Felix Thijssen

Thrillers, Detectives en Politieromans uit Nederland en Vlaanderen.

Felix Thijssen

Berichtdoor Daniëlle » vr sep 21, 2007 09:55

In september verschijnt een nieuw boek van Felix Thijssen.

De blauwe nacht
Max Winter voelt direct argwaan tegen een klant, die hem de moord op een onderwijzeres wil laten onderzoeken.
De moord lijkt op een lustmoord, maar ook op een executie. Max heeft de opdracht nauwelijks aanvaard of een tweede vrouw wordt vermoord, op identieke wijze. Het enige verband dat Max vooralsnog kan ontdekken is een inbraakje van achttien jaar geleden. Daar waren niet twee, maar vier schoolvriendinnen bij betrokken.
Als Max zich vastbijt in de zaak, wordt er een aanslag op hem gepleegd. Hij ontsnapt ternauwernood. Zijn klant is niet wie hij beweert te zijn, en een moordenaar sluipt rond, met een dodenlijst op zak.

Verschijnt: September 2007
Uitvoering: Paperback
Prijs: ? 16,95

[Uitgeverij Sijthoff]
Ik lees nu:
Daniëlle
De Illusionist
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Jurgen » ma sep 24, 2007 07:54

Wederom een Max Winter :shock:

Had verwacht nu een ander boek in de stijl van Het diepe water.
Jurgen
De Gouden Nar

Berichtdoor mpoboockx » di okt 02, 2007 09:42

Max Winter boeken zijn goed leesvoer, Jurgen! Ik vind ze niet onderdoen voor 'Het diepe water', met als verschil dat dat boek vanuit een ander perspectief is geschreven. Niet vanuit het oogpunt van de prive-detective Max Winter.
mpoboockx
Auteur

Berichtdoor Eric » wo sep 17, 2008 07:38

Op de site een kort interview met Felix Thijssen i.v.m. zijn nominatie voor de Diamanten Kogel 2008.
Zie: http://www.ezzulia.nl/uitgelicht/diaman ... l2008.html
Beheerder van het Ezzulia forum
Leest nu: forumberichten
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » di sep 23, 2008 15:35

Felix Thijssen: Esperanza

Felix Thijssen 75 jaar

Een oude boer wordt dood gemangeld door zijn eigen tractor. Ongeval, volgens de politie. Zijn kinderen willen devervallen boerderij verkopen maar doen een schokkende ontdekking. Hij blijkt vlak voor zijn dood een testament te hebben gemaakt waarin sprake is van een miljardenfortuin. Dat hij wil nalaten aan een totaal onbekende: Eperanze.

Max Winter ontrafelt de levens van de oude man, het ene zo droevig als een leven kan zijn, het andere een mysterie. Hij belandt in een doolhof van hebzucht en hinderlagen, die zowel hem als de erfgename bijna het leven kost.

Verschijnt: oktober 2008
Uitvoering: paperback
Prijs: ? 17,95
Genre: thriller

Afbeelding
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Eric » wo okt 15, 2008 21:04

Op de website een recensie van De Blauwe Nacht van Felix Thijssen. De recensie is van Jos van Cann.
Zie: http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs ... nacht.html
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Eric » ma nov 23, 2009 21:49

Felix Thijssen is voor zijn boek Esperanza genomineerd voor de Diamanten Kogel 2009. Jürgen had in verband hiermee een kort interview met de auteur.

Zie: http://www.ezzulia.nl/uitgelicht/DK2009 ... jssen.html

Afbeelding Afbeelding
Eric
Heer van Chaos

Re: Felix Thijssen

Berichtdoor Daniëlle » zo dec 04, 2011 13:04

Spelen met vuur
Felix Thijssen

Vijfduizend euro voor een simpel acteerklusje. Even een rijke dame spelen, compleet met pruik en japon. Er hangt wel een vreemd sfeertje omheen. Maar tcoh: zo'n bedrag, handje contant. Daar zou zelfs een actrice van enige naam 'ja' tegen zeggen, en Nathalie kan het geld goed gebruiken.
Ze heeft er nog maar net haar achterstallige huur mee betaald of haar onrustige voorgevoel wordt een akelig vermoeden. Nathalie heeft namelijk bloedgeld gekregen. Met gevaar voor eigen leven gaat zij de ongelijke strijd aan met een gewetenloze fortuinzoeker, die nergens voor terugdeinst. Ook niet voor moord.

Verschijnt: Mei 2012
Uitvoering: Paperback
Prijs: € 17,95

[Uitgeverij Sijthoff]

Promoot Ezzulia
Deel dit bericht via Facebook, Twitter, Hyves etc.
Bookmark and Share
Ik lees nu:
Daniëlle
De Illusionist

Berichtdoor Peter Motte » wo jul 27, 2022 14:02

Schrijver Felix Thijssen gestorven op 88-jarige leeftijd

Auteur Thijssen is dinsdag overleden. Hij verwierf bekendheid met kinderboeken en psychologische romans. Ook schreef hij scenario’s voor film en televisie.

De Nederlandse schrijver Felix Thijssen is op 88-jarige leeftijd overleden in Zuid-Frankrijk. Dat meldt onder meer de NOS. De oorzaak voor zijn dood is niet bekend. Thijssen schreef naast scenario’s voor film en televisie tal van boeken in verschillende genres. Ook is hij verschillende keren geëerd voor zijn werk, zo won hij in 1999 bijvoorbeeld de Gouden Strop – de literatuurprijs voor de beste Nederlandse misdaadroman – voor zijn boek Cleopatra.

In 2006 won hij de Diamanten Kogel, de Belgische equivalent van de Gouden Strop. Die prijs dankte hij aan het boek Het diepe water. Thijssen verwierf ook bekendheid met zijn twaalfdelige Max Winter-serie, waarvan Cleopatra het eerste boek was. In zijn beginjaren schreef hij over ruimteavonturen en andere jongensachtige verhalen onder de pseuedoniemen Ruard Lanser en Philip van Akooy. Nadien stortte Thijssen zich op meer psychologisch getinte romans. Daarin maakte hij ook ruimte voor wetenschappelijke perspectieven.

Thijssen werd in 1933 geboren in Rijswijk. De schrijver heeft een studie journalistiek gevolgd, maar richtte zich in zijn carrière grotendeels op het schrijven van boeken, film- en televisiescenario’s. Hij bracht een groot deel van zijn leven door in Frankrijk, waar hij dinsdag ook is overleden.

bron
Alleen een boek dat gelezen wordt, bestaat.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Oudste

Berichtdoor Monatar » do jul 28, 2022 06:17

Ik ken hem eigenlijk alleen van de Mark Stevens-boeken, inmiddels sterk gedateerde SF voor de jeugd.
Monatar
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor Nicky » do jul 28, 2022 07:28

Ik weet dat ik boeken van hem gelezen heb waaronder zeker bureau kruislaan. Maar ik weet er niets meer van
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor Peter Motte » do jul 28, 2022 10:02

Monatar schreef:Ik ken hem eigenlijk alleen van de Mark Stevens-boeken, inmiddels sterk gedateerde SF voor de jeugd.

Gedateerd? Dat weet ik nog zo niet. "Dateren" is een term die vaak door de concurrentie op iets wordt geplakt.
Ik heb onlangs "Mistral" van Thijssen gelezen, en vond het een herontdekking.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Oudste

Berichtdoor Monatar » do jul 28, 2022 12:26

De Mark Stevens-boeken zijn zo'n 40 à 50 jaar geleden geschreven. In de tussentijd is onze wereld sterk veranderd, zowel technisch-wetenschappelijk als maatschappelijk. Veel van wat toen vanzelfsprekend was is door de tijd ingehaald.
Ik heb vorige maand toevallig "De dreigende zon" herlezen. Het is qua thema best een interessant verhaal, maar de elementen die nu uit de tijd zijn vielen me echt op.

Dat gedateerd raken gebeurt met alle fictie, nog het snelst met SF die in 'onze toekomst' speelt. Onvermijdelijk.
Monatar
Drager van het Witte Goud

Berichtdoor Peter Motte » do jul 28, 2022 17:53

Ja, dat is waar, maar het gekke is dat het utopische sfeertje van het boek beter past bij de huidige tijd, dan toen het werd geschreven.
Ik heb een boek te koop
Vertaalbureau Motte
Andreas
(c) Peter Motte
Peter Motte
De Oudste

Keer terug naar Nederlandstalige Thrillers