Lydia Verbeeck

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Lydia Verbeeck

Berichtdoor Eric » do mei 01, 2008 21:56

Op de site staat een recensie van Spreeuwenjong, een zojuist verschenen thriller van Lydia Verbeeck.

Zie: http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs ... njong.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » za mei 22, 2010 12:07

Duivelsgesel
Auteur: Lydia Verbeeck
Uitgeverij Manteau
ISBN: 978 90 223 2490 5
Paperback
Prijs: € 19,95
Verschenen: maart 2010

Afbeelding

Lier 1602. Een op het oog simpele moord op de jonge echtgenote van een kunstschilder groeit uit tot een test voor Godfried Lesagc, de kersverse schout van Lier. Enkele schepenen zijn erop gebrand te bewijzen dat hij, als voormalige poorter van Antwerpen, niet voldoende loyaal is tegenover Lier. Zij deinzen voor niets terug om hun doel te bereiken.

Als Lesage zijn volle aandacht moet wijden aan de bescherming van de stad tegen een garnizoen muitende Spaanse soldaten, verliest hij andere zaken die op dat ogenblik spelen uit het oog. Dat dreigt hem zuur op te breken. Zo heeft hij niet in de gaten dat er een begijn van hekserij wordt beschuldigd. De schepenen zien hun kans schoon om de schout in diskrediet te brengen. Ze verwijten hem laksheid en gaan zelf op een nietsontziende manier achter de vermeende heks aan.

Catharina, de echtgenote van Lesagc, wil hem waarschuwen en komt daardoor in een gevaarlijke situatie terecht. Bovendien blijkt de oorspronkelijke moord toch niet zo simpel te zijn als gedacht.

Duivelsgesel speelt zich afin de beginperiode van de regering van de aartshertogen Albrecht en Isabella. Spanje kijkt als een schoonmoeder mee over hun schouders en bemoeit zich met alles. Het enige wat het niet doet, is de soldij van de soldaten uitbetalen. De onvrede in de garnizoenen stijgt ten top en muiterij blijft niet uit.
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » zo mei 23, 2010 10:04

wat een neus
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor trisha » zo mei 23, 2010 23:00

He de voorkant doet me denken aan de foto van
De dood en de duivel van Frank Schatzing
trisha
De Gouden Nar
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor lenie » zo mei 23, 2010 23:03

trisha schreef:He de voorkant doet me denken aan de foto van
Helemaal waar Trisha!
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Nicky » ma mei 24, 2010 10:18

ja, het kwam me al zo bekend voor
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor ikops » ma mei 24, 2010 23:07

trisha schreef:He de voorkant doet me denken aan de foto van

Dat is voor mij nog een understatement.
ikops
Het Laatste Jurylid

Re: Lydia Verbeeck

Berichtdoor Nicky » za jun 28, 2014 16:59

Vergelijking met X onbekenden

Sofie Catoor deel 1 (ook los te lezen)

Afbeelding

Met een stelletje vreemden op reis gaan, daar moet je goed gek voor zijn. Dat is de mening van Mattias, de stiefzoon van reisbegeleidster Sofie Catoor. Al snel moet Sofie hem gelijk geven - toch wat de reis naar Dresden betreft. Ze kan er niet meteen de vinger op leggen, maar er broeit wat in de groep. Hebben sommige deelnemers een verborgen agenda? Waarom verloopt de communicatie met het thuisfront zo stroef en belandt Mattias op het politiebureau? Als de groep kennismaakt met de Brit George Rogers manifesteert het verleden zich. De gevolgen van het verwoest ende bombardement op Dresden tijdens de Tweede Wereldoorlog en traumatische gebeurtenissen uit het persoonlijke leven van Sofie vormen een explosief mengsel. Niets is nog zeker. Wie heeft het op wie gemunt? En wie is de vuurmeester?

320 pagina's
Manteau thriller
januari 2013
9789022325896
€ 21,99
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » za jun 28, 2014 17:02

Reis naar de hel

Sofie Catoor deel 2 (ook los te lezen)

Afbeelding

Lydia Verbeeck is de Vlaamse erfgename van Agatha Christie Reisleidster Sofie Catoor en chauffeur Walter Vervoort begeleiden een groep vakantiegangers tijdens een rondreis in de Jura. Het gezelschap bestaat uit senioren en één heel jonge vrouw. Ze is in alles een buitenbeentje en iedereen vraagt zich af of ze niet per toeval in een verkeerde groep is terechtgekomen. Dat blijkt niet zo te zijn. Het wordt al snel pijnlijk duidelijk dat Sofie dringend wat meer aandacht moet besteden aan deze vrouw, die stiekem contact houdt met twee jonge mannen die ook in het hotel verblijven. Pas als een van hen spoorloos verdwijnt en een lid van de groep in een levensbedreigende situatie terechtkomt, beseft Sofie dat de jonge vrouw een verborgen agenda heeft. En wat eerst een practical joke lijkt, draait uit op iets gruwelijks. Is er sprake van zelfmoord? Of gaat het om moord? Lydia Verbeeck (1948) is de Vlaamse Agatha Christie. Op ingenieuze wijze smeedt ze onweerstaanbare plots, die haar tot nog toe twee nominaties voor de Hercule Poirotprijs opleverden. Lydia woont en schrijft in Lier. Reis naar de hel is de tweede thriller in de reeks rond reisleidster Sofie Catoor.

304 pagina's
Manteau thriller
augustus 2014
€ 21,99
Nog niet verschenen
Beschikbaar op 20-08-2014
9789022329856
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Gea » za jun 28, 2014 21:52

Lijkt me leuk. Ik heb Vergelijking met X onbekenden maar even bij de bieb gereserveerd, ik ben benieuwd. =D>
Afbeelding
Gea
De Laatste Leerling

Berichtdoor Nicky » zo jun 29, 2014 11:00

ik ben benieuwd hoe je hem vindt
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Gea » zo jun 29, 2014 15:17

Ik ook. Er staat dat ze een Vlaamse Agatha Christie is en ik ben dol op Agatha Christie. =D>
Afbeelding
Gea
De Laatste Leerling

Berichtdoor Nicky » zo jun 29, 2014 16:43

o.a. daardoor was mijn interesse gewekt
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 31, 2019 11:41

‘De Gestolen Glasramen’ – Lydia Verbeeck – 2019

Afbeelding

Een Italiaanse familie, een juweel dat De Drie Broers heet, wilde feesten, struikrovers, een ongerieflijk kasteel, de schedel van een heilige en een knappe non zijn de ingrediënten van dit boek met een dubbele verhaallijn. 1542 - 1545. Nadat de Italiaanse koopman Gian Carlo Affaitati de inname van Antwerpen verhinderde, beloont Karel V hem met de adellijke titel heer van Gistel. Hij installeert zich als kasteelheer en pendelt met zijn gezin tussen zijn nieuwe domein in Gistel en hun palazzo in Lier, waar hij bekendstaat als weldoener. Bij de geboorte van zijn zoon schenkt hij twee glasramen aan de Sint-Gummaruskerk. 1910 - 1918. De glasramen uit de Sint-Gummaruskerk worden opgehaald voor restauratie en verdwijnen spoorloos. Pas aan het eind van WO I komt de diefstal aan het licht. Verder onderzoek voert de lezer terug naar de zestiende eeuw, waarin de edelman Gian Carlo Affaitati evenmin vrij van smet blijkt...

Publicatiedatum 28 mei 2019; Pagina’s 384; Uitgeverij WPG Belgie
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » wo mei 29, 2019 11:11

klinkt heel goed: op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Volgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers