Luc Deflo

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Berichtdoor Jannick » do sep 16, 2010 19:07

ikops schreef:Klinkt een beetje als een GTST-scenario.

GTST?
Jannick
De Alchemist
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor ikops » do sep 16, 2010 21:50

Vrouw in het donker die achtervolgd wordt door een man met wellicht snode plannen.... tsja, dat kan natuurlijk ongelooflijk corny uitpakken.
ikops
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Els B. » do sep 16, 2010 22:27

Ik denk dat Jannick bedoeld: Wat is GTST??
@Jannick: nederlandse soap-serie, loopt al 10 jaar ofzo, op commerciële zender RTL4. Staat voor 'Goede tijden, Slechte tijden'. Ik heb 't nog nooit gezien dus geen idee of dit een GTST scenario zo kunnen zijn, maar het klinkt wel een beetje soapie.
Lees nu: Lord of chaos - Robert Jordan en Vrijheid - Jonathan Franzen
Els B.
De Gekoesterde

Berichtdoor ikops » do sep 16, 2010 23:05

Eerlijk gezegd kijk ik er eigenlijk ook nooit naar, af en toe zap ik er wel eens langs.

Meise, dat ligt natuurlijk in België. Had ik moeten weten. Ik ken zelf ook geen Vlaamse soaps.
ikops
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Jannick » vr sep 17, 2010 14:17

Els B. schreef:Ik denk dat Jannick bedoeld: Wat is GTST??
@Jannick: nederlandse soap-serie, loopt al 10 jaar ofzo, op commerciële zender RTL4. Staat voor 'Goede tijden, Slechte tijden'. Ik heb 't nog nooit gezien dus geen idee of dit een GTST scenario zo kunnen zijn, maar het klinkt wel een beetje soapie.

Bedankt voor de uitleg!

@ikops: Vele soaps ken ik niet, maar ook de belgische soaps moet ik schuldig blijven hoor. Ik denk dat ik al bij al nog vaker naar de hollandse tv kijk dan naar de vlaamse.
Jannick
De Alchemist

Berichtdoor Jurgen » di okt 12, 2010 10:36

Ik kreeg vandaag een kortingsbon voor alle Deflo boeken (Standaard boekhandel).

Voor de lezers onder ons, een korting van 4 euro op elk boek van Luc Deflo! Gewoon afdrukken en ermee naar de Standaard Boekhandel gaan.

Wie deze wil kan mij via mail bereiken dan stuur ik deze naar je op.
Jurgen
De Gouden Nar

Re: Luc Deflo

Berichtdoor An'drei » za feb 14, 2015 12:54

Teek

Afbeelding

Samenvatting
In het Rijksdomein van Hofstade wordt het lijk van een jonge vrouw gevonden. Gizzy Van Genechten werd naakt begraven. Haar stoffelijke resten verpakt in een plastic vuilniszak. Uit de autopsie blijkt dat ze op een extreem brutale manier is gewurgd.

Inspecteurs Nadia Mendonck en Dirk Deleu kunnen onderzoeksrechter Jos Bosmans ervan overtuigen om de identiteit van het meisje voorlopig niet vrij te geven. Met de medewerking van Demeulenaere en Smekens, twee lokale agenten die het dorp Zemst en zijn inwoners kennen als hun broekzak, laten ze de geruchtenmolen op gang komen in de hoop dat de dader zichzelf gaat verraden.

Al snel komt er een logische verdachte in beeld: Ben Duchatelet, die een knipperlichtrelatie had met Gizzy. Maar bij zijn arrestatie gaat een en ander grondig fout. Demeulenare verliest de pedalen, Nadia schiet Duchatelet dood. Een daad van wettelijke zelfverdediging. Of toch niet? En was Ben Duchatelet wel echt de moordenaar van Gizzy?

Info
Nederlands
320 pagina's
Borgerhoff & Lamberigts
februari 2015
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor motormuis » zo feb 15, 2015 00:42

Klinkt niet verkeerd.

Groetjes Lidy
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » zo feb 15, 2015 11:04

ik ben benieuwd hoe de titel in het verhaal past
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » di mei 16, 2017 10:52

'Aan Jou de Keuze' - Luc Deflo - 2017

Afbeelding

Een luxepaardje zint op wraak wanneer ze door haar minnaar wordt gedumpt voor een jonger exemplaar. Een sociaal geval komt aan zijn trekken door bij te klussen in ruil voor natura. Een verliefde vrijgezel wil een hoertje redden uit de prostitutie. Een gladde verkoper verwart zijn seksverslaving met een gooi naar de wereldtitel serieel vreemdgaan. De vier kruisen elkaars pad in het luxe bordeel van Francesca D'Abruzzo, die deze speling van het lot niet overleeft. Er komt politie aan te pas. De vier worden aangehouden en de plaats delict wordt hermetisch afgesloten, want ervaren inspecteur Peter Vergauwen twijfelt er geen seconde aan: de moordenaar is een van hen. De kunst is om het te bewijzen. Want niemand heeft een motief. Of toch?

Publicatiedatum 15 jun 2017; Pagina’s 176; Uitgeverij Van Halewyck
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » di mei 16, 2017 11:38

een hoop sex
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » di mei 16, 2017 12:37

En een warrig verhaal.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jan 04, 2019 15:38

Luc Deflo – ‘Levend Speelgoed’ – 2019

Afbeelding

Ann Gulikers, telg uit een gegoede familie en een prima studente, verdwijnt spoorloos op de campus van haar school. Haar smartphone ligt nog op haar kamer en haar natte kleren worden gevonden in de gemeenschappelijke wasmachine. Rechercheurs Nadia Mendonck en Dirk Deleu twijfelen er geen seconde aan dat het om een onrustwekkende verdwijning gaat. Alle registers worden opengetrokken, maar er zijn geen aanknopingspunten. Geen getuigen. Geen motief. Niet veel later verdwijnt ook studente Bea Scholten. Het enige spoor is een jongeman met zijn voet in het gips, die samen met Bea is gezien vlak voor haar verdwijning. Maar is die charmante jongeman wel een toevallige getuige? Als in de Witrijtse bossen, op de grens tussen België en Nederland, een lugubere ontdekking wordt gedaan, komt het hele onderzoek op zijn kop te staan. Mendonck en Deleu staan voor hun gruwelijkste zaak ooit.

Publicatiedatum 15 feb 2019; Pagina’s 320; Uitgeverij Van Halewyck
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » vr feb 15, 2019 18:58

lijkt me wel wat
op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Vorige

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers