Simon de Waal

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Simon de Waal

Berichtdoor Nicky » wo sep 21, 2016 16:17

hij staat al op de lijst
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » ma dec 05, 2016 11:46

Afbeelding

Nadat in haar woning een getuige op gruwelijke wijze is vermoord, en haar man en kinderen in allerijl in veiligheid moeten worden gebracht, blijft de dreiging voor officier van justitie Sylvia van Maele en haar gezin onverminderd voortduren. Als niet lang daarna een rechercheur omkomt tijdens een aanslag, besluit het rechercheteam het recht in eigen hand te nemen en buiten alle regels en wetten om de strijd aan te gaan met de daders. Wanneer die langzaam beseffen dat het team illegaal en op eigen houtje opereert, besluiten ze keihard de confrontatie aan te gaan en is er geen weg meer terug. Is het team te ver gegaan in hun zoektocht naar gerechtigheid en wraak?

Ik ben het helemaal met Eric eens: Het boek is tekort. Met het plotse einde hadden zeker nog 100 bladzijden gevuld kunnen worden. Wel vind ik het een ontzettend goed boek waar de te volgen paden niet altijd gevolgd worden. Het eerste driekwart ging zeker naar 5 sterren maar nu blijft het verhaal voor mij steken bij :4:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 31, 2019 12:14

‘Systema’ – Simon de Waal – 2019

Afbeelding

Na de val van het communisme vluchtten eind jaren tachtig veel wetenschappers van het geheime Russische laboratorium Vector, waar dodelijke virussen werden ontwikkeld, naar het Westen. Als dertig jaar laten in Edinburgh een van hen wordt vergiftigd, zweert zijn dochter Sookie wraak. Tegelijkertijd ontdekt Alex in Amsterdam dat de kist van zijn moeder uit het gezamenlijke graf van zijn ouders is verdwenen. Heeft het Russische verleden van zijn vader er iets mee te maken? Er lijkt iemand op jacht naar de verdwenen wetenschappers en de virussen die ze meenamen. Zowel Sookie als Alex beginnen een koortsachtige zoektocht naar de daders, en naar de kist van Alex' moeder.

Publicatiedatum 13 jun 2019; Pagina’s 240; Uitgeverij Overamstel
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicky » wo mei 29, 2019 11:08

deze wil ik zeker lezen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » zo jul 14, 2019 19:58

Hier twijfel ik over

Groetjes Lidy