Rick Vermunt

Fantasy, Horror en SF uit Nederland en Vlaanderen.

Rick Vermunt

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma jan 25, 2021 06:34

Rick Vermunt

Afbeelding

Rick Vermunt is geboren en getogen Amsterdammer. Hij staat ten dienste van de wetenschap bij een van de hoofdstedelijke universiteiten, In zijn vrije tijd klimt hij graag op zijn racefiets of zijn toetsenbord. ‘Als verhalenschrijver schep je je eigen wereld. Tot dat moment dat je je eigen gedachten vastlegt. Daar begint de uitdaging’, zegt hij.

Uitgeverij Zilverbron:
Roman 'de Maker de Sloper de Breker', (2018), ISBN druk 9789463081139 https://www.artbooksshop.com/a-51383655 ... de-breker/
Roman 'Bijltijd, Wolfnacht, Runenkracht' (November 2019)
Roman te verwachten: Zwaard, staart en rode haren (2021)

‘Bijltijd, Wolfnacht, Runenkracht’

Afbeelding

‘Hij is gelijk aan de machtigste god. Hij zal het universum nieuwe vorm geven. Hij zal de aanleiding zijn voor mijn dood. Hij is de Onbepaalde Vreemdeling.’

Het gezicht van de god vertrok in een grimas die het midden hield tussen woede en angst. ‘Chaos in mijn domein! Handlanger van de Ragnarok!’ riep hij uit. Het zal je maar gebeuren: een schurk dwingt je een spreuk uit te spreken en het volgende moment bevind je je in de wereld der Noormannen. ‘Foutje!’ roept de schurk en verdwijnt. Dit overkomt de jonge taalkundige Gunnar. Angstig en onzeker met als enige vaardigheid zijn enorme talenknobbel probeert hij zich te redden in een omgeving waarin mythische wezens werkelijkheid zijn. Gunnar wil maar één ding: terug naar huis. Met de hulp van de Walkure Sigrdrífa gaat hij op zoek. Gaandeweg blijkt dat de schurk niemand minder is dan Loki, de Deugniet. De god smeedt een akelig plan.

Leesfragment

Spoiler: show
Wellicht zullen de gebeurtenissen die ik hier neerschrijf u nooit bereiken. In deze wereld bestaat nog geen papier. Laat staan dat ze alledaagse dingen als potloden, ganzenveren of inkt kennen. Ik moet mij behelpen met houtskool en een paar dunne plankjes. Mijn verhaal is groots, meeslepend en vooral ongeloofwaardig. Wat ik u ga schetsen is een wereld waarin magie en fantastische wezens de normaalste zaak zijn. Wie kan mij nazeggen dat hij met een reus zo hoog als een huis gesproken heeft? Of zelfs met een god? Verzinsels? Dat is aan u om uit te maken. Dit zijn de lotgevallen die ik meemaakte toen ik uit mijn eigen wereld in die van de Noormannen belandde. Het was toen de Schepping nog plaatsvond. Er was nog geen hemel, er waren nog geen sterren. Er was nog geen dag en geen nacht. De Schepping was incompleet. De vier schepselen die zich door de wereld in wording voortbewogen deerde dat niet. Het waren dwergen. De vier dwergen waren broers. Ze heetten Austri, Vestri, Suðri en Norði. In het dwergenrijk waren ze beroemd en berucht. Dankzij hun ongelooflijke kracht waren ze uitmuntende steenhouwers. Daarnaast waren ze zo egoïstisch dat ze zelfs elkaar niets gunden. Austri vormde het buitenbeentje van de vier. Voor een dwerg was hij namelijk bijzonder leergierig. Hij kon zelfs Odins runen lezen. Zodoende kende hij het belang van het boekje dat hij altijd bij zich droeg: Runeyjarbok, het boek der Runen, waarvan beweerd werd dat het door Odin zelf was geschreven. Austri wilde helemaal niet kunnen lezen. De teksten deden hem aan Odin denken. En net als alle andere dwergen haatte hij Odin. Dwergen waren sowieso vervuld van haat ten opzichte van alles wat geen dwerg was. Ze haatten Odin nog het meest. Odin had de reus Ymir verslagen en uit diens rottende vlees waren de dwergen ontstaan.
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Re: Rick Vermunt

Berichtdoor Rob/Beldaran » ma jan 25, 2021 06:36

Ik heb 'Bijltijd, Wolvennacht, Runenkracht' deze door de Noorse mythologie geïnspireerde YA Fantasy met genoegen gelezen, het is een zelfstandige verhaal, met veel actie en enige humor, goed voor :4:
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Minnie » za feb 06, 2021 22:58

Ik vind het wat een rare titel. Maar de beschrijving klinkt nog goed.
Afbeelding
Minnie
De Onderhandelaar

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 14, 2021 13:12

'De Maker, de Sloper, de Breker' - Rick Vermunt

Afbeelding

De alleenstaande Dagmar Karlsson wordt na een nachtmerrie over rampspoed uit haar leven weggerukt en ontwaakt in een gigantisch paleis. Angstig en onzeker gaat ze op onderzoek uit. Ze stuit op een mens, een elf, een dwerg en een Walkure. Volgens Odin vormen zij Het Verbond en is het hun taak om de oorzaak te vinden van de rampspoed die alle negen werelden bedreigt. De sterveling Gunnar Gudmundson leeft al enige jaren onder de goden van Asgard. Hij geniet van zijn bestaan als avonturier onder bescherming van Odin. Bij de terugkeer van zijn laatste missie blokkeert een leger ondoden hem de weg. Op de vlucht voor deze draugr ontdekt hij dat ze worden aangevoerd door een duister wezen dat het op hem gemunt heeft. Wie of wat gaat er schuil achter alle rampspoed? Het wordt steeds duidelijker dat er ongekend grote krachten bij betrokken zijn. Het voortbestaan van het universum staat op het spel. Eén naam klinkt luider en luider: De Maker, de Sloper, de Breker. Laat je meevoeren in de maalstroom van een wereld waarin niets vanzelfsprekend is en de grenzen tussen goed en kwaad onduidelijk zijn.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Rob/Beldaran » zo maart 14, 2021 13:17

Het zelfstandige vervolg 'De Maker, de Sloper, de Breker' :4: leest net zo lekker weg als 'Bijltijd, Wolvennacht, Runenkracht'
Rob/Beldaran
De Dromenvanger

Berichtdoor Nicky » zo maart 14, 2021 13:34

klinkt goed
Nicky
De Onnavolgbare

Berichtdoor motormuis » ma maart 15, 2021 10:44

Niet voor mij.

Groetjes Lidy