Herman Koch

Romans uit Nederland en Vlaanderen.

Re: Herman Koch

Berichtdoor Els B. » wo apr 12, 2017 09:21

Ik heb. Het boekje ook net gelezen, en ik denk dat er twee dingen zijn die je moet bedenken
Spoiler: show
1. Tom laat zich kennen als een slappe, principeloze kwal (vind ik dan toch). Misschien beseft zijn zoon dat ook en is hij daar extra kwaad om. Bovendien is Tom zelf de verteller en kan dus dingen hebben weggelaten uit het verhaal die hem in een minder goed licht stellen
2. Als we Tom grotendeels wel geloven, is Stefan een gevaarlijk persoon, die zonder grote provocatie nogal heftig kan reageren. Dat Hanna niet heeft gezegd of zij weet wat de aanleiding was voor de gebeurtenissen, betekent niet dat er niks is. Misschien is Stefan wel heel jaloers en zou hij op elke man die achter zijn vrouw aanzit zo reageren. En ik kan me eigenlijk best voorstellen dat iemand heel boos wordt op een vader of moeder die zijn eigen partner wil 'afpakken'. In die laatste scène in het café lijkt Tom toch echt wel meer te willen san van een afstandje in stilte zijn verliefdheid uitzitten

Overigens vond ik het al met al best een leuk, kabbelend boekje maar behoorlijk over-the-top einde, dus niet helemaal geslaagd....
Lees nu: At home - Bill Bryson en De eeuw van mijn vader - Geert Mak
Els B.
De Gekoesterde
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Rob/Beldaran » wo feb 24, 2021 10:18

Ik lees 'Het Diner' en ben halverwege, op zich leest het lekker weg, maar ik heb vorig jaar Herman Koch zijn roman 'De Greppel' gelezen en ook die beviel me goed, maar ik heb tijdens het lezen van 'Het Diner' het rare idee dat de verhaal vertellende hoofdpersoon één en het zelfde karakter is als uit 'De Greppel' wat uiteraard niet zo is, maar wel zo bij mij overkomt.
De wereld gaat aan vlijt ten onder... daarom ben ik als het even kan inactief met een goed boek of leuke film.
Rob/Beldaran
De Dromenvanger
{ PROGRESS_TO_NEXT_RANK }

Berichtdoor Nicky » wo feb 24, 2021 11:00

misschien een soort standaard hoofdpersoon?
Nicky
De Onnavolgbare

Vorige

Keer terug naar Nederlandstalige Literatuur, Romans & Verhalen