Jeroen Windmeijer

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Jeroen Windmeijer

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr maart 30, 2018 08:33

‘Het Pilgrim Fathers Complot’ – – 2018

Afbeelding

Het anders zo rustige Leiden schrikt op wanneer de voorzitter van de plaatselijke vrijmetselaarsloge op gruwelijke wijze om het leven wordt gebracht. Bijna tegelijkertijd wordt er in het gemeentearchief een manuscript gevonden waarin een anonieme auteur de tot dan toe verborgen geschiedenis vertelt van de Pilgrim Fathers, de Founding Fathers van de Verenigde Staten. Van 1609 tot 1620 woonden zij in Leiden, waarna een deel van hen naar Amerika vertrok. Ongewild raakt universitair docent Peter de Haan bij deze zaken betrokken. Waarom bleef zo'n groot deel van de Pilgrim Fathers in Leiden achter? Wat hebben de vrijmetselaars daarmee te maken? En welke relatie onderhield Peters vriendin met de vermoorde voorzitter?
In razende vaart wordt de lezer meegevoerd van de nauwe steegjes van Leiden naar de weidse wateren van Cape Cod in de Nieuwe Wereld tot aan de verzengend hete Sinaïwoestijn in Egypte, om er elke keer achter te komen dat de geschiedenis nooit is zoals de boeken ons willen doen geloven.

Publicatiedatum 7 aug 2018; Pagina’s 496; Uitgeverij Harpercollins
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Jeroen Windmeijer

Berichtdoor Minnie » wo apr 04, 2018 12:52

Oeh, de vrijmetselaars! Altijd geïnteresseerd is deze mysterieuze groepering. Lijkt me meer een avontuurlijke zoektocht dan echt een thriller. Ik wil deze zeker nog lezen!
Afbeelding
Minnie
De Dromenvanger

Berichtdoor motormuis » wo apr 04, 2018 13:33

Deze wil ik wel lezen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor Nicky » za mei 12, 2018 20:18

ik weet het nog niet
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 31, 2019 13:51

‘De Offers’ – Jeroen Windmeijer – 2019

Afbeelding

In een gesloten gemeenschap in de buurt van het Boliviaanse Titicacameer worden in korte tijd drie kinderen vermoord. Alles wijst erop dat ze op rituele wijze zijn omgebracht. De Nederlandse student Luc en zijn vriendin Nayra raken bij de zaak betrokken. Is de uitgestorven gewaande traditie van het kinderoffer nieuw leven ingeblazen? Wat waart er rond in de mistige toppen van de Andes? In Latijns-Amerika is het christendom, dat de rooms-katholieke conquistadores met zich meebrachten, diep verweven met de oorspronkelijke natuurgodsdienst. De indianen zien Moeder Aarde als een zorgzame moeder, die de mens overvloed schenkt. Offers zijn nodig om het evenwicht in stand te houden. Maar soms is wel een heel groot offer nodig…

Publicatiedatum 13 aug 2019; Pagina’s 416; Uitgeverij HarperCollins
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor Nicky » wo mei 29, 2019 11:06

afgrijselijk idee
Nicky
De Onnavolgbare

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers