Simone van der Vlugt

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Berichtdoor Nicky » di apr 17, 2007 06:31

Een lekker leesbaar yaffie :P
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » vr apr 20, 2007 22:17

Simone, ik vond het leuk om jou te ontmoeten. :P
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » di apr 24, 2007 13:37

Ik ben nu in het tweede jeugdboek bezig van Simone. Ze zijn erg boeiend om te lezen.

In de Slavenring zijn de hoofdpersonen 18, 19, 20 jaar en in de zwarte sneeuw 15, 16, 17 jaar, maar denk nu niet dat ze kinderachtig zijn.

In de slavenring wordt een jonge kaninefaat, die in opstand komt tegen de Romeinen, gevangen genomen en als slaaf naar Rome getransporteerd. Later maakt hij de ondergang van Pompe? mee.

Zwarte sneeuw speelt zich af in de mijnen van zuid-limburg. Hele gezinnen met hele jonge kinderen werken daar in de mijnen. Het is een heel beklemmend verhaal. Ik ben nu ongeveer op de helft.

Wat een verschil is het leven toen en nu. Het ene uiterste tov het andere uiterste. Alleen blijkt de welvaart voor jonge mensen net zo slecht te zijn als de kinderarbeid van vroeger. De goeden even uitgezonderd.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » wo apr 25, 2007 07:08

Ik heb zwarte sneeuw uit. Het is een jeugdboek, maar wat voor een. Het wordt zo goed verteld alsof Simone zelf dit allemaal meegemaakt heeft. Dit is een boek dat je bij blijft. Dank je Simone.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » ma mei 14, 2007 11:27

Hoe bevalt de slavenring Egwene?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Egwene » ma mei 14, 2007 11:35

Goed hoor tot nu toe. Ik ben nog niet zover gevorderd. Blz. 60 ofzo. Gisteren is er niet veel van lezen gekomen. Moest Carcassonne spelen met mijn kinderen. :lol:
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Egwene » di mei 15, 2007 21:04

Ik heb De Slavenring uit. Leuk boek! Leest razendsnel en geeft een aardig beeld van het leven in die tijd. Ik denk dat ik nog wel meer jeugdboeken van Simone ga lezen.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Nicky » wo mei 16, 2007 11:18

Ik ben ook al op zoek
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Niamh » wo mei 16, 2007 12:37

De jeugdboeken zijn inderdaad helemaal geweldig! Wij hebben ze geloof ik allemaal thuis staan en ik heb ze uiteraard ook allemaal gelezen. Vroeger was ik er helemaal verslaafd aan. Ik vind Slavenring inderdaad wel de leukste, maar ook Schijndood en Jehanne vond ik heel mooi.
Ik vind alleen de volwassenenboeken wat minder. Waar de jeugdboeken origineel en avontuurlijk waren, vind ik de andere boeken wat opgaan in de massa. Ze bleven me zegmaar niet lang bij., en ik vond de dader iets t? voorspelbaar. Maarja, ik heb er dan ook nog maar twee gelezen, dus misschien iets te vroeg om over te oordelen?
Niamh
De Bezoeker
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Jurgen » wo mei 16, 2007 13:00

Niamh schreef:Maarja, ik heb er dan ook nog maar twee gelezen, dus misschien iets te vroeg om over te oordelen?

Dat is ruim 50% een ander boek zou het Bosgraf kunnen zijn en nog een ander verhalenboek en dan heb je ze wel gehad! Maar ze staan in geen vergelijk met haar kinderboeken.
Jurgen
De Gouden Nar

Berichtdoor Niamh » wo mei 16, 2007 14:31

Jurgen schreef:
Niamh schreef:Maarja, ik heb er dan ook nog maar twee gelezen, dus misschien iets te vroeg om over te oordelen?

Dat is ruim 50% een ander boek zou het Bosgraf kunnen zijn en nog een ander verhalenboek en dan heb je ze wel gehad! Maar ze staan in geen vergelijk met haar kinderboeken.

O. Nou, dan liggen die boeken me vast gewoon niet. Ik heb Bloedzusters en de Reunie gelezen.
Niamh
De Bezoeker

Berichtdoor Fedor » wo mei 16, 2007 15:03

Niamh schreef:
Jurgen schreef:

O. Nou, dan liggen die boeken me vast gewoon niet. Ik heb Bloedzusters en de Reunie gelezen.

:roll: Bloedzusters :roll: Je bedoelt waarschijnlijk Schaduwzuster
Afbeelding Het Slechte Pad van Robert Galbraith
Fedor
De Magische Koningin

Berichtdoor Jurgen » wo mei 16, 2007 15:05

Niamh, waarom denk ik dat Het laatse offer jou juist wel zal liggen?? Misschien omdat dit boek totaal anders is dan haar eerste twee volwassenenboeken.

Ik zal hem zeker kopen of eens lenen. Ehhh ik bedoel lezen.
Jurgen
De Gouden Nar

Berichtdoor Niamh » do mei 17, 2007 11:12

fedor94 schreef: :roll: Bloedzusters :roll: Je bedoelt waarschijnlijk Schaduwzuster

Haha, ja die bedoel ik. Ik ben een ramp met namen :roll:

Jurgen schreef:Niamh, waarom denk ik dat Het laatse offer jou juist wel zal liggen?? Misschien omdat dit boek totaal anders is dan haar eerste twee volwassenenboeken.

Ik zal hem zeker kopen of eens lenen. Ehhh ik bedoel lezen.

Misschien doe ik dat wel. Hoewel ik er wel al wat slechte recensies over heb gelezen. :?
Niamh
De Bezoeker

Berichtdoor Daniëlle » wo jun 06, 2007 22:11

In de nieuwsbrief van Boekblad las ik het volgende:

'Het laatste offer' komt op 100.000
6 juni - Ook de derde psychologische thriller van Simone van der Vlugt, Het laatste offer, heeft de bestsellerstatus bereikt. Van het medio februari verschenen boek zijn inmiddels meer dan 100.000 exemplaren verkocht.

Simone, proficiat! :lol:
Ik lees nu:
Daniëlle
De Illusionist

VorigeVolgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers