Adrian Stone / Ad van Tiggelen

Fantasy, Horror en SF uit Nederland en Vlaanderen.

Adrian Stone / Ad van Tiggelen

Berichtdoor Janus » za mei 10, 2008 13:05

Hallo, mijn naam is Ad van Tiggelen, schrijver van het eind 2006 gepubliceerde fantasy boek "Profeet van de Duivel". Dit boek is verschenen bij Gopher, heeft uitstekende recencies gehad (ook leestip geweest) en ligt o.a. bij de bibliotheken, Bol.com e.a.
Volgend jaar wordt "Profeet van de Duivel" heruitgegeven door Luitingh Fantasy, snel gevolgd door het vervolg "Zoon van de Duivel" en het laatste deel van de Duivels-trilogie. Dit zal hoogstwaarschijnlijk gebeuren onder het pseudoniem Adrian Stone.
Ik verheug me hier zeer op. Het is/wordt een enorm spannende trilogie over een door godsdienstoorlog verscheurde wereld, met monikken en priesters die de energie van hun godheid kunnen kanaliseren en als een soort magie kunnen aanwenden.
Profeet van de Duivel blijft dit jaar nog even te koop onder het Gopher label.
Ad van Tiggelen/Adrian Stone
Fantasy auteur
http://www.adrianstone.nl/
Janus
Auteur

Berichtdoor Eric » za mei 10, 2008 17:09

Welkom op Ezzulia, Ad.... Je boek is hier inderdaad Leestip van Beldaran geweest en staat - hoewel nog ongelezen - ook in mijn boekenkast. Goed nieuws voor wat betreft je overgang naar Luitingh. :D
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Egwene » za mei 10, 2008 23:05

Ja een Tip van Bel kan zeker geen kwaad!

Welkom hier.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor lenie » za mei 10, 2008 23:10

Ik had je al een keer welkom geheten, hier dus nog maar een keer!
Ik lees nu: Stalker / Lars Kepler
lenie
De Zwarte Engel

Castlefest 2008

Berichtdoor Janus » vr jun 13, 2008 09:36

Op 1,2 en 3 augustus zal Pure Fantasy weer met een tent vol schrijvers en tekenaars aanwezig zijn op Castlefest. Vorig jaar was dat een geweldig feest en dat belooft het dit jaar ook te worden. Ik zal daar zelf ook weer zijn met een deel van de laatste exemplaren van "Profeet van de duivel" die onder mijn eigen naam zijn uitgegeven (ook nog even te koop via Bol.com e.d.) Volgend jaar zal deze titel een herpublicatie krijgen bij Luitingh Fantasy onder het pseudoniem Adrian Stone. Deel 2, Zoon van de duivel (reeds geschreven) en deel 3 van de trilogie zullen dan snel volgen. :D
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Berichtdoor Ziburan » ma jun 16, 2008 13:07

Het feit dat je bij Luitingh wordt uitgegeven is erg gaaf natuurlijk. :D

Je pseudoniem spreekt mij helaas niet zo erg aan.
De inhoud van het boek hopelijk des te meer.
Ik ga natuurlijk dan wel de heruitgave kopen, die naar ik aanneem veel beter is dan de versie die nu nog te koop is.
Fantasy:
Thirza Meta: Maanhoedster (Zeríans vloek deel 3)
Exemplaar bestellen? http://www.thirza-meta.be
Ziburan
De Witte Tijger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Janus » ma jun 16, 2008 20:51

Dank voor je reactie, Ziburan
Het pseudoniem Adrian Stone is gekozen met het oog op evt. vertaling, mocht het zover komen.
Ad van Tiggelen is als naam op de Engelstalige markt hopeloos. Verder moet een naam vooral kort en makkelijk te ontouden zijn (Robert Jordan, Robin Hobb, etc.)
Profeet van de duivel zal inderdaad nog een keer geredigeerd worden voor de heruitgave en waarschijnlijk voorzien van een landkaartje. Het zal er niet "veel" beter op worden -de inhoud van het verhaal blijft hetzelfde- maar w?l winnen aan professionaliteit in taalgebruik en presentatie.
Luitingh is wat dat betreft de best mogelijke mentor.
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Berichtdoor Egwene » ma jun 16, 2008 23:54

Ik heb er dit weekend een aantal lovende woorden over gehoord. Ergens in Zeeland.
Egwene leest van alles!

Fantasy Leesclub: en niet alleen over fantasy, maar ook andere genres komen aan bod.
Egwene
Vrouwe van het Keizerrijk

Berichtdoor Janus » ma jul 21, 2008 14:34

Ik sta op 1, 2 en 3 augustus op de Pure Fantasy Schrijversmarkt op Castlefest, waar ook de jaarbundel Pure Fantasy 3 te koop zal zijn met onder meer een kort verhaal van mijn hand.
Daarnaast verkoop ik daar mijn eerste boek "Profeet van de duivel", dat begin 2009 bij Luitingh wordt heruitgegeven, snel gevolgd door de overige delen van de Duivels trilogie. :D

Recensies voor Profeet van de Duivel

Beslist de moeite waard! Aantrekkelijk en meeslepend verhaal (Pure Fantasy; *****)

Een pareltje van Nederlandse bodem! (Elf Fantasy; *****)

Liefde, verraad en moed, alles zit er in! (BN/De Stem)

Onderhoudend avonturenverhaal, niet minder dan veel Engelstalige fantasy (Nederlandse Bibliotheekdienst)

Een absolute aanrader voor elke fantasy liefhebber (Boekreviews.nl; ****)

Waarlijk een juweeltje van een boek! (Cerberus, BE; ****)

Een uitnodigend en meeslepend boek! (Holland SF)

Te koop via boekhandel en internet, o.a. Bol.com
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Re: Auteur : Adrian Stone / Ad van Tiggelen

Berichtdoor jkuiper » za aug 16, 2008 10:40

Janus schreef:Hallo, mijn naam is Ad van Tiggelen, schrijver van het eind 2006 gepubliceerde fantasy boek "Profeet van de Duivel". Dit boek is verschenen bij Gopher, heeft uitstekende recencies gehad (ook leestip geweest) en ligt o.a. bij de bibliotheken, Bol.com e.a.
Volgend jaar wordt "Profeet van de Duivel" heruitgegeven door Luitingh Fantasy, snel gevolgd door het vervolg "Zoon van de Duivel" en het laatste deel van de Duivels-trilogie. Dit zal hoogstwaarschijnlijk gebeuren onder het pseudoniem Adrian Stone.
Ik verheug me hier zeer op. Het is/wordt een enorm spannende trilogie over een door godsdienstoorlog verscheurde wereld, met monikken en priesters die de energie van hun godheid kunnen kanaliseren en als een soort magie kunnen aanwenden.
Profeet van de Duivel blijft dit jaar nog even te koop onder het Gopher label.

Ik ben echt wel een (bibliotheek) lezer. Mijn budget is niet zo groot en lees daarom veel uit de bieb.

@Janus
Ik heb je boek met veel plezier gelezen. Nu heb ik begrepen dat een trilogie is en dat deel twee en drie nog geschreven moet worden. Is daar al iets van bekend? Het eerste deel is nu al twee jaar oud.

De pseudoniem "Adrian Stone" wordt via Google erg veel gevonden, dus lijkt mij niet de juiste naam. Maar ja, ik ben geen uitgever
jkuiper
De Bezoeker

Berichtdoor Janus » za aug 16, 2008 11:59

Jkuiper schreef

@Janus
Ik heb je boek met veel plezier gelezen. Nu heb ik begrepen dat een trilogie is en dat deel twee en drie nog geschreven moet worden. Is daar al iets van bekend? Het eerste deel is nu al twee jaar oud.

De pseudoniem "Adrian Stone" wordt via Google erg veel gevonden, dus lijkt mij niet de juiste naam. Maar ja, ik ben geen uitgever

Dank voor je reactie. Leuk dat je het boek met plezier gelezen hebt. :D Het wordt inderdaad een trilogie. Deel 2, Zoon van de duivel is al geschreven en ik ben bezig met deel 3. Profeet zal, na enige redactie, in maart 2009 (pin me niet vast op exacte maand) bij Luitingh verschijnen en Zoon vrij kort daarna, ook nog in eerste helft 2009. Adrian Stone komt indedaad veel voor, maar niet als fantasy-schrijver of andersoortig schrijver van naam. De domeinnaam Adrian Stone (nl en eu) is intussen door mij geregistreerd en in november a.s. moet de website klaar zijn. Dus, nog even geduld, maar het komt er allemaal aan.
Groeten,
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Berichtdoor Ziburan » ma aug 18, 2008 10:12

Wow, ze hebben er wel vaart achter gezet bij Luitingh om je hele trilogie zo snel uit te geven!
Fantasy:
Thirza Meta: Maanhoedster (Zeríans vloek deel 3)
Exemplaar bestellen? http://www.thirza-meta.be
Ziburan
De Witte Tijger

Berichtdoor Janus » zo nov 09, 2008 13:51

Hallo allemaal. Ik ben heel blij :D te kunnen melden dan vanaf vandaag de Adrian Stone website life is: http://www.adrianstone.nl/
Hier vind je onder meer alle info over mijn boeken die binnenkort bij Luitingh verschijnen.
Fantasy auteur
Janus
Auteur

Berichtdoor Eric » zo nov 09, 2008 13:58

Profeet van de Duivel (april 2009)

Afbeelding

In Carolia woedt een verschrikkelijke godsdienstoorlog. Zabatha, profeet en leider van de verboden cultus van de god Cataris, vermoedt in de jonge Marak een uitzonderlijk talent om goddelijke energie te kanaliseren en als magie aan te wenden. De arme Marak weet aanvankelijk van niets. Erger nog, hij is gebrandmerkt als een zogeheten rode priester, een van de gehate en levensgevaarlijke geestelijken van de cultus. Als zijn leven op het nippertje wordt gered door hogepriesteres Verina, stemt hij in met haar verzoek om de Proef te ondergaan, om na te gaan hoe groot zijn talent precies is. Dit verandert het leven van de jongen op dramatische wijze. Uiteindelijk ziet Marak geen andere mogelijkheid de confrontatie aan te gaan. De confrontatie met de profeet, met de duivelse god, maar in de eerste plaats met zichzelf...

Zoon van de Duivel (mei 2009)

Afbeelding

Zoon van de Duivel is het tweede deel van de Duivels trilogie. In Carolia, een land dat verscheurd wordt door gewelddadige godsdiensttwisten, vervolgt Marak het pad van zijn roeping. Ver weg, op een van de Neveleilanden, komt een baby ter wereld, een jongen met een duivelse stamboom en met onvermoede vermogens. Als Marak de jongen uiteindelijk ontmoet, kan hij maar tot ??n conclusie komen: een grotere bedreiging heeft Carolia nooit gekend.
Laatst bijgewerkt door Eric op zo nov 09, 2008 14:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Beheerder van het Ezzulia forum
Ik lees nu: Laat de duivel rusten (John Verdon)
Eric
Heer van Chaos

Berichtdoor Nicky » zo nov 09, 2008 13:59

mooie covers
Nicky
De Onnavolgbare

Volgende

Keer terug naar Nederlandstalige Fantasy & SF