Simone van der Vlugt

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Simone van der Vlugt

Berichtdoor motormuis » di nov 22, 2016 22:56

Op de lijst.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » wo nov 23, 2016 11:42

goed zo :D
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » za jun 10, 2017 17:29

Afbeelding

Simone van der Vlugt - Ginevra
De historische roman Ginevra van Simone van der Vlugt is een betoverend en tijdloos liefdesverhaal, gebaseerd op een oude Italiaanse legende. Eerder verschenen van Simone van der Vlugt de historische romans 'Jacoba, Dochter van Holland', 'Rode sneeuw in december', 'De lege stad' en 'Nachtblauw'. Met 'Toen het donker werd' is Simone van der Vlugt genomineerd voor De Gouden Strop 2017.

Florence, 1347. De achttienjarige Ginevra wordt stapelverliefd op de intelligente Antonio, maar wanneer hij haar vader om haar hand vraagt weigert die; er doen geruchten de ronde over de verlichte ideeën die Antonio eropna houdt. Ginevra ziet slechts één uitweg: er stiekem vandoor gaan met haar grote liefde. Ze vertrekken nog diezelfde dag, maar hun vlucht wordt in de kiem gesmoord. Terug in Florence dwingt Ginevra's vader haar te trouwen met een rijke weduwnaar. Ze wordt een gevangene in haar eigen huis. Als vervolgens de pest uitbreekt, is niemand zijn leven meer zeker. Kan ware liefde werkelijk alles overwinnen?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » za jun 10, 2017 17:32

Dit verhaal is een vrije versie van een Italiaanse liefdesgeschiedenis. Simone pakte me op de allereerste bladzijde en liet me niet meer los totdat ik de laatste letter gelezen had. Meeslepend en intrigerend. Het eerste boek dat me de laatste maanden echt te pakken heeft gekregen :5:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » za jun 10, 2017 19:07

Als ik zo de tekst lees zeg ik voor mij hoeft het niet direct, maar als ik jouw commentaar lees Nicky denk ik "zou ik misschien dan toch"? Twijfel.

Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » zo jun 11, 2017 09:12

lekker romantisch
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » zo jun 11, 2017 09:40

Twijfel blijft

Groetjes Lidy.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » ma nov 11, 2019 12:22

Schilderslief

Op een julidag in 1650 wordt Geertje Dircx door het vroedschap van Amsterdam aangehouden, in een koets getrokken en voor twaalf jaar opgesloten in het spinhuis van Gouda. Van een proces is geen sprake: ze wordt monddood gemaakt. Haar geliefde Rembrandt van Rijn heeft daartoe opdracht gegeven. Vanuit het spinhuis blikt Geertje Dircx terug op haar leven. Ze is van eenvoudige komaf, wordt jong weduwe, maar weet zich te redden door als kindermeisje voor een welgestelde familie in Hoorn te werken. Als die betrekking eindigt, gaat ze naar Amsterdam en treedt ze in dienst bij Rembrandt van Rijn. Hij zoekt een kindermeisje voor zijn zoon Titus, omdat zijn vrouw Saskia ernstig ziek is. Na Saskia's dood bestiert Geertje al snel het hele huishouden, zorgt voor Titus en voor de eenzame Rembrandt. Jarenlang leven ze als een getrouwd paar, en Rembrandt geeft haar de sieraden uit Saskia's erfenis. Maar op een gegeven moment blijkt zijn liefde voor Geertje niets meer waard. Geertje laat het er niet bij zitten en klaagt de beroemde schilder aan.

Simone van der Vlugt over Schilderslief: 'Het valt me op dat in het herdenkingsjaar van Rembrandt zijn liefdesrelatie en conflict met Geertje Dircx nergens ter sprake komen. Alsof men het daar liever niet over heeft, omdat het een heel ander licht op Rembrandt werpt. Maar ik vind het vooral belangrijk dat er eerherstel voor Geertje komt.'

Meeslepend verhaal over een sterke vrouw die als ze ooit genoemd werd in een slecht daglicht werd geplaatst.
Dit boek draagt alle bewijzen aan om haar in ere te herstellen. Simone weet weer de doden tot leven te brengen.
:4:
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » vr sep 11, 2020 08:35

Afbeelding

Simone van der Vlught De kaasfabriek

Amsterdam, 1892. Lydia rouwt om de dood van haar ouders, die kort na elkaar zijn overleden. Ze heeft hun huis in Amsterdam en buitenhuis in Purmerend geërfd. Ondanks het verlies zit ze vol ideeën voor de toekomst en voor het uitvoeren van haar vaders plannen: een moderne kaasfabriek beginnen, op stoomkracht en met een hoge productie. Maar als vrouw alleen mag ze geen onderneming starten: ze moet samenwerken met een moderne boer uit de omgeving, Huib Minnes. Samen bouwen ze de grootste kaasfabriek van Noord-Holland.

Antwerpen, 1914. Nora, de dochter van Lydia, trouwt met Ralph Reymaekers en het paar vestigt zich in de havenstad. Na een ernstig conflict met haar moeder over haar afkomst is Nora blij weg te zijn uit Waterland. Maar dan breekt de Eerste Wereldoorlog uit en moeten ze vluchten uit Antwerpen. Hoe zal de toekomst eruit komen te zien voor deze vooruitstrevende vrouwen?
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Nicky » za sep 12, 2020 08:10

Weer een historische roman die zijn weerga niet kent. Historische mensen doen hun dansje met fictieve personen. De vrouwenemancipatie, de loopgravenstrijd in de eerste wereldoorlog in Belgie, Madame Curie, van alles komt voorbij. Simone krijgt het telkens voor elkaar om de lezer van de hoofdpersonen te laten houden. :5:

Een leuk feitje: Het silhouet van een vrouw die op de cover te zien is, is Simone zelf. Een foto die door haar man gemaakt is.
Dit is gedaan omdat Simone 25 jaar schrijfster is.
Ik hoop nog veel boeken van haar te mogen lezen
Nicky
De Onnavolgbare

Vorige

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers