Donald Nolet

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Donald Nolet

Berichtdoor An'drei » wo maart 30, 2016 14:30

Versleuteld

Afbeelding

Een Duitse radiotechnicus vangt eind november 1941 bij het afluisterstation in Langeveld een geheim codebericht op dat bestemd is voor het Witte Huis. Een week later barst de hel los bij Pearl Harbor.

Ruim zeventig jaar later komt Joshua Lambert erachter dat zijn grootvader eigenlijk Walther Gruber heette, een Duitse soldaat die tijdens de bezetting in Nederland was gestationeerd. Na de bevrijding is hij spoorloos verdwenen. Joshua’s zoektocht naar zijn familiegeschiedenis brengt hem bij de ontdekking van een van de grootste geheimen van de Tweede Wereldoorlog. In een zenuwslopende race tegen de klok die hem uiteindelijk naar Argentinië voert, blijken de schimmen uit het verleden nog steeds springlevend.

Verschenen in 2013 bij Cargo

Handschrift van de duivel

Afbeelding

Zina Welter, een briljante jonge wiskundige, heeft zich teruggetrokken uit de maatschappij. In haar afzondering is ze gefascineerd geraakt door het Voynich Manuscript, een eeuwenoud geïllustreerd werk, geschreven in een onbekende taal. Zina begint te werken aan een algoritme dat dit mysterie moet ontcijferen. Op een bijeenkomst van Voynich-deskundigen ontvouwt ze haar plan. Vanaf dat moment wordt ze meegesleurd op een zoektocht die haar naar Wenen, Rome en uiteindelijk naar een verborgen tombe in Praag zal brengen. Terwijl de ware betekenis van het manuscript steeds duidelijker wordt, stapelen de verontrustende gebeurtenissen zich op. Wie kan Zina nog vertrouwen?

Nederlands
320 pagina's
Cargo
2 mei 2016
An'drei
Nachtzwaluw
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Donald Nolet

Berichtdoor Nicky » do maart 31, 2016 08:47

deze lijkt me wel wat
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » di apr 12, 2016 23:01

Mij ook wel

Lidy
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk.
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea

Berichtdoor honingbol » vr mei 20, 2016 15:54

Handschrift van de duivel is een heerlijk lezende historische thriller. Ik had nog nooit van het Voynich Manuscript gehoord en wist dus ook niet dat het echt bestaat.
Ik viel in eerste instantie op de cover, die vond ik erg duister aandoen. Het boek zelf is niet perse heel duister of nagelbijtend, op het puntje van je stoel spannend, maar het heeft een soort onderhuidse spanning dat maakte dat ik door wilde lezen omdat ik echt benieuwd was naar hoe het verder zou gaan.
Het verhaal verspringt veelvuldig in tijd, er lopen 2 verhaallijnen door elkaar. Dit is echter zodanig gedaan dat het niet de vaart uit het verhaal haalt. Juist niet, de verhaallijnen vullen elkaar perfect aan.
Het feit dat de schrijver gebruik maakt van waargebeurde feiten maakte dat het boek voor mij nog meer ging leven.
Lezen is het beleven van spannende avonturen, het maken van prachtige reizen en het ontmoeten van nieuwe mensen, allemaal vanuit je luie stoel!
honingbol
De Grote Legende

Berichtdoor Nicky » za mei 21, 2016 20:25

op de lijst dus
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor An'drei » za mei 21, 2016 20:44

Hier ook
An'drei
Nachtzwaluw

Berichtdoor Nicky » zo mei 22, 2016 14:16

ik houd altijd van historisch met een kennisrandje
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Gea » zo mei 22, 2016 20:48

Handschrift van de duivel lijkt mij ook wel wat. Nu nog even wachten tot de bieb hem heeft.
Afbeelding
Gea
De Laatste Leerling

Berichtdoor Rob/Beldaran » vr jan 04, 2019 19:55

Donald Nolet – ‘Hoek’ – 2019

Afbeelding

Alexander ‘Hoek’ Holman leidt een dubbelleven. Hij is een levende legende in de kickbokswereld; als begenadigd trainer heeft hij vele vechters naar de top geleid. Tegelijkertijd is Holman sinds jaar en dag een belangrijke schakel in de criminele organisatie van André Krook, een van de laatste godfathers van de Amsterdamse onderwereld. Holman en Krook zijn bloedgabbers, een verbond dat gesmeed werd in een ver verleden. Die hechte vriendschap komt onder druk te staan als een jonge Syrische vluchteling de boksschool binnenloopt. De jongen is het grootste talent dat hij ooit onder zijn hoede heeft gehad, maar de razendsnelle opmars van zijn nieuwe protegé plaatst ook Holman in het felle licht van de schijnwerpers. Het zorgvuldig bewaarde evenwicht tussen zijn twee levens wankelt. En de gevolgen zijn dodelijk.

Publicatiedatum 16 mei 2019; Pagina’s 336; Uitgeverij De Bezige Bij
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Ziener

Berichtdoor motormuis » vr jan 04, 2019 20:31

Ik twijfel of ik dit boek wil lezen.

Groetjes Lidy
Groetjes Lidy.
Aan het genieten in Hongarije.
motormuis
Sacajawea