Simone van der Vlugt

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Simone van der Vlugt

Berichtdoor Lejah » do feb 02, 2012 23:56

Ik vind haar historische romans ook sterker dan de thrillers. Maar ik lees ze wel (bijna) allemaal! :D
Lejah
De Leerling
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor maalli » vr feb 03, 2012 14:03

Ik vond haar laatste boek, In mijn dromen, erg goed. Mijn leestempo ligt op het moment niet erg hoog, maar dat boek heb ik in een vaart uitgelezen.
04/11/10 Hailey Loïs <3
maalli
De Getuige

Berichtdoor Nicky » vr feb 03, 2012 18:09

alleen is dit een heel ander soort boek
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » za feb 04, 2012 16:56

Rode sneeuw in december laat de geschiedenis tot leven komen. Het is een meeslepend verhaal rond Willem van Oranje en de 80-jarige oorlog. Het gezin waar het verhaal in het boek rond verteld wordt is een sympathiek gezin.
En weer verbaast het me dat er zoveel gruwelijkheden begaan zijn en waarom? :4:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Dee-e » ma apr 30, 2012 12:11

Ik heb net Schijndood uit. Dit boek moet ik toch wel even laten bezinken. Ongelooflijk dat het er toen zo aan toe ging. Ik snap het wel, angst regeerde, maar toch.. Het is hard om erover te lezen. Het verhaal van Olivier greep me en liet me niet meer los. Het verhaal van Kris vond ik maar bijzaak. Het was prachtig. Dank je, Simone, voor deze bijzondere ervaring! :5:
Dee-e
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor -eliza- » ma apr 30, 2012 12:14

Rode Sneeuw in december uit. Goed boek vind ik! Mooi verhaal en het past perfect bij mijn examenonderwerp geschiedenis (de Republiek in een tijd van vorsten = vanaf de reformatie tot en met het faillissement van de Nederlanden/ de Republiek, in vergelijking met Engeland en Frankrijk). Ik vond soms wel, als je de geschiedenis niet al kent, dat het wel echt een half les boek is. Daar bedoel ik mee, dat het er wel erg geschiedschrijving is, soms. Maar een goed verhaal en leuk om op deze manier over Willem van Oranje te lezen. Echt meeslepend. Je hebt soms medelijden met de hoofdpersoon en je hoopt mee op bepaalde dingen die in het boek gebeuren. Als je nog iets wilt weten van de Tachtigjarige Oorlog en Willem van Oranje, raad ik je dit boek aan :4:
-eliza-
De Opvolger

Berichtdoor Lejah » ma apr 30, 2012 12:23

Ik begrijp wat je bedoelt met die geschiedenis les Eliza. Dat heb je met Jacoba van Beieren, dochter van Holland ook wel. Ik zit me weleens af te vragen of dat wel zo lekker leest als je niets van die geschiedenis weet. Als jet het wel weet is het natuurlijk heerlijk bekend en zijn de stukjes extra info heel geweldig.
In haar jeugd historische boeken, zoals Diana ook al zegt, daar kan je ook echt van leren. Ik denk dat de jeugd daar al "spelenderwijs" ontzettend veel van opsteekt.
Mooie extra waardes vind ik dat!
Lejah
De Leerling

Berichtdoor Luna-Isis » ma apr 30, 2012 17:35

Ik heb Rode sneeuw in december nog steeds op mijn ntl-stapel liggen. Na de positieve verhalen hier ga ik er toch binnenkort maar eens in beginnen.
Ik vind het heerlijk om mijn literaire horizon te verbreden! En nog leuker om daarover te bloggen op http://leesdame.nl
Luna-Isis
De Reiziger

Re:

Berichtdoor Juanita » di jun 05, 2012 21:24

Woordenaar schreef:Gisteren een "recensie" van Het laatste offer in de Volkskrant. Drie zinnen (als inzetje bij een ruime recensie van Close-up van Esther Verhoef) een recensie noemen is al een schande op zich...
Geen psychologische thriller - waarmee Van der Vlugt succes boekte - en ook geen historisch jeugdboek, haar andere specialiteit, maar iets ertussenin. Wie meer wil weten over de Ark des Verbonds (onderkomen voor de tien geboden) komt aan zijn trekken. Veel informatie, weinig spanning.

Dit is een oude quote van 2007. (over het laatste offer)
Ben ook heel verbaasd dat de recensies zo slecht waren toen.
Ik heb het boek in 2008 gekocht en gelezen, omdat ik naar Egypte op vakantie ging.
De reisorganisatie raadde dit boek toen aan, omdat bepaalde tempels, die wij gingen bekijken erin beschreven werden.
Idd een beetje geschiedenis, maar ik kan me vooral een leuk en spannend boek herinneren. :roll:
In ieder geval een aanrader voor wie naar Egypte gaat. :lol:
net uit: Engelwater - Mons Kallentoft
lees nu: Schaduwspel - Lars Rambe
Juanita
De Eerstverlorene

Berichtdoor Eric » zo jun 24, 2012 12:37

Jurgen Joosten las en besprak De Ooggetuige van Simone van der Vlugt
Zie: http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs ... tuige.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Juanita » zo jun 24, 2012 13:03

Voor wie een prijs naar keuze gewonnen heeft bij de vriendenloterij...Je kan nu 'in mijn dromen' van Simone kiezen.
Heb ik dus zelf gisteren gedaan.
Juanita
De Eerstverlorene

Berichtdoor Nicky » zo jun 24, 2012 21:54

Wat die prijs gewonnen of het boek gekocht?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Daniëlle » za jul 07, 2012 16:49

Aan niemand vertellen
Simone van der Vlugt

Lois is een jonge rechercheur Moordzaken, afdeling Noord-Holland Noord. Op het eerste gezicht leidt ze een overzichtelijk leven: ze heeft een eigen appartement in het centrum van Alkmaar en een uitdagende, spannende baan.
Als op een mistige novemberavond het verminkte lichaam van een man wordt gevonden, worden Lois en haar collega op een bizarre zaak gezet. De eerste naspeuringen lijken nergens toe te leiden. Het slachtoffer, David Hoogland, was een vrolijke basisschoolleraar met een leuke vriendin en een brandschoon verleden. Niemand kan echter het foldertje van de kunstexpositie van Maaike Scholten verklaren, dat wordt gevonden in Davids broekzak. En wie is Tamara - de vrouw zonder achternaam - die telkens opduikt?
Het onderzoek strandt, tot een tweede en zelfs een derde moord nieuwe aanwijzingen opleveren.
Lois weet zich meer en meer te verdiepen, in de psychologie van de moordenaar, geholpen door haar eigen moeilijke jeugd en een opbloeiende vriendschap met een psychiater. Kan zijn voorkomen dat er nog meer doden vallen?

Verschijnt: November 2012
Uitvoering: Luxe paperback/Gebonden
Prijs: € 19,95/€ 24,95

[Uitgeverij Anthos]

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Ik lees nu:
Daniëlle
De Illusionist

Berichtdoor Juanita » za jul 07, 2012 20:40

Nicky schreef:Wat die prijs gewonnen of het boek gekocht?

Sorry, zie het bericht nu pas. Ik heb de prijs naar keuze gewonnen en dus het boek gekozen als prijs.
Ik zie dat hij er nog steeds staat om te kiezen. Je moet dan dus wel een code hebben van de vriendenloterij.
Juanita
De Eerstverlorene

Berichtdoor Juanita » za jul 07, 2012 20:41

Ik kijk alweer uit naar dit nieuwe boek.
Leuk sinterklaaskadootje. :lol:
Juanita
De Eerstverlorene

VorigeVolgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers