Paul Goeken

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Paul Goeken

Berichtdoor Eric » vr jun 21, 2013 08:48

Mijn mooiste herinneringen zijn de dagen dat Paul naar Nederland kwam. Patat en saté op Schiphol in het restaurant naast het Panorama terras. Het was vaak een uur of twee voordat hij weer moest vertrekken en het was altijd dikke pret. Daar op Schiphol hebben wij ook gesproken over Suzanne Vermeer en zijn vaste overtuiging om daar bestsellers van te maken. Hij had trouwens ook het idee om een serie jeugdboeken te maken over duiken, maar wist nog niet welke uitgeverij daar eventueel interesse voor zou hebben.

Paul is ook een paar keer bij mij thuis geweest, waaronder een keer met zijn vrouw Annemiek en twee jongste kinderen. Een trotse vader. Maar ook toen gewoon de Paul die hij altijd was. Ik had een briefje aan de deur gehangen: "Voor de familie Goeken zijn wij vanavond niet thuis. Bent U iemand anders? Dan gewoon even aanbellen." Voordat Paul aanbelde hoorde je hem buiten al bulderen van het lachen en was hij druk aan het uitleggen aan zijn twee kinderen dat het maar een grapje was van 'die lange'....

Prachtig is ook de keer dat ik met hem naar Manuscripta ben geweest. Hij liep naar de stand van A.W. Bruna, stelde zich voor aan de mensen die hij niet kende en vroeg vervolgens of die Suzanne Vermeer ook zou komen... Zijn uitgever was er ook en die verslikte zich bijna in haar drankje.

Lachen was ook vooral alle dagen dat hij op het forum was, vooral op vrijdagavond. Ik kreeg ook een paar keer per week een PM van hem, over van alles en nog wat. Mijn twee laatste berichten aan Paulus staan nog altijd in mijn uit-box. Die heeft hij niet meer kunnen lezen.

Twee jaar later heb ik ze nog altijd niet gewist....
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor honingbol » vr jun 21, 2013 09:33

Wat een mooie herinneringen Eric, ik kan mij heel goed voorstellen dat je de laatste berichten niet kunt wissen. Zelf heb ik al bijna 9 jaar sms-berichten van een overleden vriendin op mijn telefoon staan. Die zet ik steeds over, van telefoon op telefoon...

Zelf heb ik Paul hier helaas nooit 'gekend' en als ik jullie verhalen zo lees vind ik dat heel erg jammer! Ik wens iedereen die hem een warm hart toedraagt vandaag veel sterkte toe!
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Eric » vr jun 21, 2013 09:50

Grappig en opvallend vond ik dat Paul mijn woning altijd wist te vinden. In de jaren dat hij bij mij thuis kwam ben ik drie of vier keer verhuisd. Voor de meeste mensen is Almere ook nog eens een doolhof met onlogische nummering van huizen en doorlopende nieuwbouw. Paul huurde echter een auto als hij in Nederland was (zonder TomTom) en wist het toch steeds feilloos te vinden. Hij was er altijd op de afgesproken tijd. Meestal had hij een kleine auto en het was altijd wel grappig om hem er dan uit te zien komen. Paul was een lange vent, althans.... vergeleken met de meeste andere mensen.

Zelf vond ik hem nooit zo groot. :mrgreen:
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor chrisje » vr jun 21, 2013 09:58

Prachtige herinneringen. Schatten die je blijft koesteren.
The one who tells the stories rules the world. Hopi
chrisje
De Legende
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicky » vr jun 21, 2013 10:07

Ik ben ter ere van Paul Route du Soleil gaan lezen.
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Eric » vr jun 21, 2013 10:26

Paul belde ook wel eens op vanuit Spanje. Dan bleef hij doorgaans een uur lang praten over van alles en nog wat. Ik kan mij herinneren dat hij een keer belde en het een kwartier lang had over een wedstrijd van zijn middelste zoon en het aantal doelpunten dat die jongen had gemaakt. Paul junior. Toch maakte Paul zich zorgen over hem, verkeerde vrienden, niet echt zijn best doen op school. Het was een van de redenen dat Paul en zijn gezin plotseling gingen verhuizen naar een woning ergens 'in de bergen'. Zodat er minder afleiding was voor junior. Hij maakte zich soms grote zorgen om zijn middelste zoon, maar was ook zeer trots op hem.

Paul is twee jaar geleden overleden. Paul junior is inmiddels gestopt met voetballen (teveel blessures) en heeft onlangs zijn diploma gehaald op school.
Laagste cijfer een acht !

Paul zou dat geweldig hebben gevonden. En enorm opgelucht zijn geweest.....
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Loes den Hollander » vr jun 21, 2013 10:27

Ik heb Paul maar één keer persoonlijk ontmoet, op de avond van het spannende boek in Amsterdam. Het was een korte ontmoeting, temidden van veel mensen en veel herrie, maar ik kan hem nog voor me zien staan, die reus. (een beoordeling van iemand die slechts 1.62m lang is)
Het meeste contact was op de site van Ezzulia en ik genoot altijd van zijn humor, zijn warmte en zijn soms scherpe, kritische opmerkingen. Paul was een aardig mens, maar geen doetje. Hij had heel oud moeten worden, want hij deed ertoe. Hij zal heel lang gemist worden, door iedereen die hem heeft gekend. Als ik aan Paul denk, denk ik ook aan rummetjes, voetbal, een vrouw en drie jongens, aan een stralende lach. Aan zon.
Op 21 juni 2011 heeft de wereld een mooie zonnestraal voorgoed verloren.
Loes den Hollander
Auteur

Berichtdoor ikops » vr jun 21, 2013 10:45

Ik heb hem nooit persoonlijk ontmoet. De vrijdagavond borrel hier op ezzulia staat me nog wel voor de geest. Ik kwam bijna altijd te laat en miste daardoor nogal eens een leuke non-discussie. Leuke foto trouwens van Paul op de banier. Zijn lach staat op zijn gezicht gebeiteld.
ikops
Het Laatste Jurylid

Berichtdoor Eric » vr jun 21, 2013 13:10

Is een foto van een paar jaar geleden, bij mij thuis op de bank. Ik zit naast hem, maar dat deel heb ik er maar even afgeknipt.... ;)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor chveltman » vr jun 21, 2013 13:29

Had niet gehoeven hoor Eric, zien wij je n het echie. De foto is erg mooi en zo wil je mensen herinneren, gelukkig op dat moment.
chveltman
De Bliksemdief

Berichtdoor Nicky » vr jun 21, 2013 13:35

Hij straalde warmte uit
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Eric » vr okt 04, 2013 10:59

:dronken: :dronken: :dronken:
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor lenie » vr okt 04, 2013 11:10

Zouden ze, waar Paul dan ook mag zijn, ook rum hebben? Jammer dat we vanavond helaas niet zijn verjaardag kunnen vieren in de Vrijdagavond kroeg..
lenie
De Zwarte Engel

Berichtdoor Loes den Hollander » vr okt 04, 2013 11:17

We kunnen er in ieder geval zelf een op Paulus nemen.
Loes den Hollander
Auteur

Berichtdoor Nicky » vr okt 04, 2013 11:20

van harte Paul, waar je ook bent
Nicky
De Onnavolgbare

VorigeVolgende

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers