Tomas Ross

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Tomas Ross

Berichtdoor Natasza Tardio » ma jul 01, 2013 19:03

Absoluut. :-) Ieder mens heeft meerdere kanten :-).
MOORDVRIENDEN van Natasza Tardio is uitgekozen als kerntitel voor de 'Jonge Jury 2014'.
Natasza Tardio
Auteur

Berichtdoor An'drei » zo okt 11, 2015 20:49

Van de doden niets dan goeds

Afbeelding

Den Haag, november 1945. Zes maanden na de bevrijding is de stad een chaos. Voormalige kameraden uit het verzet bestrijden elkaar op leven en dood, NSB’ers en oorlogsmisdadigers lopen vrij rond en liquidaties en chantage zijn aan de orde van de dag. In deze koude en verwoeste stad keert oud-spion Arnie Springer berooid terug uit een jappenkamp in Indië.

Na een dodelijke aanslag op een advocaat komen er geruchten naar boven over een schrift waarin de namen zouden staan van collaborateurs die de dans zijn ontsprongen en opnieuw hoge posities bekleden. Als Arnie de verloofde van zijn verdwenen zus herkent, belandt hij in een schimmig netwerk, waarin een gestolen schilderij van Van Ruysdael hem op het spoor brengt van spionne Leonie Brandt en de even beruchte oorlogsmisdadiger Pieter Menten.

Nederlands
336 pagina's
Cargo
2 november 2015
An'drei
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor motormuis » ma okt 12, 2015 10:39

Ik wacht hierbij even af wat de anderen ervan gaan vinden.

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Rik » ma okt 12, 2015 11:15

Ik niet, deze komt zeker op mijn lijst!
Met altijd vriendelijke groet!
Ik heb Autisme, gelieve daar rekening mee te houden. Dank je!
Rik
De Bliksemdief

Berichtdoor Nicky » ma okt 12, 2015 11:40

in ieder geval een goed gegeven
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Femino » zo okt 18, 2015 00:36

Wil ik lezen!
Femino
De Eerstverlorene

Berichtdoor chrisje » zo okt 18, 2015 10:04

Aangezien ik voor het eerst in lang weer eens een boek uit gelezen heb, maak ik weer wil-ik-hebben-lijstjes. Deze komt met stip binnen. :duim:
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Legende

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jul 29, 2016 10:54

'De Onderkoning van Indië' - Tomas Ross - 2017

Afbeelding

Voorjaar 1947. In Nederland en Batavia worden in het diepste geheim plannen ontwikkeld om Nederlands-Indië te behouden, terwijl de roep om militair ingrijpen steeds groter wordt. Vanuit Batavia arriveert in Amsterdam de Nederlandse communist Henry Weber met een fortuin aan gestolen juwelen. Zijn missie: de plannen van het kabinet achterhalen en doorspelen aan Indonesische vrijheidsstrijders. Samen met de Indische danseres Asmara weet hij in een beruchte nachtclub een vertrouweling van prins Bernhard te chanteren. In Scheveningen krijgt Arnie Springer na een optreden bezoek van een oude bekende, die hem een mysterieuze opname laat horen. Al snel raakt Springer verstrikt in een schimmenspel van politieke en militaire belangen, en is zijn half-Indische afkomst een gevaar voor zijn eigen leven.

Publicatiedatum 9 jan 2017; Pagina’s 368; Uitgeverij De Bezige Bij
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo jul 23, 2017 07:31

'Het Verdriet van Wilhelmina' - Tomas Ross - 2018

Afbeelding

Eind november 1941. Na de Duitse opmars in Europa is de angst groot dat Nederlands-Indië zal worden aangevallen door Japan. In Engeland krijgt koningin Wilhelmina op haar landgoed Stubbings House bezoek van de Britse premier Winston Churchill. Hij stelt haar voor een onverwacht en verschrikkelijk dilemma. Tot haar wanhoop zal Wilhelmina moeten instemmen met zijn geheime verzoek, waardoor de oorlog een totaal andere wending zal krijgen. Acht jaar later: Nederland vecht een eigen oorlog in Nederlands-Indië, waar de nationalisten van Soekarno de onafhankelijke Republiek Indonesia hebben uitgeroepen. Voormalig inlichtingenofficier Arnie Springer hoort dat zijn oude liefde op Java is verdwenen nadat ze samen werd gezien met de beruchte Nederlandse deserteur Poncke Princen. Hoewel Arnie na de gruwelen van de jappenkampen gezworen heeft nooit terug te gaan, vliegt hij in april 1948 naar Batavia. In de tropische hitte onderneemt hij een levensgevaarlijke zoektocht, en belandt in een mijnenveld van intriges waarin alles verband lijkt te houden met het pact van Wilhelmina en Churchill in Stubbings House.

Publicatiedatum 18 jan 2018; Pagina’s 400; Uitgeverij Cargo
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » zo jul 23, 2017 08:16

ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jan 04, 2019 15:01

Tomas Ross – ‘Blonde Dolly’ – 2019

Afbeelding

Zestig jaar na haar dood is de naam Blonde Dolly nog altijd niet vergeten. Een prostituee aan de zelfkant van Den Haag, maar getrouwd met een violist van het gerenommeerde Residentieorkest. Dolly reisde naar Londen, Antwerpen en Parijs en overnachtte met rijke en prominente Nederlanders in chique hotels. De vragen rond haar raadselachtige dood op 31 oktober 1959 zijn nooit beantwoord. Waarom leidde de hoofdcommissaris van Den Haag destijds zelf het onderzoek? Hoe kwam Dolly aan een fortuin aan geld en huizen? En waar zijn haar beruchte blauwe boekjes gebleven waarin ze namen van haar ‘speciale’ clientèle zou hebben genoteerd? In september 1959 wordt een man na een hartaanval opgenomen in een ziekenhuis in Scheveningen waar Hannah Fridman als verpleegster in opleiding werkt; een oudere man met een brandplek op zijn gezicht. Hannah is er zeker van dat deze man in 1943 haar vader in Velsen aan de Duitsers heeft verraden, in een complot om linkse verzetsstrijders uit te schakelen uit angst voor een communistische machtsovername na de bevrijding. Hannah besluit het recht in eigen hand te nemen en hem te doden, al blijkt er nog iemand te zijn die hetzelfde wil en haar op het spoor zet van een jonge vrouw die tijdens de oorlog in een bordeel voor Duitse officieren en foute Nederlanders werkte, een hoertje dat zich Blonde Dolly noemt en een dubbelleven in Den Haag leidt.

Publicatiedatum 4 feb 2019; Pagina’s 384; Uitgeverij De Bezige Bij
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » vr feb 15, 2019 19:00

wel over blonde Dolly gehoord
lijkt me wel leuk om hier wat meer over te lezen
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor chrisje » za feb 16, 2019 07:07

Is besteld.