Pieter Aspe

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Berichtdoor Egwene » vr mei 30, 2008 21:59

Erg leuk!!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Nicky » za sep 27, 2008 18:36

Pieter Aspe: Bankroet

Tijdens een romantisch weekeinde in Veneti? raken Van In en Hannelore toevallig betrokken bij de moord op Filip Vandecasteele, een Oostendse reder en tevens eigenaar van een visverwerkend bedrijf. Als blijkt dat het slachtoffer een paar uur voor zijn dood werd gebeld door een Vlaming, leidt het spoor naar Oostende, waar Van In en Versavel kennismaken met het ruige vissersmilieu, The Brothers of Harley (een bizarre motorclub), een cynische Nederlandse zakenman en de artistieke scene. Het wordt snel duidelijk dat heel wat mensen een motief hadden om Vandecasteele te vermoorden, maar telkens als Van In denkt dat hij op het goede spoor zit, duiken nieuwe elementen op die zijn hypothese op losse schroeven zetten

Verschijnt: oktober 2008
Uitvoering: paperback of gebonden
Prijs: ? 21,50 of 24,95
Genre: thriller

Afbeelding
Nicky
De Onnavolgbare

Re: Pieter Aspe

Berichtdoor lien1806 » ma jan 18, 2016 01:50

Afbeelding

Het lijk van een man spoelt aan op het strand van Zeebrugge. Een gokker belt de politie. Kort daarop worden hij en zijn buren op brute wijze vermoord door twee Russische criminelen. Toeval? Of iets veel ergers? Van In onderzoekt de bizarre moorden, maar staat voor een raadsel. Hij krijgt ongevraagd de hulp van Hakim, een Syrische vluchteling die voor de Europese veiligheidsdienst werkt. Samen vormen ze een verbazend sterk team, tot blijkt dat terroristen van plan zijn een bomaanslag te plegen. Achterdocht en paranoia verblinden het rechercheteam en dreigen het onderzoek te verscheuren. Wie kan Van In nog vertrouwen? Wie zijn de vijanden die het land op zijn grondvesten doen wankelen? De ultieme nachtmerrie van iedere veiligheidsdienst.
Pieter Aspe bedient zich in 'Import', net zoals in zijn vorige boek 'Het oor van Malchus', van het ‘wat als’-principe: wat als er tussen de massa'’s vluchtelingen die in ons land aankomen een mol zit, met alleen maar slechte bedoelingen? In die zin kan 'Import' gelezen worden als het spiegelboek van 'Het oor van Malchus'. Met elk boek breidt Pieter Aspe zijn oeuvre uit met alleen maar sterker en treffender werk.

Beschikbaar op 13-04-2016
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor motormuis » wo jan 20, 2016 21:11

Hebben!!

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor berre123 » wo maart 09, 2016 16:26

Het boek Bankroet van Pieter Aspe heb ik gelezen voor een boekbespreking. ikzelf hou er niet van om boeken te lezen maar dit boek heeft iets wanneer je begint lezen kan je niet stoppen. de inhoud van het boek is zeer goed en van gemakkelijke woordenschat. wanneer je het boek leest komt de verbeelding echt tot leven omdat er in dit boek zoveel dagelijkse elementen in voorkomen die je zelf ook kan meemaken of tegenkomen. dit boek is zeker een aanrader om te lezen voor mensen die graag een actie en thrillerboek lezen. :lezen:
berre123
De Bezoeker
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicky » do maart 10, 2016 15:43

ik ga toch eens iets van hem lezen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » vr maart 11, 2016 22:27

Moet je zeker doen Nicky.

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 15, 2016 11:11

'Exit' - Pieter Aspe - 2016

Afbeelding

Een bejaarde man overlijdt in een verzorgingstehuis. Zijn kleinzoon is ervan overtuigd dat hij vermoord werd door de hoofdverpleger. Van In vindt echter geen bewijs voor moord en schenkt geen aandacht meer aan de zaak. Maar een paar dagen later wordt duidelijk dat er in het verzorgingstehuis meer dan gemiddeld mensen overlijden... Diezelfde dag wordt een man in elkaar geslagen die net een opmerkelijk interview gaf op de radio. Ondertussen loopt Versavel nog altijd rond met een tumor in zijn hoofd, en die situatie weegt zwaar op het team van de Brugse recherche. Ten slotte ontdekt Van In dat Hannelore geheime afspraakjes heeft met een vriendje van vroeger. Zowel professioneel als privé zit het de commissaris dus niet mee. Wie zijn de daders die schijnbaar zonder reden geweld plegen? Zijn er wel daders? Of is iedereen een mogelijke verdachte? En wat komt die ex van Hannelore ineens opdagen? De paranoia groeit, en niemand weet echt wat de remedie is.

Publicatiedatum ? okt 2016; Pagina's 320; Uitgeverij Manteau
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor An'drei » vr jul 15, 2016 18:34

Ik ben geen fan van de boeken van Pieter Aspe. Dus nee, deze sla ik over.
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » di jul 19, 2016 15:12

wat een baard
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » za jan 28, 2017 08:49

'Blankenberge Blues' - Pieter Aspe & Koen Strobbe - 2017

Afbeelding

Aan de winterse kust smeedt een bont allegaartje van mensen een niet-alledaags complot nadat een van hen een aangespoelde potvis vond. In het dode dier zien ze namelijk een unieke kans om rijk te worden. In de darmen van een potvis zit immers amber, een goedje waarvoor de parfumindustrie veel geld veil heeft. Spijtig detail: een aangespoelde walvis opensnijden is bij wet verboden. De bende kan echter niet aan de lokroep van het grote geld weerstaan en besluit op zoek te gaan naar een koper in het illegale circuit.

Publicatiedatum 29 mrt 2017; Pagina’s 320; Uitgeverij WPG Manteau
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor lien1806 » za jan 28, 2017 16:07

Is dit ook een Pieter Van In?
"Maar eigenlijk houd ik van boeken omdat ze mijn beste vrienden zijn." (Robin Sloan: Het geheim van Penumbra's boekwinkel)
lien1806
De Grote Legende

Berichtdoor Rob/Beldaran » za jan 28, 2017 16:14

Nee, Lien1806, het is een stand alone.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » do feb 16, 2017 10:38

Amber in de darmen van een potvis?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » do feb 16, 2017 11:36

Amber, ook wel ambergris, is een overwegend grijskleurig, hard wasachtig product uit het darmstelsel van potvissen. Het woord is afgeleid van het Arabische anbar (عنبر). De potvis die op 15 december 2012 bij het eiland Texel aanspoelde, had 83 kg amber in zijn darmen. De hoeveelheid heeft mogelijk een rol gespeeld bij zijn dood. De waarde van de substantie wordt geschat op enkele honderdduizenden euro's. Ambergris wordt gebruikt als geurstof bij de productie van parfum. Door de hoge prijs en de onzekere aanvoer en kwaliteit wordt het weinig gebruikt. Om de geur van ambergris na te bootsen zijn er diverse synthetische geurstoffen ontwikkeld, zoals Grisalva, Ambreine en Ambroxan.
Rob/Beldaran
De Ziener

VorigeVolgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers