Adrian Stone / Ad van Tiggelen

Fantasy, Horror en SF uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Adrian Stone / Ad van Tiggelen

Berichtdoor maikel » di nov 08, 2011 13:31

Echt mooi!
maikel
De Bliksemdief
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Terrence Lauerhohn » di nov 08, 2011 18:03

Heel indrukwekkend Ad, die trailer! Het moet nu Hollywood onderhand ook wel uitnodigen er eens een film van te maken :D
Mijn complimenten ook aan de maker en ontwerper!
Terrence Lauerhohn
Auteur

Berichtdoor Egwene » di nov 08, 2011 23:15

Mooie Cover, Ad!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Liekevo » di nov 08, 2011 23:36

Mooie cover!!
Liekevo
Drakenmeester

Berichtdoor Mara » wo nov 09, 2011 07:43

Zier er heel mooi uit Ad!! :duim:
Mara
De Laatste Leerling

Berichtdoor arwen » wo nov 09, 2011 20:59

Mooie cover :D
arwen
Drakenziel

Berichtdoor Beldaran » do nov 10, 2011 08:14

Het is niet alleen en fraaie omslag, maar past ook mooi bij de omslag van de 'De achtste Rune'.
Beldaran
De Zilvermagiër

Berichtdoor Janus » ma nov 14, 2011 18:42

Hartelijk dank voor jullie reacties op de nieuwe cover. Ik ben er zelf ook blij mee. :D

En voor wie het nog niet wist: Mijn uitgever, Luitingh Fantasy, start een unieke schrijfwedstrijd!
Ik citeer: "11-11-2011 om 11:11:11 uur, gaat dé fantasy-schrijfwedstrijd van Nederland en Vlaanderen van start. Deelnemers hebben tot 12 december 2012 de tijd om een complete fantasy-roman te schrijven en maken daarmee kans op publicatie bij Luitingh Fantasy als het nieuwste veelbelovende fantasy-talent van de Lage Landen."

Meer info op Http://www.dromen-demonen.nl/Schrijfwed ... index.html
Ad van Tiggelen/Adrian Stone
Fantasy auteur
http://www.adrianstone.nl/
Janus
Auteur

Berichtdoor Terrence Lauerhohn » ma nov 14, 2011 19:22

Ik heb het gelukkig goed gelezen en kan dus nu ook meedoen Ad. Dat gaan we dan maar doen ook :D
Terrence Lauerhohn
Auteur

Berichtdoor Janus » vr nov 25, 2011 00:14

De nieuwe Eclips van Luitingh staat weer online: http://www.dromen-demonen.nl/nl/130/con ... line!.html en is binnenkort gratis verkrijgbaar bij de betere boekhandel.
Met o.a. een leesproeve van Rune! :D
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Berichtdoor Janus » vr dec 09, 2011 17:58

Ik ben komend weekeinde aanwezig op de Archeon Midwinter fair, samen met een keur aan andere auteurs:
Voor nadere info, zie: http://www.archeon.nl/programma/lezingen
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Berichtdoor Egwene » vr dec 09, 2011 19:35

Veel plezier, Ad!
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Lejah » vr dec 09, 2011 19:46

Misschien dat ik je dan morgen zie! :D
Lejah
De Historicus

Berichtdoor Ruben » do dec 15, 2011 15:35

Deze week 'De achtste rune' gelezen:

Mijn kennismaking met Adrian Stone, waarvan ik pas achteraf tot de ontdekking kwam dat de auteur vermoedelijk een Nederlanders was. Hoe dan ook, ik heb het boek in een kleine vier dagen uitgelezen, wat voor een trage lezer als ik als erg snel beschouwd kan worden. Het leest namelijk erg vlot weg zonder dat het verhaal uitzonderlijk simpel gebracht wordt. Interessant is de maatschappij gedomineerd door de priesterklasse en de politieke wereld die daarachter schuil gaat. De personages zijn geen van allen sympathiek te noemen, al denk ik niet dat het de intentie was van de auteur om echt sympathieke personages neer te zetten.

Wel heb ik problemen met het plot: wanneer het boek het einde begint te naderen, vervalt de auteur in voorspelbaarheden.
Spoiler: show
Denk hier bijvoorbeeld aan de ‘onverwachte’ reddingsactie van Hotar die je al vanaf het begin van het hoofdstuk ziet aankomen, of de dood verklaarde Danobe die wonder boven wonder geheeld wordt door Serina. Deze twee situaties getuigen niet alleen van voorspelbaarheid, maar ook van het maken van de gemakkelijkste keuze voorhanden. Tegen het einde maakt Stone ook keuzes die op mij onrealistisch overkomen. De tot dan onbelangrijke Serina wordt in een belangrijke rol geduwd, haar aanwezigheid tijdens de initiatie kan bij mij alleen verklaard worden omdat de auteur haar wil doen laten gelden als een hoofdpersonage. Vengal, een opportunist eerste klas die tevens een representatie is van het klassensysteem in de maatschappij, veranderd ineens in een sympathisant van Serina en maakt keuzes die zijn eigen positie naar beneden kunnen halen. Hoe komt ie er in godsnaam op om Serina de sleutel van haar halsband te geven, en waarom steunt hij ineens de oppositie terwijl hij in de rest van het boek juist Danobe steunt omdat deze zijn positie veiligstelt? Heel vreemd.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het meest storende van allemaal: Ghelan die in de laatste paar pagina’s even snel in een rol wordt gedwongen die hem in staat stelt in een volgend deel de strijd op te nemen tegen Danobe.

Ik denk dat er veel meer uit het verhaal gehaald had kunnen worden, het begint namelijk echt goed. Wanneer het verhaal echter begint te vorderen doet de auteur hetzelfde als zoveel fantasyauteurs doen: hij vervalt in de alom bekende clichés en brengt daarmee een potentieel goed verhaal om zeep.
:2:
Ruben
De Bezoeker

Berichtdoor Janus » do dec 15, 2011 16:12

Dag Ruben. Hartelijk dank voor je reactie. Het lot van een auteur is dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken en dat blijkt ook hier weer. Ik heb met sommige kritiekpunten overigens wel enige sympathie, maar met een beetje goede wil kun je in bijna alle fantasyboeken (of thrillers) cliché's aanwijzen. Zonder die "cliché's" zul je vaak meer lezers van je vervreemden dan voor je winnen. Dat blijkt ook wel uit het overgrote deel van de recensies (zie: http://www.adrianstone.nl/news.asp?id=20) die zich allemaal in de 4 to 5 sterren range bevinden.
Desondanks stel ik ook dit soort feedback zeer op prijs. Daar kan ik alleen maar van leren.
Fantasy auteur
Janus
Auteur

VorigeVolgende

Keer terug naar Nederlandstalige Fantasy & SF