffer begint te tikken…
De merkwaardige berichten die Liese ontvangt lijken kant noch wal te raken, maar samen met haar steun en toeverlaat Simon de Vere slaagt zij er uiteindelijk toch in om de complexe kunsthistorische legpuzzel op te lossen. Ze komt net op tijd om te zien hoe de moordenaar een spel speelt met het derde slachtoffer. Het tafereel dat ze aantreft, tart elke verbeelding, net als de verklaring die ze van de moordenaar krijgt.

Op de website staat een recensie van Gerd Boeren.
Zie: http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs ... engel.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Hanszie » zo mei 17, 2009 14:24

Ik vond zijn eerste boek zeer de moeite en 'Engel' gaat dan ook hoog op mijn ntl-stapel komen te liggen.
Ik lees nu:
Karin Slaughter - Trouweloos
Hanszie
De Reiziger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Toni Coppers

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 15, 2016 12:37

Liese Meerhout thriller # 11 'In Naam van de Vader' - Toni Coppers - 2016

Afbeelding

Een zaterdagnacht, begin juni. Luc Michiels, een werkloze havenarbeider, wordt in ware maffiastijl geëxecuteerd. Op hetzelfde ogenblik verlaat Isaura de Mey, de negentienjarige dochter van een rijke vastgoedmagnaat, een exclusief polo-event in Brasschaat. Ze neemt een overdosis en pleegt zelfmoord. Al vrij snel komen commissaris Liese Meerhout en haar team erachter dat Michiels een informant was voor de collega's van de drugssectie. Werd Michiels verraden? Zit er een mol bij de politie? Seppe, het twaalfjarige zoontje van Michiels, is op de nacht van de moord teruggevonden op straat en spreekt sindsdien niet meer. Wat heeft de jongen gezien? Liese bijt zich vast in de zaak en onderzoekt ook de zelfmoord van Isaura de Mey, tot ergernis van haar bazen. Ze treft een compleet ontwricht gezin aan dat in hun dure villa blijkbaar meer dan één geheim koestert. Dan duiken er vreemde mannen op in de buurt van Seppe. Liese en haar team doen er alles aan om de dreiging weg te nemen, maar niet veel later is de kleine Seppe verdwenen...

Publicatiedatum ? sep 2016; Pagina's 304; Uitgeverij Manteau
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor An'drei » vr jul 15, 2016 18:35

Nog nooit iets van hem gelezen. Is het wat?
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 15, 2016 19:28

Geen idee, ik heb eerst mijn favo gedaan en ben nu wat algemener bezig dus laat ik de vraag over aan een ander...
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » di jul 19, 2016 15:09

trekt me niet zo
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » wo jul 20, 2016 22:33

Mij juist wel

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo aug 06, 2017 12:15

'Nooit Meer Alleen' - Toni Coppers - 2017

Afbeelding

In een rustige Antwerpse buitenwijk komt een alleenstaande vrouw bij de politie met een vreemd verhaal: het gebeurt dat ze vanuit haar tuin de gordijnen in haar slaapkamer ziet bewegen. Ze is er zeker van dat er af en toe een vreemde in haar huis rondloopt. Ondertussen is er in een volkse buurt in het centrum iets sinisters aan de hand: katten worden ritueel vermoord, hun lijfjes verminkt en vastgespijkerd op deuren en hekken. Als er steeds meer dode katten worden aangetroffen, trekt commissaris Liese Meerhout het onderzoek naar zich toe. Ze is ervan overtuigd dat de tijd dringt. Het zou wel eens kunnen dat de dader oefent op dieren voordat hij zijn volgende stap zet: een eerste menselijk slachtoffer maken.

Publicatiedatum 12 okt 2017; Pagina’s 320; Uitgeverij Manteau
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor motormuis » vr aug 11, 2017 19:12

Interessant

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » di aug 15, 2017 11:24

getver
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 31, 2019 11:29

‘Liese Meerhout’ #16 ‘Het Vergeten Meisje’ – Toni Coppers

Afbeelding

Wanneer Camila, een jonge Limburgse wijkagente, op een zonnige lenteochtend de deur van een bungalow binnenstapt voor een routinecontrole, blokkeert ze volledig. Ze staart apathisch voor zich uit, ze hoort niets meer, denkt niets meer... Haar collega's ruiken pas onraad wanneer ze aan het einde van haar dienst niet op kantoor verschijnt. Ze vinden haar versteend en onderkoeld in het huis tussen de resten van een vreselijke roofmoord. De hele woonkamer hangt vol met bloed. Camila blijkt een totale black-out te hebben. Een psychiater moet helpen te ontdekken wat ze precies gezien heeft, maar hoe dieper hij graaft, hoe meer vragen er naar boven komen. Als besloten wordt het via hypnose te proberen, wordt een spoor gevonden dat naar Antwerpen leidt. Een ontredderde Camila vraagt de hulp van commissaris Liese Meerhout en haar team.

Publicatiedatum 9 mei 2019; Pagina’s 320; Uitgeverij Manteau
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » wo mei 29, 2019 11:13

intrigerend zoiets
op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers